loading...
تکنولوژی
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 28 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

شرکت پولاروید به تازگی پرینتر جیبی ساخته که می‌تواند با اتصال به دوربین عکاسی دیجیتال و یا گوشی موبایل تصاویر ذخیره شده بر روی آنها را در ابعاد 3 در 2 اینچ چاپ کند.

 
 
این محصول Polaroid PoGo Instant Pocket Printer نام دارد و با قیمت 94 دلار در ایالات متحده بفروش می‌رسد.
مشخصات فنی این محصول به شرح زیر است:

این چاپگر جیبی تصاویر را به‌صورت کامل و بدون حاشیه چاپ می‌کند و آنها را کاملاً خشک تحویل شما می‌دهد. کاربر بلافاصله بعد از چاپ می‌تواند بدون نگرانی از بابت پخش رنگ، عکس را لمس کند.
 
 
این محصول کیفیت تصاویر را به صورت خودکار برای ابعاد چاپ تنظیم می‌کند و عکس‌های چاپ شده ضد آب، ضد اشک چشم، بدون لکه و بدون فرورفتگی و چاله هستند.

این چاپگر می‌تواند عکس‌ها را در ابعاد 2 در 3 اینچ بدون حاشیه در کمتر از یک دقیقه چاپ کند.

چاپگر همچنین می‌تواند به تمامی دوربین‌های دیجیتالی جدید و تعداد زیادی از گوشی‌های تلفن همراه متصل شود.

منبع: اخرین تکنولوژی روز دنیا
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 27 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

شرکت الکترونیکی کوگان یک تبلت اندرویدی هفت اینچی به نام “آگورا” به بازار انگلیس عرضه کرد که قیمت آن تنها ۱۸۹ دلار است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، تبلت آگورا دارای یک صفحه نمایش هفت اینچی با وضوح تصویر ۸۰۰ در ۴۸۰ است؛ این تبلت از یک پردازنده یک گیگاهرتزی به‌نام ARM Cortex A8 ساخت سامسونگ و یک رم ۵۱۲ مگابایتی بهره می‌برد.

حافظه درونی آن تنها ۴ گیگابایت و وزن آن نیز ۳۹۰ گرم است؛ از دیگر مشخصات این تبلت ارزان‌قیمت می‌توان به ضخامت اندک آن یعنی ۱۲٫۴۴ میلیمتر، یک دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی در قسمت جلو و یک میکروفون برای انجام تماس‌های ویدئویی اشاره کرد.

آگورا دارای یک پورت مینی USB و یک پورت مینی HDMI است؛ هم‌چنین دارای سیستم عامل اندروید ۲٫فن‌آوری وایفای است و از فیلم‌های ویدئویی HD پشتیبانی می‌کند.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 318 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

 

شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارند زیر دوش حمام بزنند زیر آواز؟ اما خانواده و همسایه ها از زیبایی صدای تان در عذاب هستند! خب، به گمانم این سردوشی جذاب بتواند راه نجاتی برای شما و اطرافیان تان باشد. این نازل پخش آب توسط Kohler ساخته شده و دارای یک اسپیکر ضد آب جداشدنی است که توسط یک آهنربا، در وسط سردوشی و درون آن قرار می گیرد. 

حالا دیگر سردوشی برای تان آواز دلخواه را به صورت بلوتوث دریافت کرده و آن را می خواند و نیازی نیست که شما زحمت این کار را بکشید. نکته جالب این است که با قطع جریان آب و بستن دوش، اسپیکر آوازه خوان تان هم خاموش می شود. شرکت Kohler می گوید این اسپیکر تا هفت ساعت برای تان آواز می خواند و آنگاه باتری هایش نیاز به شارژ دارند. البته به گمانم جای یک میکرو توربین آبی برای تامین برق از جریان آب دوش در این اسپیکر کم باشد!

