loading...
تکنولوژی
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 41 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

درآینده، هواپیماها؛ به تقلید از مدل استخوان پرندگان و با ساختاری بیونیکی ساخته خواهند شد.

 

پایه های هواپیما در آینده، با تکیه بر نور و قدرت طراحی می شود و افراد در فضای داخلی آن، در صورت احساس اضطراب، می توانند جا به جا شوند.


با استفاده از ساختار بیونیک، می توان بیش ترین قدرت را در بدنه ایجاد کرد، همچنین از فضای اضافی داخل آن نیز می توان بهترین استفاده را برد.
این امر موجب کاهش وزن و مصرف سوخت هواپیما می شود و ویژگی هایی مانند؛ نیاز هواپیما به درهای بزرگ را آسان تر می کند.

 

 

منبع: تکنولوژی برتر

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 34 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)
در این پست قصد داریم اخبار جدیدی از دنیای تکنولوژی در چند هفته اخیر و اختراعات و نوآوری های جدید دنیای تکنولوژی را برسی کنیم
پیشرفته ترین تکنولوژی های امروز

 

 

لپ تاپ دو نمایشگر Iconia ایسر از ماه دیگر در بازار

 

ساخت لپ تاپی که در قسمت پایین هم دارای نمایشگر باشد جزو ایده های قدیمی بوده که طی سال گذشته توسط چند شرکت به صورت آزمایشی یا در تعداد محدود تبدیل به واقعیت شده است و حالا نوبت ایسر رسیده که این ایده را تبدیل به یک محصول تجاری واقعی بکند. ‏شاید بهتر باشد آن را یک تبلت دو نمایشگره بنامیم در هر صورت این کامپیوتر با دو نمایشگر ۱۴ اینچی و پردازشگر Core i5 به همراه ویندوز ۷ از ماه دیگر در بازار خواهد بود. ‏

محافظ نمایشگرهای Iconia از نوع شیشه گوریلا است. بنابراین نباید نگران آسیب پذیری اش باشید و از مولتی تاچ به خوبی پشتیبانی می کند. حالا قسمت پایین لپ تاپ به جای یک کیبرد معمولی طیف گسترده ای از کارها را برایتان انجام میدهد و البته در مواقع لازم کیبرد هم هست! ایسر قیمت نسبتا مناسبی هم برایش انتخاب کرده است. می توانید آن را با ۱۲۰۰ دلار داشته باشید.

 

لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل

 


اگر دارای اتومبیل باشید و یا حتی نباشید مطمئناً یک‌بار هم نام تیوبلس به گوشتان خورده است.نوعی از لاستیک‌های رادیال و پهن که با موادی خاص منافذ آن را گرفته و درون آن را پر از هوا ( باد ) می‌کنند و دیگر از تیوب به شیوه قدیمی خبری نیست . جدیداً کمپانی معتبر و پیشرو در زمینه تولید لاستیک یعنی بریجستون طرحی از لاستیک را ارایه داده که می‌توان از آن به عنوان انقلابی در صنعت لاستیک نام برد. این نوع لاستیک جدید که ایرلس ( Airless) نام دارد و بریجستون در نمایشگاه ماشین توکیوی ژاپن از آن رونمایی کرده دیگر هوا یا همان باد لاستیک را هم حذف نموده تا دیگر غم کم بادی یا پنچری لاستیک خود را نخورید!!

