loading...
تکنولوژی
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 43 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

به سرقت رفتن تبلت یا موبایل، گاهی اجتناب ناپذیر است. در این مقاله راهکارهایی به شما ارائه می‌شود تا در صورت بروز این حادثه بتوانید به درستی اقدام کنید.

Block-Stolen-Phone

 

گوشی‌های تلفن همراه، لپ‌تاپ‌ و انواع تبلت از جمله دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند اطلاعات مختلف کاری، خانوادگی و خصوصی شما را دربربگیرند و به همین دلیل درصورت مفقودی و یا به سرقت آنها جدا از بحث‌های مالی ممکن است مشکلات دیگری هم در انتظار شما باشد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از ایسنا،  به دنبال استقبال مردم از گوشی‌های هوشمند و گران قیمت متاسفانه استقبال کیف‌قاپان و سارقان هم از این گوشی‌ها بیشتر شده و در موارد بسیار زمانی که به عنوان مثال فرد در خیابان در حال مکالمه با گوشی است، فرد دیگری با موتور و یا حتی پیاده به او نزدیک شده و گوشی یا تبلت او را به راحتی و به سرعت می‌قاپد و تازه از این لحظه است که پس گرفتن دستگاه مورد نظر و جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات داخل آن اهمیتی ویژه پیدا می‌کند اما با این وجود بسیاری دقیقا نمی‌دانند هنگام مواجهه با چنین مشکلی باید کار را از چه طریق و چه مجرایی پیگیری کنند.

در مورد برخی از کالاها مانند گوشی تلفن همراه امکان ردیابی و شناسایی کالای مسروقه تا حدودی وجود دارد و شخص مالباخته در صورتی که شماره سریال گوشی موبایل را داشته باشد، می‌تواند به پیدا شدن گوشی سرقتی خود امیدوار باشد البته به شرطی که گوشی او به دست اوراق‌چیان نیفتاده باشد.

بنا بر اعلام فعالان بازار موبایل این احتمال در مورد کالاهایی نظیر هارددیسک، حافظه فلش، تبلت و لپ‌تاپ‌باختگان به مراتب ضعیف تر و گاه حتی بعید است و شاید بهتر باشد که فرد قید لپ‌تاپ سرقتی خود را بزند!

تجربیات افرادی که پس از سرقت موفق به پس گرفتن وسیله خود شده‌اند نشان می دهد که در بسیاری موارد فردی معتاد برای تامین هزینه های اعتیاد خود دست به سرقت این اقلام می‌زند و با توجه به این که کالایی مانند گوشی موبایل مورد نیاز همگان است؛ پس از خارج کردن سیم کارت از آن، گوشی یا تبلت باقی مانده را با قیمتی اندک به فردی که هیچ اطلاعی از مسروقه بودن آن ندارد می فروشند اما گفته‌های فعالان صنفی بر این نکته دلالت دارد که در بسیاری موارد هم این کالاها از تهران خارج شده و در شهرستانهای مجاور به فروش می‌رسند.

همچنین ممکن است افراد به اوراق گوشی یا لپ تاپ دست زده و قطعات مختلف آنها را به تعمیرکاران بفروشند که البته در این زمینه هشدارهای متعددی به تعمیرکاران داده شده و تاکید شده است در صورت مواجهه با این موارد مجازاتهای مختلفی در انتظار فرد خاطی خواهد بود.

این اتفاق به گفته برخی فعالان بازار موبایل از سیستم ناقص شناسایی و کدگذاری کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی در کشور ما نشات می‌گیرد.

چرا که در سایر کشورها امکان شناسایی لپ‌تاپ از طریق شماره سریال لپ‌تاپ یا مک‌آدرس کارت شبکه وجود دارد و صاحب کالا با ارائه این کد به سازمان‌های مربوطه می‌تواند در صورت اتصال لپ‌تاپ به اینترنت، یا ارائه لپ‌تاپ برای فروش کالای خود را بیابد.

البته در کشور ما هم گفته می‌شود که چنین امکانی وجود دارد اما با این حال در موارد متعدد فرد مال باخته به نتیجه دلخواه خود نرسیده و در نهایت ناکام می‌ماند.