منبع: فناوریهای روز دنیا

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 52 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

کنترل پمپ خودکار انسولین توسط تلفن هوشمند

یکی از دردسرهای همیشگی بیماران دیابتیک، تزرق به موقع و به اندازه انسولین است. چرا که تزریق ناکافی یا دیر هنگام آن باعث افزایش میزان قند خون می شود و تزریق زیاد هم ممکن است افت قند و عواقب وخیم آن را در پی داشته باشد. شاید بیماران دیابتی بارها آرزو کرده اند که ای کاش سیستم خودکاری برای تزریق به موقع و به اندازه انسولین پیدا می شد، دقیق مانند همان کاری که بدن در افراد سالم، بطور اتوماتیک انجام می دهد.

مثل اینکه پژوهشگران موسسه دبیوتک در لوزان سوئیس این آرزو را شنیده اند و بعد از تحقیقات مختلف ان را برآورده کرده اند. حاصل چراغ جادوی آنها یک سیستم کنترل و پمپاژ اتوماتیک قند خون است که بر پایه یک تلفن هوشمند اندرویدی کار می کند. 

مجموعه دستگاه به نام JewelPUMP شامل یک پمپ انسولینی کوچک است که تا ۵۰۰ واحد انسولین را در خود جای می دهد و با دستور تلفن هوشمند اقدام به تزریق انسولین می کند. البته کانول تزریقی آن باید هر 3 روز عوض شود. تلفن هوشمند مورد استفاده هم هم یک تلفن خاص است که توسط خود دبیوتک ساخته شده و از آخرین نسخه اندروید استفاده می کند. تلفن همچنین یک ورودی برای کارت اندازه گیری قند خون (مانند همه گلوکومترهای دیگر) دارد و بر اساس سابقه بیمار و میزان قند فعلی، میزان انسولین لازم را محاسبه و به پمپ ارسال می کند. علاوه بر آن یک سیم کارت اختصاصی برای ارتباط با سرورهای دبیوتک در آن تعبیه شده تا تاریخچه و پرونده بیمار در سرورها ثبت شوند و در صورت لزوم برای پزشک نیز قابل دسترسی باشند. 

اگر بیمار تلفن را گم کرد لازم نیست نگران باشد، با دکمه هایی که روی پمپ وجود دارد، می تواند نسبت به تزریق دستی انسولین مورد نیاز اقدام کند و هنگامی که تلفن دوباره در دامنه دسترسی پمپ قرار بگیرد، بطور خودکار کنترل اوضاع را به دست خواهد گرفت. 

شاید اگر دانشمندان سوییسی این موبایل هوشمند را به فن آوری جدید سنجش قندخون از طریق امواج مادون قرمز مجهز می کردند، کار کامل تر و بدون درد می شد. 

و نکته آخر هم اینکه، هنوز سازمان های مختلف در خصوص استفاده های سوء و حملات راه دور به این دستگاه ها نگرانند و امروزه صحبت های زیادی درباره احتمال 
تبدیل این دستگاه ها به سلاح های آینده شنیده می شود.

    منبع:فناوریهای روز دنیا 
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 46 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)
بازیابی بینایی ۸ بیمار از طریق ایمپلنت شبکیه

 

تنها لازم است که بیمار یک ابزار کوچک در پشت گوش خود داشته باشد تا میزان روشنایی تصاویر را تنظیم کند و همچنین یک باتری جیبی به همراه وی باشد تا به صورت بیسیم تمام انرژی سیستم تامین گردد. 

Alpha IMS که توسط محققان دانشگاه Tübingen آلمان تولید شده، نسبت به آرگوس ۲ مزیت های فراوانی دارد. از جمله اینکه در آلفا آی ام اس از ۱۵۰۰ الکترود استفاده شده در حالی که آرگوس ۲ تنها ۶۰ الکترود دارد. این باعث می شود که رزولوشن و کیفیت تصاویر در این گجت جدید به شکل غیر قابل مقایسه ای بالاتر باشد. 