این لاستیک از رویه ای نرم و آج مانند تشکیل شده که در زیر آن شبکه ای مشبک قرار دارد و دیگر تیوب و محل قرار گیری و فشرده سازی هوا شبیه آنچه در لاستیک‌های کنونی است در آن معنی و مفهومی ندارد.جنس این لاستیک‌ها از مواد بازیافتی است که می‌تواند مورد تایید انجمن‌های طرفدار محیط زیست باشد. البته ساخت این نوع لاستیک قبلاً و در ۶ سال پیش توسط میشلن یکی دیگر از غول‌های لاستیک سازی جهان آغاز شده که در سال ۲۰۰۶ به عنوان طرح برتر برگزیده شد.همان طور که در شکل می‌بینید این تایرها یادآور نسل اول تایر در ماشین‌های قدیمی است که دارای جنس سفت و غیر قابل انعطافی بوده است و نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. این طرح البته هنوز یک مدل مفهومی است و هنوز تصمیمی دال بر تولید انبوه آن از طرف کمپانی بریجستون اتخاذ نشده است.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 42 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)
زمانی که کلمه‌ی دانشمند به گوشمان می‌خورد، ناخودآگاه یاد اخبار ساعت 20 شبکه چهار می‌افتیم که افرادی را با روپوش‌های سفید بلندبالا در لابراتوارهای تحقیقاتی نشان می‌دهد که فارغ از هیاهوی این دنیای کج‌مدار در کنکاش برای یافتن پرسش‌های علمی خود هستند. اما هرگز نمی‌توانید تصور کنید که این دانشمندان بیچاره ممکن است دست به چه کارهایی بزنند. در این مقاله می‌کوشیم شما را با پنج مورد از خطرناک‌ترین محیط‌های علمی آشنا کنیم که در آن دانشمندان جان پاک خود را در کف دست گرفته ...
خطرناک ترين مکان هايي که دانشمندان در آن فعاليت مي کنند

 

 

 

 


ایستگاه وستوک

 

 

این ایستگاه علمی که در منطقه‌ی سرد قطب جنوب واقع شده یکی از پایگاه‌های علمی روسیه در خارج از خاک آن کشور است که از سال 1957 برای انجام تحقیقات گوناگون بنا نهاده شده است. این منطقه را می‌توان یکی از سردترین نقاط زمین دانست که دارای رکورد کمترین دمای ممکن منفی 89.2 درجه سلسیوس (منفی 128.6 درجه فارنهایت) است. محققانی که در این ایستگاه کار می‌کنند، یخ‌ها را کاویده و لوله‌های ویژه‌ای از آنها را برای انجام تحقیقات خود تهیه می‌کنند. این لوله‌های یخی حاوی داده‌های ارزنده‌ای از آب و هوای زمین در طول سالیان متمادی است. اگر به این مکان سفری کنید درمی‌یابید که سردترین زمستان‌های عمر شما در مقایسه با این منطقه روز بهاری عاشقانه‌ای بیش نیست! ایستگاه وستوک در فصل تابستان پذیرای 25 دانشمندان و مهندس است در حالی که در فصل زمستان تنها 13 محقق دل و جگر ماندن در این مکان را دارند!

 

 

کوه کیلائوآ، جزیره هاوایی

 

 

زمانی که صحبت از جزایر هاوایی می‌شود، بسیاری از ما یاد خوشگذرانی در ساحل و عشق و حال می‌افتیم، در حالی که این جزیره دارای بزرگ‌ترین کوه‌های آتشفشانی فعال جهان است که یکی از آنها کوه کیلائوآ است. در بالای این کوه می‌توانید به گدازه‌های روان و بسیار داغی بربخورید که گرمایی در حدود 1200 درجه سانتیگراد (2192 درجه فارنهایت) دارند و جهنمی واقعی را در بهشت بی‌نظیری چون هاوایی ساخته‌اند. هاوایی،مکانی است که یکی از مهمترین نقاط برای آتشفشان‌شناسان و محققان سراسر جهان است. این دانشمندان به ناچار باید رودروی گدازه‌های سوزان شده و از نزدیک بر روی آنها تحقیقات علمی خود را صورت دهند. آنها همچنین به کندوکاو پیرامون آتشفشان، مواد موجود در گدازه‌ها می‌پردازند تا نهایتاً درک بهتری از سازوکار این موجودات زنده و کشنده‌ی درون زمین (!) به دست آورند. از مهمترین نتایج حاصل از این تحقیقات می‌توان به پیش‌بینی بهتر از آینده‌ی زمین و حال و روز مردمان آن اشاره کرد.

منبع: تازهای تکنولوژی
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 44 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

محققان موفق به کشف 48 واریانت ژنتیکی جدید شدند که نقش مهمی در توسعه بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) ایفا می‌کنند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مطالعه بیش از 29 هزار بیمار مبتلا به ام اس و 50 هزار فرد سالم بعنوان گروه کنترل غیر مرتبط مورد بررسی قرار گرفتند.