به عبارت دیگر می‌توان این طور نتیجه گرفت که ظاهرا در کشور ما چنین سیستمی چندان قوی عمل نمی‌کند.
علاوه بر این در موارد متعدد هستند مالباختگانی که شماره سریال یا مک آدرس لپ‌تاپ یا گوشی و تبلت خود را ندارند و به این ترتیب به ناچار قید وسیله سرقتی را می‌زنند.

اما برای جلوگیری از این مشکل نرم افزارهای متعددی طراحی و وارد بازار شده که استفاده و نصب آنها می تواند تا حد بسیاری مشکل را برطرف کند.

دراین زمینه در حال حاضر چندین سرویس وجود دارند که می توانید با پرداخت هزینه‌ای از آنها خدمات لازم را بگیرید اما چندین سرویس رایگان نیز وجود دارد.

در این میان تمامی سرویس‌های ردیابی به شکلی مشابه کار می‌کنند و کافی است شما یک نرم افزار ردیابی برروی دستگاه خود نصب کرده و یک حساب کاربری با سرویس مورد نظر برقرار کنید.

اگر شما پلتفرم خود (حال می خواهد لپ‌تاپ باشد یا تبلت) را گم کردید می توانید به وب سایت سرویسی که حساب کاربری ساختید رفته و وارد حساب خود شوید سپس می توانید مکان دستگاه خود را یافته و از راه دور آن را کنترل کنید.

بقیه در ادامه مطلب

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 48 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

الماس,ساخت الماس,روش ساخت الماس مصنوعی

 چطور الماس تشکیل می‌شود؟

الماس از واژه ادَماس (به یونانی|ἀδάμας}و به معنای نشکن) گرفته شده‌است. الماس یکی از سنگ‌های قیمتی و یکی از آلوتروپهای کربن است که در فشارهای بالا پایدار است. آلوتروپ دیگر کربن گرافیت نام دارد.الماس در حالت پایدار دارای ساختار بلندروی (مکعبی) است. الماس ساختار منشوری نیز دارد که این ساختار بصورت شبه‌پایدار در طبیعت به صورت کانی لونسدالنیت وجود دارد.


الماس‌ها از کربن تشکیل می‌شوند- کربن کاملا سازمان‌یافته.
بر اساس تحقیق جدیدی که در نشریه Nature  منتشر شده است، دانشمندان حدس می‌زنند الماس‌ها درون کره زمین از یک تا سه میلیارد سال قبل تولید شده‌امند.

آنها فکر می‌کنندکه دستورالعمل ساخته‌شدن الماس این‌گونه است:
1.دی‌اکسید کربن را در 180 کیلومتری عمق زمین دفن کنید.
2.آن را تا بیش از 1200 درجه حرارت دهید.
3. آن را زیر فشار بیش از 50000 کیلوگرم نیرو بر سانتی‌متر مربع قرار دهید.
4.به سرعت آن را به سطح زمین بیاورید تا به سرعت سرد شود.


اگر این فرآیند کمی مشکل به نظر می رسد، از تولیدکنندگان الماس مصنوعی تشکر کنید،اکنون دو  راه برای ساختن الماس در آزمایشگاه وجود دارد:

 

الماس,ساخت الماس,روش ساخت الماس مصنوعی

 
اولین روش مصنوعی روش "فشار بالا، حرارت بالا"  (HPHT) نامیده می‌شود:
این روش بیشترین شباهت را با نحوه تشکیل الماس درون کره زمین دارد و در آن گرافیت (یعنی همان کربنی که در مداد  به کار می‌رود) تحت فشار و گرمای شدید قرار می‌گیرد‌.


سندان‌های کوچک در ماشین HPHT در حالی که الکتریسیته شدید از گرافیت عبور می‌کند، بر روی آن فشار می‌‌آورد، و تنها پس از چند روز  یک الماس با کیفیت جواهر به وجود می‌آورد.
البته این الماس‌ها به اندازه الماس‌های طبیعی خالص نیستند، زیرا یک محلول فلزی با گرافیت مخلوط می‌شوند.

 

روش دیگر تولید الماس- رسوب بخار شیمیایی نامیده می شود:

که بر مبنای فشار شدید عمل می‌کند، اما الماس‌هایی بی‌‌نقص‌تر از طبیعت می‌تواند تولید کند.یک قطعه الماس درون یک محفظه کاهش فشار قرار داده می‌‌شوند، سپس گاز طبیعی با یک تابش مایکروو‌یو به درون این محفظه فرستاده می‌شود.هنگامی گاز تا تقریبا 2000 درجه حرارت داده می‌شود، اتم‌های کربن روی الماس درون محفظه "می بارند" و به آن می‌چسبند، و غلاف کاملی شبانه دور الماس رشد میکند.