به دلیل نصب این پروتز در پشت شبکیه، بیمار می تواند به شکل طبیعی چشمانش را حرکت داده و اطراف را ببیند. در حالی که هنگام استفاده از آرگوس ۲ لازم است که کاربر برای دیدن اطراف سرش را بچرخاند. علاوه بر این، Alpha IMS توانایی استفاده از قدرت پردازش طبیعی نورون های شبکیه چشم را هم دارد که موجب پردازش حرکات و تباین یا کنتراست هم می شود. 

اما متاسفانه این شیوه برای همه بیماران قابل استفاده نیست. تنها بیمارانی که بینایی شان را به دلیل تخریب سلول های تشخیص نور چشم از دست داده اند، ممکن است از این روش بتوانند استفاده کنند. البته اگر بخشی از سیستم عصبی بینایی شان هم آسیب دیده باشد، دیگر این دستگاه کاری برای شان نخواهد کرد. 

در اولین مرحله آزمون این پروتز، ۹ بیمار داوطلب انجام این عمل شدند. و هشت نفر از آنها با ایمپلنت قادر به دیدن شدند. بیمار آخر هم به دلیل لمس عصب بینایی هنگام عمل، نتیجه مناسبی نگرفت. 

بیماران پس از عمل توانستند از فاصله نزدیک حالات صورت مانند لبخند و اشیائی چون تلفن و کارد یا چنگال را به خوبی تشخیص دهند. آنها همچنین جزئیاتی چون علائم روی درها را هم می توانند ببینند. و در فاصله دور می توانند خط افق، خانه ها، ماشین ها، درخت ها، و یا نور ماشین ها را ببیند. یکی از آنها حتی قدرت تشخیص حرکت ماشین در شب را هم به دست آورد.

البته بدون شک این ابزار هنوز در قدم های اول است و تنها بر روی ۹ بیمار آزمایش شده است. قرار است تست های بعدی در انگلیس، هنگ کنگ و مجارستان انجام شوند. تمرکز این آزمون ها بر روی ماندگاری طولانی مدت این سیستم و میزان سلامت آن است. 

محققان همچنین امیدوارند شیوه هایی پیدا کنند که قابلیت تشخیص بینایی بیماران را بهبود بخشند. در ادامه مطلب می توانید ویدیویی از شیوه کار این ایمپلنت را مشاهده کنید.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 20 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

لپ تاپ سامسونگ با قیمتی باور نکردنی!!!

این روزها یافتن لپ‌تاپی با قیمت کمتر از یک میلیون تومان در بازار کامپیوتر بسیار مشکل یا از نظر برخی غیرممکن است.
اما برخی از برندها محصولاتی با کانفیگ پایین (قابلیت‌های فنی پایین) به بازار عرضه می‌کنند که قیمتی ارزان‌تر از سایرین در بازار دارند. یکی از این برندها سامسونگ است که با  عرضه مدل NP300E5V-A0AAE توجه خریدارانی که انتظار چندانی از لپ‌تاپشان ندارند را به خود جلب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از دنیای اقتصاد، این لپ‌تاپ از لحاظ قابلیت‌های فنی در حد مطلوبی نیست. اما از پس انجام امور روزمره و گشت و گذارهای اینترنتی و… به خوبی برمی‌آید.

Samsung-NP300E5V

 

لپ‌تاپ مذکور به پردازنده Intel 847 Celeron 1.1 GHz، رم دو گیگابایتی از نوعDDRII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۳۲۰ گیگابایت مجهز است. کارت گرافیکی این نوت بوک همIntel HD Graphics – MB UpTo 900 MB است.

در مورد صفحه نمایش این نوت‌بوک هم باید بگوییم که صفحه نمایش ۱۵/۶ اینچ از نوع LED HD Display است. قاب دور صفحه نمایش نیز بسیار نازک بوده و روی صفحه نمایش یک روکش مات قرار دارد که به کار کردن با لپ‌تاپ در فضاهای پر نور کمک بسیاری می‌کند. در مورد نمایش رنگ‌ها نیز باید بگوییم که رنگ‌های تولید شده توسط صفحه نمایش بسیار زنده و طبیعی بوده و زاویه دید آن نیز رضایت بخش است.