 

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه میامی میلر در تحقیقات خود موفق به افزایش تعداد عوامل ژنتیکی خطر و ارائه درک بهتر در خصوص بیولوژی این بیماری عصبی شدند.

 

این 48 واریانت ژنتیکی تازه کشف شده نقش محوری توسط سیستم ایمنی در توسعه بیماری ام اس ایفا کرده و همپوشانی قابل توجهی نیز با ژن های مسئول در سایر بیماری‌های خودایمن دارند.

 

در این مطالعه علاوه بر شناسایی تعداد جدیدی از عوامل ژنتیکی خطر، مشابهت بین ساختار ژنتیکی این بیماری و سایر بیماری های خودایمن نشان داده شده و همچنین واریانت‌های ژنتیکی که در تحقیقات قبلی کشف شده بودند، مورد تأیید قرار گرفتند.

 

با در نظر گرفتن نتایج این مطالعه، تعداد واریانت ژنتیکی مرتبط با بیماری ام اس به 110 واریانت افزایش پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 62 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

 


42505.jpg

محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طرح تحقیقاتی خود موفق به شناسایی میزان تاثیر عصاره آبی زعفران و دو ترکیب موجود در آن شامل کروسین و سافرانال در کاهش فشار خون شدند.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، این تحقیق توسط دکتر محسن ایمن شهیدی، دکتر حسین حسین زاده و دکتر یاسر جواد پور از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

 

در این مطالعه، اثر عصاره آبی زعفران و دو ترکیب موجود در آن، کروسین و سافرانال، در کاهش فشار خون با فشار خون طبیعی و همچنین فشار خونی شده با داروی (دزوکسی کورتیکواسترون استات ) مورد بررسی قرار گرفته است.

 

محققان ، سه دوز کروسین (50mg/kg و 100، 200 )، سافرانال ( 25/0, 5/0 , 1 mg/kg ) و عصاره آبی ( 5/2, 5 ,10 mg/kg ) را به صورت داخل وریدی به گروه‌های پنج تایی از حیوانات با فشار خون طبیعی یا بالا تزریق و اثر آنها را بر روی میانگین فشار خون شریانی (MABP) و ضربان قلب بررسی کردند.

 

نتایج حاکی از آن بود که عصاره آبی زعفران، کروسین و سافرانال، فشار خون شریانی را به صورت وابسته به دوز در حیوانات با فشار خون طبیعی و فشار خون بالا، کاهش داد. برای مثال تجویز 10 mg/kg عصاره آبی، 1mg/kg سافرانال و 200mg/kg کروسین، به ترتیب باعث 7/8+- 60، 2/5+- 50 و 8/3+-51 میلی متر جیوه کاهش در فشار خون شریانی شد.

 

با توجه به نتایج این مطالعه می‌توان گفت که عصاره آبی کلاله زعفران اثرات پایین آورنده فشار دارد که به نظر می‌رسد دست کم، بخشی از آن ناشی از دو ترکیب موثره موجود در گیاه، یعنی کروسین و سافرانال است و سافرانال در پایین آوردن فشار خون، قدرت اثر بیشتری نسبت به کروسین دارد.

 

کروسین و سافرانال دو ماده موثره در زعفران هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 23 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)
بر اساس گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز، به‌نظر می‌رسد اپل قصد تولید ساعت هوشمندی را دارد که از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کند و طراحی آن با استفاده از نوعی شیشه خمیده صورت گرفته است. این گزارش نشان می‌دهد اپل الآن در حال تست ساعت خود در دفتر Cupertino است.
اپل ساعت هوشمندی با سیستم‌عامل iOS می‌سازد

 

 

 

این ساعت اپلی که احتمالا iWatch نام خواهد گرفت، علاوه بر کاربرد به‌عنوان یک ساعت هوشمند قرار است برای مصارف دیگری مانند پرداخت‌های موبایلی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

خبرهای منتشر شده فعلی تنها در حد شایعه هستند و هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد چنین ساعتی را به‌صورت مجزا روانه بازار کند و یا آن را به‌عنوان یک مکمل با سایر دستگاه‌هایی مانند آیفون یا آیپد معرفی نماید. همچنین پیش‌بینی‌های دیگری مانند احتمال ادغام دستیار صوتی اپل، سیری نیز در این ساعت اعلام شده‌اند که باعث می‌شود این دستگاه را به‌عنوان یک همه کاره جمع و جور بشناسیم.