این الماس‌های مصنوعی بیش از هر چیز به درد تولیدکنندگان کامپیوتر می‌خورند :‌ در درجه حرارت‌هایی که در آن تراشه‌های سیلیکونی ذوب می شوند، غلاف های الماس مصنوعی مثل سنگ سخت باقی می‌مانند.


خواص متمایز الماس
-الماس در بین جامدات در دمای ۲۵ درجه بالاترین رسانایی گرمایی را دارد. (هدایت گرمایی آن ۵ برابر مس است)
-الماس مادهٔ نوری ایده‌آلی است که توانایی انتقال طیف نوری فروسرخ تا فرابنفش را دارا است.
- شاخص بازتابش بسیار بالایی دارد.
-خواص نیمه‌رسانایی قابل توجهی دارد. شکست الکتریکی آن بطور متوسط ۵۰ برابر نیمه‌رساناهای متداول است.
-در برابر تابش نوترونی به‌شدت مقاوم است.
-سخت‌ترین مادهٔ شناخته شده‌است.
-در مجاورت هوا روانی طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد (مانند تفلون)-استحکام و صلبیت بسیار بالایی دارد.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 32 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

کوسه,کوسه نهنگی,معروفترین کوسه‌ها

حقایقی در مورد کوسه ها

کوسه یکی از آبزیان نسبتاً بزرگ است. اقیانوس‌ها بیش از ۲۰ هزار گونه از ماهی‌ها را در خود جای داده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۳۷۰ گونه، کوسه هستند.

این شکارچیان حیرت‌انگیز با خوردن موجودات ضعیف و زخمی، در بالای چرخه غذایی دریایی قرار می‌گیرند. آنها با این کار به حفظ تعادل در سیستم طبیعت کمک می‌کنند.

از معروفترین کوسه‌ها می‌توان به کوسه بزرگ سفید، کوسه ببری و کوسه سرچکشی اشاره کرد.

 

شنوایی و بویایی در کوسه
کوسه‌ها ماشین‌های هستند که برای شکار تنظیم شده‌اند. آنها که متکی به حس شنوایی مخصوصشان برای گرفتن شکار هستند، می‌توانند ارتعاش صدا را در فاصله‌ای بیش از ۳،۰۰۰ پا تشخیص دهند. کوسه‌ها مخصوصاً به ارتعاشات با بسامد پایین که از طرف شکار منتشر می‌شوند، حساسند.

 

کوسه,کوسه نهنگی,معروفترین کوسه‌ها

 

ارتعاش صدای بلندگوها که شبیه صدای ماهی زخمی است، کوسه‌ها را به حالت جنون و از خود بیخودشدگی می‌برد. هرچه که کوسه به شکار نزدیک‌تر می‌شود، حس بویایی‌اش بیشتر به کار می‌افتد. کوسه‌ها می‌توانند یک قطرهٔ خون را در ۲۵ گالن آب تشخیص دهند.


آب، درون سوراخ‌های بینی کوسه‌ها که در بخش تحتانی حلزونی شکل قرار گرفته است جاری می‌شود. همچنین کوسه‌ها منافذی کوچک برای جذب سیگنال‌های الکتریکی، که در هنگام حرکت حیوانات ایجاد می‌شود، دارند. این منفذها مانند یک حس اضافی می‌مانند که به کوسه‌ها در یافتن شکار کمک می‌کند، حتی اگر این موجود بداقبال در زیر شن‌ها مخفی شده باشد.

همچنین دارای یک بخشی به نام آمپول لورنزینی نیز هستند که یک سیستم حسی بسیار قوی محسوب می‌شود که در قسمت پشتی و تحتانی پوزه حیوان قرار می‌گیرد.

 

کوسه,کوسه نهنگی,معروفترین کوسه‌ها

 

دندان‌های کوسه
کوسه‌ها به طور مداوم دندان‌هایشان را استفاده می‌کنند و از دست می‌دهند. برخی از گونه‌ها در طول عمر خود نزدیک به ۳۰ هزار دندان درمی‌آورند.

