loading...
تکنولوژی
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 22 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

 

Sony Xperia Z Ultra

گوشی موبایل سونی اکسپریا زد آلترا - Sony Xperia Z Ultra

طراحی و ساخت 
طراحی این گوشی تفاوت چندانی با مدل پیشین ندارد، همان لبه های گرد و همان سیاهی یکپارچه که در Xperia Z نیز دیده بودیم در این گوشی نیز می‌توان یافت. تفاوت اصلی به بزرگ‌تر شدن محسوس و البته غیر متعارف گوشی بر می‌گردد. بدون اغراق، با دیدن Xperia Z Ultra در نگاه اول می‌پرسید این دیگر چه تبلتیست؟ تقریبا محال است کسی که از تولید این گوشی خبر ندارد آن‌را ببیند و متوجه شود که با یک گوشی هوشمند طرف است. برای اینکه گفته ما را بهتر متوجه شوید، به مقایسه ابعاد این گوشی با تبلت 7 اینچی جدید سامسونگ یعنی Galaxy Tab 3 می‌پردازیم. ابعاد Z Ultra معادل 6.5×92.2×179.4 میلی متر و وزن آن 212 گرم می‌باشد. در حالیکه ابعاد Tab 3 معادل 9.9×111×188 میلی متر و وزن آن نیز 306 گرم می‌باشد. همان‌طور که اعداد نشان می‌دهند، طول این گوشی کمتر از 1 سانتی متر یعنی تنها 8 میلی متر از یک تبلت 7 اینچی کمتر است و عرض آن نیز کمتر از 2 سانتی متر از تب 3 کمتر است. نهایتا وزن گوشی نیز در بین رکورد داران سنگین وزن‌ترین گوشی‌ها قرار می‌گیرد. به هر حال، با یک گوشی بسیار بزرگ و تا حدود زیادی بد دست طرف هستیم. کار با یک دست که در این گوشی اصلا معنی پیدا نمی‌کند. در واقع، نگهداری با یک دست در این محصول مطرح است ! 
بر روی لبه راست گوشی، جک 3.5 میلی متری صدا، شکاف سیم کارت و کارت حافظه که البته توسط درپوشی کاملا پوشانده و تا حدودی مخفی شده است، کلید فلزی پاور، کلید های کنترل صدا و در پایین هم شکاف اتصال بند گوشی قرار گرفته‌اند. لبه سمت چپ نیز محل قرار گیری درگاه microUSB محافظت شده توسط درپوش و پین‌های اتصال داکت می‌باشد. بر روی لبه بالایی و پایینی نیز فقط بلندگوها قرار دارند. قاب پشتی نیز نهایتا دوربین و چیپ NFC را در خود جای داده و خبری از فلاش برای دوربین نیست.
اما یک نکته دیگر که لازم به ذکر است، باریکی بیش از حد گوشیست که باعث می‌گردد با وجود لبه های گرد آن، برداشتن گوشی از روز سطوح صاف، بسیار سخت شود. مانند برداشتن یک سکه از روی یک سطح شیشه ای! ولی باید اذعان کنیم که کیفیت ساخت این گوشی، باعث می‌گردد سونی را تحسین کنیم. ضمن اینکه، این گوشی دارای گواهینامه IP58 می‌باشد که به معنی مقاومت کامل گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است، در واقع طبق گفته سونی که درست نیز هست، این اولین گوشی هوشمند کاملا ضد آب با صفحه نمایشی Full HD است. این گواهینامه مقاومت گوشی را در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متری تضمین می‌نماید.