از لحاظ پورت‌ها، این لپ تاپ از تمام پورت‌های لازم برای مصارف روزمره بهره می‌برد. تعدادی پورت USB 2.0، پورت شبکه گیگابیتی، VGA و HMDI، کارتخوان و ورودی و خروجی صدا، همگی موجود هستند. کیبوردی هم که سامسونگ روی این لپ‌تاپ‌ قرار داده با کیفیت است. بازخورد کلیدها بسیار خوب بوده و تایپ کردن با آن لذت بخش است.

سامسونگ همراه با این لپ‌تاپ ارزان قیمت، یک باتری ۶ سلولی ارائه کرده است. میزان شارژدهی این باتری بسته به نوع کاربری متفاوت است. ولی به طور متوسط شارژدهی در حد ۶ ساعت برای این لپ‌تاپ اعلام شده است. به طور کلی طراحی زیبا، تجهیز به صفحه نمایش مات، بهره‌مندی از کیبورد با کیفیت، قیمت مناسب از نقاط قوت این لپ‌تاپ ۲/۳ کیلوگرمی به حساب می‌آید.

این لپ‌تاپ که در رنگ نقره‌ای به بازار عرضه شده است قیمتی حدود یک میلیون تومان دارد.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 27 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

براساس هشدار محققان موسسه فناوری ایلینویز آمریکا، چاپگرهای سه بعدی در صورت عدم نصب در محیط مناسب برای انسان خطرآفرین بوده و می تواند عامل سکته و یا آسم شود. چاپ سه بعدی فرآیند آب کردن رشته های پلاستیکی و تولید اجسام جامدی است که با لایه های بسیار نازک پلاستیک ساخته می شود. این فناوری در دامنه وسیعی از صنایع از ساخت و ساز تا هوافضا کاربرد دارد و اکنون راه خود را به خانه ها نیز باز کرده است. بسیاری از چاپگرهای سه بعدی در بازار امروز به فرآیندی متکی هستند که به آن “خروج و نشست ترموپلاستیک گرما دیده” گفته می شود این فرآیند ذرات فوق ریزی را در هوا منتشر می کنند. این ذرات کمتر از ۱۰۰ نانومتر قطر دارند. اگر این ذرات تنفس شوند در ریه جمع شده و یا به طور مستقیم وارد جریان خون می شود و تأثیرات سلامتی سوئی چون مرگ، سکته و آسم را در پی خواهد داشت. برنت استفنز از موسسه فناوری ایلینویز در این گزارش آورده است: این نتایج نشان می دهد که باید هنگام استفاده از برخی از چاپگرهای سه بعدی تجاری در محیط داخلی هوشیار بود. علاوه براین آزمایشهای کنترل شده بیشتری باید در رابطه با انتشار ذرات اورسل از چاپگرهای سه بعدی صورت بگیرد. تیم تحقیقاتی موسسه فناوری ایلینویز دو مواد مختلف چاپ سه بعدی را که به آنها ABS و PLA گفته می شود را بررسی کردند تا مشخص شود که میزان ذرات فوق ریز که هرکدام منتشر می کنند چقدر است. هر دو نوع ماده میزان ذرات فوق ریز در هوا را افزایش می دهند اما این ABS ۱۰ برابر بیشتر از PLA ذرات فوق کوچک منتشر می کنند. محققان مدعی شده اند که یک چاپگر سه بعدی ABS محور نرخ انتشاری برابر با کباب کردن غذا روی گاز یا اجاقهای برقی با قدرت کم دارند.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 38 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

ظاهر جدید سرویس Gmail نه تنها اینباکس شما را بهتر مرتب می کند بلکه یک فرصت عالی برای گوگل محسوب می شود تا تبلیغات ایمیلی خود را به گونه ای جدید به نمایش بگذارد.