 

 

وال استریت ژورنال نیز با تایید خبر فوق اعلام کرده است که اپل در حال مذاکره با شرکت فاکسکان برای تولید انبوه این ساعت هوشمند است. به‌نظر شما آیا اپل با تولید این ساعت قصد ورود به بازار گجت‌های پوشیدنی و رقابت با کمپانی‌هایی نظیر گوگل را دارد و یا فعلا نباید منتظر عرضه چنین محصولی از طرف این شرکت باشیم؟

منبع:تازهای تکنولوژی
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 37 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)
مهندسان انگلیسی دست به ساخت خودرویی زده‌اند که می‌تواند از گلوله سریع‌تر برود! طراحی این خودرو که «بلادهود» (کارآگاه) نام دارد سه سال به طول انجامیده و قرار است اواخر سال ۲۰۱۲ رکورد سرعت زمینی را در بستر یک دریاچه خشک‌شده در کیپ شمالی در جنوب آفریقا بشکند. قدرت این خودروی مافوق صوت از یک موتور جت که در بالای یک موشک هیبریدی قرار دارد تامین شده که این ترکیب می‌تواند ۱۳۵ هزار اسب بخار و برابر با قدرت خودروی ۱۸۰ فرمول یک نیرو تولید کند
خودرویی سریع تر از فشنگ! + عکس

 

 

 

مهندسان در صنایع تخصصی هوافضای همپسون در ویگان اکنون شروع به اجرای طراحی قسمت فولاد مشبک عقب خودرو کرده‌اند که موتورهای جت و موشک در آن قرار می‌گیرند.

این خودرو آزمایش‌های خود را در ماه ژانویه سال ۲۰۱۲ پیش از حرکت به سمت آفریقا برای برنامه سرعت خود آغاز خواهد کرد.

ساخت قسمت جلوی این خودرو توسط مهندسان گروه قطعات پیشرفته انجام خواهد شد. چرخ‌های این خودرو که ۹۰۰ میلی‌متر قطر خواهد داشت از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و باید بتواند در چرخش در سرعت بیش از ۱۰ هزار دور در دقیقه دوام آورده و همزمان بتواند با آلودگی‌های برآمده از بستر دریاچه کنار بیاید.

 

رکورد سرعت در حال حاضر ۷۶۳ مایل در ساعت است که توسط اندی گرین با خودروی «تراست اس‌اس‌سی» در سال ۱۹۹۷ به ثبت رسیده است. گرین رانندگی این خودرو را نیز بر عهده خواهد داشت.

 منبع: تازهای تکنولوژی

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 24 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)
این کامپیوتر در ابتدا به نظر یک دستگاه بسیار ساده است اما تمامی امکانات یک کامپیوتر کامل را در اختیار دارد و می تواند در هر نقطه ای که یک سطح شیشه ای وجود داشته باشد کار کند. کامپیوترهای شخصی این روزها بیشتر به لپ تاپ های مختلف تبدیل شده اند و هر کسی دستگاه مخصوص به خودش را دارد اما این دستگاه ها در آینده چه شکلی خواهند بود؟ به تازگی طرحی از یک مهندس کامپیوتر به نام “جیکوب زاهور” ارائه شده است که به نظر می تواند طرحی از کامپیوترهای آینده ای باشد که در هر خانه ای از آن ها استفاده می شود.
نسل آینده کامپیوترهای شخصی + تصاویر

 

 

 

 

این کامپیوتر در ابتدا به نظر یک دستگاه بسیار ساده است اما تمامی امکانات یک کامپیوتر کامل را در اختیار دارد و می تواند در هر نقطه ای که یک سطح شیشه ای وجود داشته باشد کار کند.