عمل جایگزینی دندان در این جانوران دریایی همیشه رخ می‌دهد. هریک از دندان‌های کوسه در ردیفی واقع شده است که با شکستن یکی، دیگری جایگزین آن می‌شود. وجه تمایز کوسه‌ها از دیگر حیوانات به جز دندان‌های آن‌ها در اسکلتشان است.

 

کوسه,کوسه نهنگی,معروفترین کوسه‌ها

 

اسکلت کوسه‌ها به جای استخوان، از مادهٔ غضروفی انعطاف پذیری است و چون غضروف از استخوان سبکتر است، بنابراین کوسه‌ها برای شنا کردن نسبت به یک ماهی استخوانی انرژی کمتری مصرف می‌کنند. پوست سختی تمام بدن کوسه را پوشش داده است و فلس‌های خمیده‌ای که جهت آن‌ها به عقب است، پوست را به سختی یک ورق سمباده می‌کنند که کوسه را از آسیب محافظت می‌نمایند. همچنین این فلس‌ها هنگامی که کوسه در حال شنا کردن است نیروی مقاوم آب را کاهش می‌دهند.

 

کوسه,کوسه نهنگی,معروفترین کوسه‌ها

 
اندام جنسی کوسه
غدد جنسی کوسه‌ها در بالای سینه و پشت کبد آن‌ها واقع شده‌است. اندام جنسی کوسه‌ها، هم‌چون سایر ماهیان در سینه آن‌هاست.

 

کوسه یکی از نادرترین شکارچیان کره زمین است. بسیاری از کوسه‌ها برای حمله آفریده شده‌اند اما همه آنها حمله نمی‌کنند. در واقع بیشتر کوسه‌ها برای انسان بی‌ضرر هستند (مانند کوسه نهنگی) و فقط گونه‌های محدودی هستند که تا کنون خطرناک شناخته شده‌اند. این آبزیان زیبا و سلاطین اقیانوس‌ها منبعی پر درآمد نیز برای صنعت اکوتوریسم غواصی می‌باشند.

منبع:بیتوته

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 26 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