 این تبلیغات توسط اسپانسرهای مشخصی قرار داده می شوند و توسط گوگل در تب تبلیغات یا پیشنهادات به نمایش در می آیند. در این قسمت شما می توانید تخفیف ها، حراج ها و اطلاعات جدیدی را از سرویس های آنلاینی که در آنها مشترک شده اید بدست آورید.

گوگل مدت هاست در اینباکس کاربران به نمایش تبلیغات می پردازد و در واقع این چیز کاملا جدیدی محسوب نمی شود. اما این کمپانی می گوید این تبلیغات جدید بطور بهتری در صفحه قرار می گیرند و همچنین تنها در مواردی که به شما مرتبط باشند نمایش داده می شوند.

هنوز مشخص نیست که آیا این شیوه ی تبلیغاتی دائمی خواهد بود یا خیر، اما به هر حال شما همواره می توانید این تبلیغات را با کلیک بر روی دکمه ی “x” در سمت راست آنها را ببندید.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 30 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

شارپ از تبلت جدید ویندوز هشتی پرده برداری کرده است که ظاهرا ترسی از آب ندارد. در نمایشگاه CEATEC  ژاپن در روز دوشنبه، شارپ ، Mebius Pad را که یک تبلت ضد آب دارای صفحه نمایش با کیفیت بالاست را رونمایی کرد.

 

sharpigzotabletdsc

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از ورلد آی تی، این تبلت صفحه نمایش ۱۰ اینچی با وضوح ۲,۵۶۰ در ۱,۶۰۰ دارد. انتظار می رود که تبلت هم ضد آب و هم ضد گرد و غبار باشد.

در صفحه نمایش ۱۰ اینچی Mebius Pad شارپ تراکم پیکسلی ۲,۵۶۰ در ۱,۶۰۰ می باشد که وضوح بسیار بالاتری از سایر تبلت های ویندوز ۸ موجود در بازار ارائه می کند. این تبلت همچنین مجهز به پردازنده اینتل quad-core Z3370 Atom می باشد.

sharpigzotablet

 

 

در یادداشت Engadget آمده است که، نسخه basic Windows 8.1 این محصول شارپ به طور رایگان شامل Microsoft Office می باشد. اما خریداران نسخه Windows 8.1 Pro باید برای خرید Office. پول بیشتری پرداخت کنند.

 

sharpigzotabletds

 

توزیع Mebius Pad که در اوایل سال بعد انجام می شود، ممکن است محدود به ژاپن باشد.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 43 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

Steve Jobs

استیو جابز ، نابغه دنیای فناوری

اپل، نام پرطمطراقش را مدیون نبوغ استیو جابز است. از پیکسار تا اپل، میراثی به جای مانده از این نابغه دنیای فناوری هستند.

استیو جابز یکی از نمادهای فن‌آوری که نامش در فهرست ۱۰مرد با نفوذ جهان به چشم می‌خورد، دو سال پیش در پنجم اکتبر درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از ایسنا، تیم کوک – مدیرعامل کنونی شرکت اپل که پس از استیو جابز جانشین وی شد، به مناسبت دومین سالگرد مرگ نابغه تکنولوژی جهان در نامه‌ای به کارکنان این شرکت نوشت:

“امروز دومین سالگرد مرگ استیو است. امیدوارم هر یک از شما تجلی آن چیزی باشید که او برای همه ما و کل جهان بود. استیو انسان فوق العاده‌ای بود که جهان را به مکان بهتری تبدیل کرد. اغلب به او فکر می‌کنم و از خاطرات دوستی، بینش و رهبری او قدرت فراوانی بدست می‌آورم.

استیو شرکتی را از خود بجا گذاشته که تنها او میتوانست آن را بسازد و روحیه او برای همیشه بنیان اپل خواهد بود. ما به کاری که او به شدت عاشقش بود ادامه می‌دهیم تا یاد و خاطره اش را زنده نگه داریم و هیچ بزرگداشتی بالاتر از این برای او وجود ندارد. من مطمئنم که او به تک تک شما افتخار می‌کند”.