صفحه نمایش
اصلی‌ترین ایرادی که به مدل پیشین سونی یعنی Xperia Z وارد بود، عملکرد متوسط صفحه نمایش آن بود. اما کمپانی ژاپنی اعلام کرده که در گوشی جدید خود یعنی Z Ultra این مورد را بسیار بهتر نموده. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا ادعای سونی درست است یا یک ادعای تبلیغاتیست؟
صفحه نمایش اکسپریا زد الترا یک صفحه نمایش عظیم‌الجثه 6.4 اینچیست که رزولوشن 1920×1080 پیکسل یا همان Full HD را ارائه می‌نماید. این رزولوشن معادل صفحه نمایش 5 اینچی مدل پیشین می‌باشد که باعث می‌گردد با توجه به بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش، تراکم پیکسلی این مدل به 334ppi کاهش یابد. در ضمن، این صفحه نمایش قادر است تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد و تا 10 لمس همزمان را نیز درک نماید. تا به اینجا مشخصات آن‌را بیان کردیم که همگی عالی هستند. اما عملکرد صفحه نمایش Xperia Z Ultra چگونه است؟ از نظر کیفیت تصویر باید بگوییم که مجذوب آن خواهید شد. به هر حال از کمپانی معتبر سونی که از قدیم یکی از سردمداران تکنولوژی‌های صوتی تصویری بوده چیزی غیر از این هم انتظار نمی‌رفت. اما مشکل محدودیت زاویه دید را نیز سونی در این گوشی تا حد زیادی مرتفع نموده و می‌توان عملکرد صفحه نمایش Z Ultra در زوایای مختلف را مناسب دانست. چیزی که پیش‌تر در گوشی‌های سونی تا حدودی ناراحت کننده بود. در صورتی که Brightness صفحه نمایش را نیز بالا ببرید، عملکرد صفحه نمایش در شرایط نوری قوی و در زیر نور مستقیم آفتاب نیز راضی کننده خواهد بود. اما هنوز هم رنگ‌های تولید شده توسط این صفحه نمایش، در مقابل صفحه نمایش‌های با پنل IPS یا SuperAMOLED حرف چندانی برای گفتن ندارد و اگر در کنار آن‌ها به صفحه نگاه کنید، رنگ‌ها مقداری مرده به نظر می‌رسند. اما اگر این صفحه نمایش را با گوشی‌هایی مانند Galaxy S4 یا iPhone 5 مقایسه نکنید، از کیفیت آن لذت خواهید برد.

سخت افزار
اما مغز متفکر این گوشی را یک چیپ Snapdragon 800 ساخت کمپانی Qualcomm به همراه یک پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait 400 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز تشکیل می‌دهد. در ضمن، وظیفه پردازش‌های گرافیکی دستگاه نیز بر عهده یک پردازشگر از نوع Adreno 330 می‌باشد که در کنار 2 گیگابایت حافظه رم، عملکرد بی نقص دستگاه را در تمامی جوانب تضمین می‌نمایند. اما حافظه داخلی این دستگاه 16 گیگابایت است که با وجود قابلیت پشتیبانی آن از کارت‌های حافظه microSD، می‌توان تا 64 گیگابایت دیگر نیز به آن افزود. پس بابت حافظه جهت ذخیره فایل در این گوشی مشکلی نخواهید داشت. خوب، در زمانی که همه کمپانی‌ها بالاترین قطعات سخت افزاری را بر روی گوشی‌های خود قرار می‌دهند اصلا عجیب نیست که سونی هم بهترین‌ها را برای گوشی خود استفاده نماید، و در واقع عجیب است اگر کمپانی‌ای در این رقابت با ساخت گوشی‌های متوسط خود را از رقبا عقب بیاندازد. به هر حال، این مشخصات سخت افزاری یکی از برترین‌ها تا به این تاریخ می‌باشد. در هنگام کار با دستگاه نیز می‌توان به راحتی به قدرت آن پی برد، چرا که کوچک‌ترین مکثی را در گوشی نخواهید دید. البته عملکرد بی مکث گوشی تا زمانی پایدار است که شما از نصب برنامه های بسیار زیاد و البته بی مورد و بی استفاده موجود خود داری نمایید، چرا که به هر حال، همه گوشی‌های اندرویدی تا زمانی بی مکث عمل می‌کنند که حافظه رم آن‌ها پر نشود. پس بهتر است برای بهره‌وری بیشتر گوشی‌های اندرویدی، در هر سطحی، فقط برنامه های مورد نیاز خود را نصب نمایید. به هر حال، در گوشی قبلی سونی نیز مشکلی بابت سیستم عامل و رابط کاربری وجود نداشت، و خوشبختانه عملکرد نرم افزاری این گوشی نیز کاملا رضایت بخش است.