سیاره سرخ,مریخ,كشف حيات در سياره مريخ

وجود نوعی حیات در سیاره سرخ

کشف گاز مربوط به موجودات زنده در مریخ
اکتشافهای تازه مریخ نورد کنجکاوی در سیاره سرخ جنب و جوشی در جامعه علمی ایجاد کرده، چرا که کشف کرده است که در مریخ گاز متان یا همان گاز مربوط به موجودات زنده وجود دارد.
مریخ نورد کنجکاوی ناسا با استفاده از ابزارهای تحلیل نمونه خود به این کشف رسیده است که در سیاره مریخ گاز بیوتیک متان وجود دارد.
اگرچه متان می تواند توسط مکانیسمهای زمین شناسی هم تولید شود، اما اغلب وجود آن را به ارگانیسمهای زنده نسبت می دهند. این کشف توجه بسیاری از دانشمندان را که فکر می کنند یافتن متان در مریخ به این معنا است که در این سیاره حیات وجود دارد به خود جلب کرده است.
ممکن است این نوع حیات الزاماً به معنای موجودات فرازمینی نباشد اما واقع بینانه تر می توان این شکل از حیات را میکروبهای کوچک دانست که شبیه باکتریهای زمین است و می توانند این نوع گاز را از خود آزاد کنند.
مهمترین علمکرد ابزار تجزیه و تحلیل نمونه مریخ نورد کنجکاوی تحلیل گازهایی است که درحال حاضر به عنوان نمونه توسط این مریخ نورد گرفته شده است. این ابزار نیمی از وزن یک تنی مریخ را دربرگرفته است.
این ابزار توسطه مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا طراحی و تولید شده است و گازهای اتمسفر و نمونه هایی از خاک مریخ را گرفته و بررسی می کند.
هدف اصلی این ابزار یافتن نمونه هایی است که در آنها عنصر کربن وجود دارد که متان هم یکی از آنها است. از آنجا که کربن یکی از سنگ بناهای وجود حیات اورگانیک است، یافتن آن در مریخ می تواند نشاندهنده این مسئله باشد که نوعی از حیات در مریخ وجود دارد.
این ابزار نمونه گیری مریخ نورد ناسا دارای یک وب سایت اینترنتی است که توسط مرکز پرواز فضایی گودارد اداره می شود. در این وب سایت آمده است که تعیین میزان کربن راه خوبی برای شناخت زمینی است که کنجکاوی روی آن فرود آمده، یعنی دهانه برخوردی گیل را با این روش می توان بهتر شناخت. اگر این مریخ نورد در سطح مریخ به مواد ارگانیک  برخورد کند، باید تحقیقات بیشتری درباره ماهیت این ماده و یا مواد ارگانیک صورت گیرد.
این درحالی است که اگر کنجکاوی در مریخ کربن پیدا نکند قرار است زمین را حفر کرده تا ملکول ارگانیک بیابد.
براساس اظهارات کریس مک کی به عنوان کارشناس مریخ که در مرکز تحقیقات آمس ناسا کار می کند، بزرگترین پرسش درباره گاز متان مریخ وجود آن نیست بلکه میزان تغییرات آن است. دانشمندان از سالهای پیش می دانستند که ارگانیکهای که روی سطح مریخ قرار می گیرند به علت اشعه های ماورا بنفش خورشید به متان تبدیل می شوند.
مک کی اظهار داشت که این امر بدان معنا است که از دانشمندان انتظار می رفت که متان را در برخی از سطوح مریخ پیدا کنند اما وجود آن در یک قسمت در هر یک میلیارد قسمت پیش بینی شده بود. اگرچه کنجکاوی تاکنون تغییرپذیری متان در مریخ را پیدا نکرده است.
وی افزود: گاز متان در مریخ دارای عمر 300 ساله است و نباید چندان متغیر باشد. اگر این تغییر پذیری مشاهده شود، بسیار دشوار است که بتوانیم این نظریه را توضیح دهیم.دانشمندان پروژه کنجکاوی در آینده این متان را مورد بررسیهای بیشتر قرار می دهد.
این مریخ نورد در هفته های اخیر درحال تجزیه و تحلیل نمونه های خاک مریخ بوده است.
طی مأموریت 2 ساله ، محققان از 10 ابزار کنجکاوی برای بررسی شرایط زیست محیطی مناسب در مریخ برای زندگی میکروبی استفاده خواهند کرد.

منبع:بیتوته

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 21 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

\"مسواک

مسواکی که در شش ثانیه دندان‌ها را تمیز می‌کند!
مهندسان مسواکی ابداع کرده‌اند که قادر است ظرف شش ثانیه دهان را به طور کامل شست‌وشو دهد.
این مسواک Blizzident نام دارد و برای دسترسی به آن کاربران نخست باید به دندانپزشک مراجعه کنند و از وضعیت دندان‌های خود آگاهی یابند.
سپس یک مدل دیجیتالی سه‌بعدی از این وضعیت بر روی سرور شرکت Blizzident آپلود می‌شود و در آنجا یک قالب پلاستیکی سه‌بعدی از دندان چاپ می‌شود. این قالب دارای تقریبا 400 موی زبر زاویه‌دار به سبک خمیردندان خواهد بود.قالب مزبور در واقع، مسواک Blizzident بوده و به خریدار ارسال می‌شود.


برای مسواک‌زدن دندان‌ها، کاربر فقط آن را در درون دهان قرار داده و در جهات مختلف حرکت می‌دهد.چون این مسواک به اندازه دندان‌های کاربر است، شش ثانیه برای رفع تمامی جرم‌های دندان و لثه کافی است.
گفته می‌شود، می‌توان از فناوری ابداعی برای مدت یک سال استفاده کرد و پس از آن کاربران می‌توانند نسخه جدید را داشته باشند یا نسخه قدیمی را برای شرکت بفرستند تا آن را تمیز کند.بهای نخستین مسواک 299 دلار و واحد جایگزین آن 159 دلار گزارش شده است.