استیو جابز در ۲۴ فوریه ۱۹۵۵ در سانفرانسیسکو به دنیا آمد. او یکی از بزرگترین مخترعان و نابغه‌های فن‌آوری قرن گذشته است. او یکی از موسسان شرکت کامپیوتری اپل است.

در سال ۱۹۸۵ وی پس از اختلاف با هیات مدیره شرکت اپل را ترک و شرکت نکست سازنده پلت فورم کامپیوتر را تاسیس کرد. وی در سال ۱۹۸۶ بخش گرافیک کامپیوتری لوکاس فیلم را در اختیار گرفت و پس از تهیه کنندگی انیمیشن داستان اسباب بازی در سال ۱۹۹۵ اعتباری برای خود دست و پا کرد.

وی همچنین یکی از موسسان و رئیس اجرایی استودیو انیمیشن پیکسار بود که بعدها پس از ادغام پیکسار و والت دیسنی یکی از اعضای هیئت مدیره والت دیسنی شد.

در سال ۱۹۹۶ پس از آنکه اپل در ساخت یک سیستم عامل شکست خورد، مسوولان این شرکت سراغ جابز و شرکت نکست رفتند و پلت فرم نکست به پایه و اساس سیستم عامل مک تبدیل شد.

بدین ترتیب جابز به شرکتی که خود آن را تاسیس کرده بود بازگشت و به عنوان رئیس موقت کنترل آن را در دست گرفت. استیو جابز توانست شرکت اپل را ظرف دو سال از ورشکستگی به سوددهی برساند.

تحت مدیریت جابز شرکت اپل دستگاههای محبوب آی مک، آی پاد، آیفون و آی پد و خدماتی نظیر آی تون و اپل استور را ارائه کرد. موفقیت این محصولات و خدمات باعث شد شرکت اپل چندین سال بازگشت سرمایه باثبات را تجربه کند و به یکی از باارزش ترین برندهای جهان تبدیل شود.

استیو جابز در سال ۲۰۰۳ به سرطان پانکراس مبتلا شد. اگرچه بیماری وی در مراحل اولیه درمان شد اما عدم تعادل هورمونی باعث شد که وی در سال ۲۰۰۹ تحت عمل جراحی پیوند کبد قرار بگیرد. پس از آن وی به دلیل بیماری اش روز به روز لاغرتر به نظر میرسید. وی در اوت ۲۰۱۱ از مدیرعاملی اپل استعفا داد و ریاست هیات مدیره را به دست گرفت.

جابز در نامه استعفای خود نوشته بود: همواره گفته‌ام اگر روزی فرا برسد که نتوانم به وظایف و انتظاراتی که از من به عنوان مدیرعامل اپل می‌رود عمل کنم، خودم اولین کسی خواهم بود که این موضوع را به شما اطلاع خواهم داد. متاسفانه این روز فرا رسیده است.

استیو جابز سرانجام در پنجم اکتبر ۲۰۱۱ درگذشت.

جابز تابحال جوایز متعددی را به دلیل تاثیرگذاری اش بر دنیای فن آوری و صنعت موسیقی دریافت کرده و لقب‌های متعددی نظیر “افسانه ای” ، “آینده نگر” و “رویایی” به او داده شده است. او همچنین به عنوان “پدر انقلاب دیجیتال”، “استاد نوآوری” و “طراح کمالگرا” شناخته می‌شود.

واکنش جهان به مرگ اسطوره

اما مرگ استیو جابز واکنشهای زیادی برای جهانیان داشت که شرکت اپل به همین دلیل بسیاری فعالیتهایش را به تعویق انداخت و حتی دیگر شرکت‌ها نیز به احترام جابز رونمایی‌ها و اقدامات جدیدشان را تا مدتی به تعویق انداختند و شرکت اپل روز بعد از مرگ جابز صفحه نخست سایت اینترنتی خود را به احترام وی تغییر داد.