نرم افزار
اما می‌رسیم به نرم افزار این گوشی که شامل سیستم عامل، مرورگر و ... می‌شود. سیستم عامل موجود بر روی Xperia Z Ultra نسخه 4.2 یا JellyBean از سیستم عامل موفق اندروید می‌باشد. این باعث می‌گردد که کاربران این گوشی از همه امکانات این سیستم عامل برخوردار باشند، چرا که با وجود سخت افزار مناسب این گوشی، نسخه جدید اندروید نیز بر روی آن وجود دارد. رابط کاربری نیز همان رابط کاربری ساده و بی آلایش سونی می‌باشد که پیش‌تر بر روی گوشی‌های این کمپانی دیده بودیم. اولین چیزی که ما را به واقع شگفت زده نمود، نحوه آنلاک نمودن گوشی بود که به زیبایی و با کشیدن انگشت از بالا به پایین و یا بالعکس صورت می‌پذیرفت. این رابط کاربری بی شک زیباترین رابط کاربری موجود بر روی گوشی‌های اندرویدی نیست، اما یکی از ساده‌ترین و User Friendly ترین آن‌هاست. همه برنامه های مورد نیاز و پر مصرف‌تر خیلی دم دست و سر راست هستند و دستیابی به آن‌ها به راحتی صورت می‌پذیرد. همچنین Small Apps که پیش‌تر بر روی Xperia T نیز قرار داشت، بر روی این گوشی نیز قرار دارد. هنگامی که کلید مالتی تسک را انتخاب می‌کنید، علاوه بر لیست آخرین برنامه های اجرا شده، تعدادی برنامه در نوار پایینی وجود دارند (مانند ماشین حساب، دفترچه یادداشت، ...) که با انتخاب آن‌ها، برنامه مورد نظر به صورت کوچک شده اجرا می‌شود و شما می‌توانید همزمان با کارهای دیگر، همیشه این برنامه را بر روی صفحه خود همراه داشته باشید. به طور مثال شما می‌توانید هنگام تماشای ویدئو، برنامه دفترچه یادداشت را به صورت کوچک شده بر روی صفحه خود قرار داده و نوت برداری کنید. با اینکه این قابلیت همه برنامه‌ها را شامل نمی‌شود، اما قابلیتی بسیار به درد بخور است. اما با وجود امکانات مناسب اتصال به اینترنت مانند شبکه پر سرعت 4G، 3G ، Wi-Fi، GPRS و Edge و سخت افزار و صفحه نمایش مناسب دستگاه، مرورگری اینترنت با این گوشی به یک کار لذت بخش تبدیل شده است. از دیگر راه های ارتباطی این گوشی می‌توان به نسخه 4 از فناوری بلوتوث، فناوری‌های NFC و DLNA و همچنین امکان اتصال آن به تلویزیون توسط درگاه USB و با کابل MHL اشاره نمود. اما Xperia Z Ultra یک مالتی مدیا پلیر بسیار خوب نیز هست. با وجود صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت آن، می‌توانید فیلم‌های FullHD خود را در آن نگاه کنید و نهایت لذت را ببرید. در ضمن، وجود موزیک پلیر Walkman بر روی آن، باعث می‌گردد که کیفیت پخش موزیک نیز در این گوشی فوق‌العاده باشد.