منبع:بیتوته

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 41 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

قطب جنوب,کشف دریاچه بدون حیات جهان,دریاچه وستوک

 

کشف بکرترین دریاچه بدون حیات جهان
نتایج اولیه بررسی نمونه آب بکرترین دریاچه جهان از عدم کشف گونه‌های جدید حیات میکروبی حکایت دارد.ماه فوریه دانشمندان روس موفق به نفوذ به دریاچه وستوک در عمق 3.7 کیلومتری یخ‌های قطب جنوب شدند.
 آب‌های این دریاچه قطبی بیش از 20 میلیون سال در معرض نور خورشید و هوا قرار نداشته و محققان تحقیقات خود را برای یافتن گونه‌های جدید و منحصر به فرد حیات میکروبی در این منطقه آغاز کردند.
 نظریه‌های مختلفی درخصوص حیات میکروبی احتمالی در دریاچه وستوک وجود دارد؛ برخی محققان معتقدند که حیات میکروبی این دریاچه آزمایشگاهی زمینی برای بررسی قمر مرموز مشتری، اروپا، محسوب می شود که احتمالا ساختاری مشابه دریاچه وستوک دارد.
«سرگئی بولات» از موسسه فیزیک اتمی پترسبورگ روسیه و تیم تحقیقاتی طی چند ماه اخیر نمونه های آب بدست آمده از دریاچه وستوک را مورد آنالیز بسیار دقیق قرار داده‌اند.
نتایج اولیه این تحقیقات که در دوازدهمین کارگاه اخترزیست شناسی در استکهلم سوئد اعلام شده، نشان می‌دهد تا کنون هیچ نشانه‌ای از حیات در این دریاچه بدست نیامده است.
اما این نتایج به معنای قطع امید محققان از یافتن حیات در این منطقه نیست و دور جدید اکتشافات در عمق بیشتر دریاچه از ماه دسامبر (آذر ماه) آغاز خواهد شد.

منبع: بیتوته
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 27 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

بیماری آلزایمر,فواید خوابیدن,پیشگیری از آلزایمر

بخوابید تا آلزایمر نگیرید
نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که سالخوردگانی که خوب نمی خوابند و یا خواب کافی ندارند بیشتر دچار پلاکهای مغزی می شوند که نشانه رسمی بیماری آلزایمر تلقی می شود.
دانشمندان دانشکده سلامت عومی جان هاپکینز به این نتیجه رسیدند که افرادی که کم می خوابند و یا کیفیت خواب آنها ضعیف است، دارای تصاویر مغزی غیر عادی هستند که نخستین نشانه های ابتلا به بیماری آلزایمر را در خود دارد.

 

در تحقیقاتی که نتایج آن در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده، دانشمندان 70 بزرگسال را که در دهه هفتم زندگی به سر می برند بررسی کردند. این شرکت کنندگان به پرسشهایی درباره الگوهای خواب خود پاسخ داده و در معرض عکسبرداری های مغزی برای بررسی اندازه پلاک بتا امیلوئید قرار گرفتند. تجمع این پلاکها یکی از نشانه های ابتلا به بیماری آلزایمر است. 
به نظر می رسد که نوسان سطح بتا آمیلوئید با عادات خواب تنظیم می شود. افرادی که کمتر می خوابند و یا در خواب خود مشکل دارند بیشتر احتمال دارد که سطح پلاک بتا آمیلوئید در مغز آنها افزایش یابد.


این تحقیق بدان معنا نیست که داوطلبان در آستانه ابتلا به بیماری آلزایمر هستند اما نشان می دهد که احتمال دارد خواب که به مغز زمان لازم برای استراحت روزانه را می دهد راه مهمی برای نگاه داشتن این پلاکها در حداقل باشد و از سوی دیگر بهبود وضعیت خواب ممکن است راه مهم و حیاتی برای ممانعت از ابتلا به بیماریهای مخرب اعصاب باشد.


این گزارش جدید تحقیقاتی که پیشتر در مجله ساینس منتشر شده بود را تأیید می کند. در این تحقیقات مشخص شده بود که خواب ضایعاتی از جمله پروتئینهای آمیلوئید را از بین می برد و سلولها را منقبض می کند تا عملکرد آنها بهتر شود.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 38 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

 

پای مصنوعی,پای مصنوعی رایانه‌محور,ساخت پای مصنوعی با قوزک پیشرفته

طراحی طبیعی‌ترین پای مصنوعی معلولان با قوزک پیشرفته توسط دانشمند ایرانی
دانشمند ایرانی در کلینیک مایو دانشگاه صنعتی میشیگان و همکارش در حال ساخت یک پای مصنوعی با قوزک پیشرفته هستند که افراد معلول را قادر می‌سازد راه‌رفتن طبیعی‌تری را تجربه‌ کنند.