در صفحه نخست شرکت اپل تصویر بزرگی از استیو جابز به همراه تاریخ تولد (۱۹۵۵)‌ و تاریخ وفات (۲۰۱۱) او قرار داده شد.

در همین حال بیل گیتس، ثروتمندترین مرد آمریکا و بنیا‌ن‌گذار شرکت مایکروسافت نیز در واکنش به خبر درگذشت جابز عنوان کرد: من و خانواده‌ام از شنیدن این خبر به شدت متاثر شدیم و شدیدا با خانواده استیو همدردی می‌کنیم. استیو کسی بود که زندگی بسیاری را تغییر داد.

وی افزود: من و استیو نزدیک به ۳۰ سال پیش برای اولین بار با هم ملاقات کردیم. ما در آن زمان هم‌دانشگاهی، رقیب و دوست بودیم. به جرات می‌توانم بگویم که دنیا نظیر افرادی مانند جابز را کمتر به خود دیده است.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی فیس‌بوک نیز درباره فوت جابز گفت: از تو تشکر می‌کنم که دوست و مربی ما بودی. متشکرم از این‌که به ما نشان دادی چطور می‌توانیم دنیا را تغییر دهیم. دلمان برایت تنگ می‌شود.

دیک کاستولو، مدیرعامل توییتر، تیم کوک، مدیرعامل اپل و همچنین اعضای هیات مدیره شرکت اپل نیز در اظهاراتی جداگانه نسبت به درگذشت اسطوره فناوری اطلاعات واکنش نشان دادند.

نامگذاری ۱۶ اکتبر برای جابز 

در راستای برگزاری مراسم یادبودی برای بنیانگذار شرکت اپل در ۱۶ ماه اکتبر، در ایالت کالیفرنیا به نام “روز استیو جابز” نام‌گذاری شد و جری براون، فرماندار کالیفرنیا اعلام کرد که روز ۱۶ اکتبر در ایالت کالیفرنیا روز استیو جابز نامیده خواهد شد.

برترین مدیرعامل 

چندی پیش موسسه اینسید(Insead) در تازه‌ترین گزارش خود درباره مدیران عامل برتر جهان در سال ۲۰۱۲ نام استیو جابز فقید را در صدر قرار داد.

این فهرست بر اساس نظرسنجی از سه هزار و ۱۴۳ مدیرعامل از سراسر جهان تهیه شد و تاثیر شگرف استیو جابز باعث شد تا به رغم فوتش همچنان در صدر قرار بگیرد.
استیو جابز پیش از مرگ خود در سال ۲۰۱۰ نیز در صدر فهرست مدیران عامل برتر جهان موسسه اینسید قرار داشت.

۷ قانون جابز 

بی‌شک هر فردی برای موفقیت در زندگی از قوانینی پیروی می‌کند و این قوانین هرچند نانوشته هستند که وی را به پیشرفت سوق می‌دهند.

بنیانگذار شرکت اپل تاثیرات غیرقابل انکاری در زندگی بسیاری از مردم جهان گذاشت و این تاثیرات ناشی از ابداعات او در شرکت اپل بوده است.

وی برای رسیدن به این موفقیت از قوانینی پیروی می‌کرد که یکی از دوستان نزدیک او آن‌ها را بازگو کرده است.

۱-کاری را که عاشق آن هستید انجام دهید.

۲- در جهان تاثیر بگذارید.

۳- ارتباط برقرار کنید.

۴- تمرکز خود را بر همه چیز نگذارید.

۵- تجربیات جدید ایجاد کنید.

۶- توانایی بیان درست ایده‌های خود را افزایش دهید.

۷- استفاده از محصولاتان را پیچیده نکنید.