برای استفاده از این دستگاه تنها کافی است آن را روشن کنید و روی یک میز قرار دهید سپس تصویر روی شیشه افتاده و با استفاده از حسگرهایی که روی این تصویر قرار دارد می توانید کارتان را انجام دهید.

 

 

این دستگاه همچنین اندازه بسیار کوچکی دارد و باعث می شود تا قابلیت حمل کردن آن بسیار ساده باشد و از همین رو می تواند ای لپ تاپ های امروزی را نیز بگیرد.

این مهندس تا به حال طرح های بسیاری برای کامپیوترهای مختلف ارائه کرده است ولی این طرح می تواند در آینده جای پیشرفت بسیاری داشته باشد چراکه هم اندازه کوچکی و هم کارایی بالایی دارد.

 

منبغ:تازهای تکنولوژی

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 29 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
شایعات بار دیگر به حقیقت پیوستند و سونی امروز سر انجام Xperia Tablet Z را معرفی کرد. یک تبلت ۱۰٫۱ اینچی با اندروید ۴٫۱ و سبک طراحی مشابه تلفن هوشمند اکسپریا Z که چندی پیش در CES رونمایی شد.
معرفی رسمی تبلت اکسپریا Z سونی + عکس

 

 

 

 

مشخصات اصلی تبلت اکسپریا Z عبارت هستند از:

    – نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ و موتور پردازش تصویر Bravia Engine 2
    – دوربین عقب ۸٫۱ مگاپیکسلی با سنسور Exmor R؛ دوربین جلو
    – پردازنده ۴ هسته ای Krait کوالکوم (APQ8064) با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز
    – ۲ گیگابایت رم
    – حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
    – شکاف حافظه جانبی microSD
    – تکنولوژی صوتی فراگیر S-Force (اختصاصی سونی)
    – قابلیت های ارتباطی NFC، بلوتوث، LTE
    – دارای GPS و سنسورهای شتاب سنج و تشخیص نور
    – ابعاد ۲۶۶ در ۱۷۲ در ۶٫۹ میلیمتر (باریک ترین تبلت تا به امروز در کلاس خود)
    – وزن ۴۹۵ گرم (سبک ترین تبلت تا به امروز در کلاس خود)
    – باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری به همراه امکان شارژ بی سیم
    – بدنه مقاوم در برابر آب و گرد و خاک

 

 

به نظر می رسد سونی محصولی بسیار جلوتر از Xperia Tablet S را آماده عرضه به بازار کرده که در همین ابتدای امر لقب باریک ترین و سبک ترین تبلت ۱۰ اینچی دنیا را از آن خود می کند. البته این باریکی به بهای پایین آمدن ظرفیت باتری حاصل شده. (در یک مقایسه ساده، نکسوس ۱۰ گوگل از باتری ۹۰۰۰ میلی آمپری برخوردار است.) باید امیدوار بود سونی از برنامه های مناسب برای کنترل مصرف انرژی استفاده کرده باشد.

 

 

هنوز درباره قیمت و یا زمان عرضه اکسپریا تبلت Z خبری منتشر نشده.

منبع:تازهای تکنولوژی

 

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 39 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
محققان سوئدي نسل جديد تبلت ردياب حركات چشم را طراحي كرده اند كه امكان كار با اين گجت بدون نياز به استفاده از موس يا لمس صفحه نمايش را به ويژه براي افراد ناتوان جسمي فراهم مي كند. محققان سوئدي نسل جديد تبلت ردياب حركات چشم را طراحي كرده اند كه امكان كار با اين گجت بدون نياز به استفاده از موس يا لمس صفحه نمايش را به ويژه براي افراد ناتوان جسمي فراهم مي كند.
 تبلتی با قابليت رديابي حركات چشم

 

 

 

 

هر روز نسل پيشرفته تري از تلفن همراه هوشمند و تبلت هاي لمسي به بازار عرضه مي شوند، اما محققان شركت «توبي» تبلتي طراحي كرده اند كه توسط حركات چشم كنترل مي شود.

 

منبغ: تازهای تکنولوژی

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 156
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 177
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 879
  • بازدید کلی : 14,991