راز موفقیت این پای مصنوعی در قوزک آن نهفته است و محمد رستگار، استادیار دانشگاه مهندسی مکانیک دانشگاه میشیگان، و همکارش اواندرو فیکانا در حال ساخت پروتزی هستند که توسط میکروپردازنده کنترل می‌شود و دستیابی به طیف حرکتی این مفصل بسیار پیچیده را واقعی‌تر می‌کند.


این پای مصنوعی رایانه‌محور دارای حسگرهای حساس به فشار بر روی کف پا بوده و چگونگی راه‌رفتن فرد معلول را شناسایی می‌کند.این حسگرها به صورت آنی سیگنال‌ها را به یک میکروپردازنده می‌فرستند و میکروپردازنده نیز به نوبه خود پروتز را برای راه‌رفتن طبیعی‌تر سازگار می‌کند.
به گفته رستگار، پروتزهای موجود در بازار که با میکروپردازنده کنترل می‌شود، می‌توانند پای مصنوعی را فقط در یک جهت حرکت دهند و انگشت بزرگ پا را نیز در جهت بالا یا پایین تکان دهند. اما انسان‌ها بر روی خط مستقیم راه نمی‌روند و زمانی که به مانعی برخورد می‌کنند مجبورند بچرخند.


بنابراین دکتر محمد رستگار و همکارش در حال ساخت پای مصنوعی با قوزکی هستند که می‌تواند بر روی دو محور راه برود، چرخش را انجام داده و انگشت بزرگ پا را بالا و پایین ببرد.


کابلی که پروتز پا با این نوع قوزک را حرکت می‌دهد، مشابه کابل به کار رفته در ترمز دوچرخه است و می‌تواند پا را تقریبا در هر جهتی بچرخاند.این تیم علمی، به عنوان بخشی از مطالعه‌ خود، تردمیل مدور بزرگی را طراحی کردند که پای رباتیک بر روی آن در دایره‌هایی راه می‌رود. در آزمایشات انجام‌شده پروتز قادر به تقلید از زوایای قوزک پای انسان به هنگام راه‌رفتن در خط مستقیم و چرخیدن بود.

گفته می‌شود، این دانشمندان با همکاری کنتون کاوفمان، مدیر «آزمایشگاه تحلیل حرکت/بیومکانیک» کلینیک مایو، در تلاش به منظور دسترس‌پذیر کردن این سامانه برای معلولان و به ویژه سربازان جنگی هستند.

کاوفمان بر این باور است، این سیستم پیشرفته‌ترین نسل پروتزهایی است که توسط میکروپردازنده کنترل می‌شود، گامی در جهت درست بوده و کنترل فعال مفصل و ارتقای ایمنی و کارکرد را ارائه می‌دهد.این دانشمند مزیت سامانه جدید را تقلیدپذیری آن از پای طبیعی عنوان کرد که این امر به آن امکان الگوی راه‌رفتن طبیعی را می‌دهد. چنین قابلیتی به پیاده‌روی بهتر و سقوط‌های کمتر می‌انجامد.


محققان امیدوارند بازبینی این طرح را در کلینیک مایو در تابستان 2014 آغاز کنند.آن‌ها نتیجه دستاورد خود را در سال 2013 و در «کنفرانس کنترل و سیستم‌های دینامیک ASME» ارائه می دهند.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 39 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

 

اچ‌آی‌وی,بیماری ایدز,پیشگیری از بیماری ایدز

دستگاه جدید پزشکی برای جلوگیری از سرایت اچ‌آی‌وی به زنان
محققان دانشگاه نورث‌وسترن یک حلقه درون واژنی جدید تولید کرده‌اند که از یک داروی ضد رتروویروسی پر شده و می‌تواند در مبارزه با اچ‌آی‌وی در زنان مورد استفاده قرار بگیرد.
این حلقه از کاربری آسان و ماندگاری بالا برخوردار بوده و اخیرا موفقیت 100 درصدی را در حفظ پستانداران اولیه از ویروس نقص ایمنی میمون نمایش داده است.
به گفته محققان، پس از 10 سال کار آنها توانسته‌اند یک حلقه درون واژنی تولید کنند که می‌تواند با سطوح پیشگیری مداوم در طول چرخه قاعدگی از مواجهات متعدد با ویروس اچ‌آی‌وی در مدت زمان طولانی جلوگیری کند.