جملات تاثیرگذار 

استیو جابز در زمان حیاتش جملات تاثیرگذاری را در گفت‌وگو با روزنامه‌ها و نشریات گفته که از جمله آنها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

“تمرکز و سادگی سرلوحه کار من بوده است. سادگی میتواند از پیچیدگی سخت تر باشد. باید سخت کار کنید تا ذهن خود را شفاف کرده و به سادگی برسید. اما ارزشش را دارد زیرا زمانی که به آن نقطه برسید میتوانید کوه را جابجا کنید.” (بیزینس ویک ۲۵ مه ۱۹۹۸)

“ثروتمندترین فرد گورستان بودن برای من مهم نیست… اینکه شب هنگام خواب با خود بگویم ما کار خارق العاده ای انجام داده‌ایم، برای من اهمیت دارد. (وال استریت ژورنال ۲۵ مه ۱۹۹۳)

“شغل شما بخش زیادی از زندگی شما را تشکیل می‌دهد و تنها راه اینکه واقعا از کارتان راضی باشید اینست که کاری را انجام دهید که به بزرگی آن اعتقاد داشته باشید. و تنها راه انجام کارهای بزرگ اینست که عاشق کارتان باشید. اگر تابحال آن را پیدا نکرده اید به جستجو ادامه دهید و تسلیم نشوید. (ژوئن ۲۰۰۵)

” هیچ کس نمیخواهد بمیرد. حتی آنهایی که می‌خواهند به بهشت بروند نمی‌خواهند بمیرند تا به آنجا بروند. اما مرگ مقصد مشترک همه ما است. هیچ کس تاکنون از آن نگریخته. مرگ بهترین ابداع زندگی است. مرگ عامل تغییر حیات است و باعث می‌شود پیرها بروند و راه را برای جوانها باز کنند. اکنون شما جوان هستید اما روزی نه چندان دور فرا می‌رسد که به تدریج پیر می‌شوید و کنار می‌روید. متاسفانه خیلی دراماتیک است ولی واقعیت محض است. (ژوئن ۲۰۰۵)

“معتقدم اگر شما کاری را انجام دهید و فوق العاده از آب درآید باید پس از آن سراغ کار فوق العاده دیگری بروید، نه اینکه مدتها در باد آن بخوابید. فقط به دنبال این باشید که ماموریت بعدی تان چیست. ” (ان بی سی مه ۲۰۰۶)

تماس کلینتون برای رهایی از رسوایی 

در زندگینامه استیو جابز آمده است: بیل کلینتون در زمان انتشار اخبار رسوایی رابطه نامشروع خود با “مونیکا لوینسکی” از استیو جابز برای برون‌رفت از این بحران، تقاضای کمک کرده بود.

در این کتاب آمده است: بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا در زمان انتشار خبر رسوایی رابطه نامشروع خود با مونیکا لوینسکی طی یک تماس تلفنی شبانه از بنیانگذار اپل خواسته بود تا در مورد چگونگی مدیریت این رسوایی او را راهنمایی کند.
استیو جابز در پاسخ به درخواست بیل کلینتون گفته بود: “اگر این کار را کرده‌اید من نمی‌توانم به شما کمک کنم، اگر این کار را انجام داده‌اید باید موضوع را به ملت آمریکا بگویید.”

به گفته نویسنده کتاب، پس از اینکه جابز این پاسخ را به کلینتون داد سکوتی سنگین در آن‌طرف خط تلفن برقرار شد.

اندکی پس از مرگ استیو جابز، کلینتون در یک مصاحبه درخصوص رابطه دوستی خود با بنیانگذار اپل صحبت کرد.

تعهد برای نابودی اندروید! 

طبق ادعای زندگینامه‌نویس رسمی استیو جابز، وی متعهد شده بود تا سیستم عامل اندروید را که توسط گوگل در مقابل سیستم عامل IOS شرکت اپل ساخته شد و آن را به عنوان یک سرقت بزرگ می‌دید، نابود سازد.

زندگینامه‌نویس جابز مدعی است که بنیانگذار اپل از سیستم عامل گوگل که در حال حاضر پرفروش‌ترین سیستم عامل تلفن‌های هوشمند است، خشمگین شده بود؛ وی قصد داشت تا اندروید را از بین ببرد، چراکه آن را یک محصول دزدی می‌دانست.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 684
  • بازدید کلی : 14,796