پژوهش‌های قبلی نشان داده که داروهای ضد ویروسی می‌توانند از عفونت اچ‌آی‌وی جلوگیری کنند اما شیوه‌های موجود برای انتقال دارو راضی‌کننده نبوده‌اند. داروهای قرصی باید بصورت روزانه مصرف شده و نیازمند دوزهای بالای دارو است. ژل‌های واژنی هم ناخوشایند بوده و کمتر مورد استفاده هستند.

 

حلقه جدید بسادگی اعمال شده و برای 30 روز در محل خود باقی می‌ماند. از آنجایی که این حلقه موسوم به TDF-IVR در محل سرایت قرار می‌گیرد، دوز کمتری نسبت به قرصها در بدن وارد می‌شود.این دستگاه حاوی تنوفوویر پودری بوده که داروی ضد رتروویروس مورد استفاده 3.5 میلیون بیمار مبتلا به اچ‌آی‌وی در سراسر جهان است.


قدرت حلقه از ساختار پلیمری منحصربفرد آن نشات می‌گیرد؛ الاستومر آن در صورت وجود مایعات متورم شده و تا 1000 برابر داروی بیشتری نسبت به فناوری حلقه‌های درون واژنی کنونی مانند NuvaRing که بیشتر از سیلیکون ساخته شده و مقادیر داروی منتشر شده از آن در طول زمان کاهش می‌یابد را انتقال می‌دهند.
این پژوهش در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

منبع: ایسنا
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 38 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

ابداع تست تشخیص آلزایمر با کره بادام‌زمینی!
محققان دانشگاه فلوریدا اعلام کردند استفاده از کره بادام‌زمینی می‌تواند به شیوه‌ای غیرتهاجمی و ارزان برای آزمایش امکان ابتلای بیماران به آلزایمر تبدیل شود.

کره بادام‌زمینی,استفاده از کره بادام‌زمینی در تشخیص آلزایمر
دانشمندان این دانشگاه بر این باورند، توانایی بوییدن با نخستین عصب جمجمه مرتبط است و این عصب اغلب یکی از اولین اجزایی است که تحت تاثیر زوال شناختی قرار می‌گیرد.در مورد بیماران آلزایمر، حس بویایی به شیوه‌ای خاص تحت تاثیر قرار می‌گیرد و در آن سوراخ چپ دماغ به طور قابل ‌توجهی بیش از سوراخ سمت چپ تاثیر می‌پذیرد.

 

نحوه تست تشخیص آلزایمر با کره بادام‌زمینی!

آزمایش انجام‌شده در دانشگاه فلوریدا شامل پوشاندن یک سوراخ و اندازه‌گیری فاصله‌ای بود که در آن بیمار می‌توانست بوی حدود یک قاشق از کره بادام‌زمینی را شناسایی کند.در بیماران مبتلا به آلزایمر، سوراخ چپ دارای نارسایی بود و از حدود 10 درصد طیف کمتری در شناسایی بو در مقایسه با روزنه راست برخوردار بود.

 

دلیل استفاده از بادام زمینی درتست تشخیص آلزایمر:

این ویژگی خاص بیماران آلزایمر بود و نه بیماران تیم کنترل (که از زوال شناختی رنج نمی‌برند) و نه افراد مبتلا به انواع دیگر نارسایی شناختی از قبیل جنون، این تفاوت در بویایی را از خود بروز ندادند.در این آزمایش از کره بادام زمینی استفاده شد زیرا این ماده «بودار خالص» خوانده می‌شود.
در حالت کلی، بویایی انسان دو حس مجزا را شامل می‌شود که عبارت‌اند از: حس بویایی یا «بو» و همچنین حس trigeminal که مانند حس سوزش فیزیکی یا خارش است.

 

کره بادام زمینی دارای هیچ عنصر trigeminal نیست و بوی خالص است که این موضوع آن را برای آزمایش‌ مبتلایان به آلزایمر ایده‌ال می‌کند.استفاده از شیوه جدید می‌تواند روشی ارزان برای هشدارهای اولیه افراد مبتلا به آلزایمر باشد.شناسایی این بیماری آسان نیست و مستلزم معاینات نورولوژیکی و روحی است و باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شوند.

منبع: ایسنا

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 667
  • بازدید کلی : 14,779