دوربین
اما دوربین تنها قسمتی است که در این گوشی نسبت به گوشی قبلی، عقب‌گرد داشته است. دوربین Xperia Z یک دوربین 13 مگاپیکسلی بود، اما دوربین موجود بر روی Xperia Z Ultra یک دوربین 8 مگاپیکسلی است. با اینکه میدانیم که مگاپیکسل بیشتر دلیل بر برتری دوربین‌ها نمی‌شود، اما باید اذعان کنیم که دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی، همان دوربینیست که سونی در بسیاری گوشی‌های دیگر خود و حتی پرچم‌داران سال گذشته‌اش استفاده نموده بود. این دوربین قادر است با کیفیت Full HD نیز فیلم برداری نماید که مسلما انتظاری غیر از این نیز نمی‌رفت. از قابلیت‌های آن نیز می‌توان به ثبت موقعیت مکانی و زمانی، فوکوس لمسی و خودکار، تشخیص چهره، پانوراما، عکاسی HDR و لرزش گیر دست اشاره نمود. همچنین، یک دوربین 2 مگاپیکسلی جهت انجام مکالمات تصویری نیز در قسمت جلویی گوشی تعبیه شده که برای این منظور بسیار مناسب است و توانایی فیلم برداری با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه را داراست. در کل، می‌توان گفت با اینکه دوربین Z Ultra یک دوربین در بین دوربین پرچم‌داران بازار نیست، اما عملکرد رضایت بخشی را داراست و کیفیت عکس‌های ثبت شده با آن، کاربر را راضی خواهد نمود.

باتری
با وجود بزرگی این گوشی، سونی از فضای موجود حداکثر استفاده را کرده و یک باتری 3050 میلی آمپر ساعتی را در گوشی جای داده است. به هر حال وجود یک صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن FullHD، بیش از هر زمان دیگری نیاز به همچین باتری قدرتمندی را موجب می‌گردد که خوشبختانه سونی به خوبی این نیاز را با وجود یک باتری لیتیوم-یونی برطرف نموده است. با هر مرتبه شارژ باتری، می‌توان به راحتی تا 14 ساعت با گوشی مکالمه ممتد انجام داد. همچنین بیش از 120 ساعت پخش موسیقی در توان این باتری می‌باشد. البته با وجود گواهینامه IP58 بر روی این گوشی، بالطبع قاب پشتی قابل باز شدن توسط کاربر نمی‌باشد و باتری نیز توسط کاربر قابل تعویض نیست.

جمع بندی
Xperia Z Ultra اولین فبلت سونی است که به واقع خوش ساخت هم هست. فقط ما هنوز نتوانسته ایم دلیلی را برای گرفتن یک گوشی با این ابعاد در کنار گوش بیابیم. این گوشی آنقدر از همه نظر خوب تولید شده است که بتواند حتی تا پایان سال 2013 که مسلما گوشی‌های قدرتمند زیادی معرفی خواهند شد، نماینده شایسته ای برای سونی در رقابت با دیگر کمپانی‌ها باشد. اما اگر یک مرتبه آن‌را در کنار گوش یک نفر ببینید، متوجه می‌شوید که چرا انقدر در مورد ابعاد عجیب آن صحبت نمودیم. با اینکه تکلیف این گجت مشخص نیست و نمی‌توان آن‌را کاملا یک گوشی یا یک تبلت دانست، اما عملکرد کلی دستگاه بسیار خوب است. اگر خواهان داشتن یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی تولید شده تا به امروز هستید، و البته برای نگهداری آن نیز بر روی جیبتان حساب نمی‌کنید و می‌توانید همواره مانند یک کیف پول کتی آن‌را در دست بگیرید، حتما فبلت جدید سونی را نیز در بین انتخاب‌های خود بررسی نمایید.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 135 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

گوشی موبایل هواوی اسند میت - Huawei Ascend Mate

طراحی و ساخت
در نگاه اول به گوشی، این دستگاه بیشتر به یک تبلت کوچک شبیه است تا یک گوشی بزرگ. ابعاد بزرگ این گوشی، کاملا توجه همه را به خود جلب می‌نماید. اما به لطف قرار دادن کلید های کنترلی اندروید در داخل صفحه که اولین بار توسط گوشی گوگل نکسوس استفاده شد، ابعاد این گوشی از همنوعان خود یعنی Galaxy Mega 6.3 و Xperia Z Ultra کوچک‌تر است. 
Ascend Mate دارای طول 163.5 و عرض 85.7 میلی متری می‌باشد که قطر آن هم در بیشترین حد، به حدود 1 سانتی متر می‌رسد. همچنین، با یک گوشی 198 گرمی طرف هستیم که جزء سنگین وزن‌ها قرار می‌گیرد. از کیفیت ساخت دستگاه نیز، بسیار راضی بودیم. با اینکه در ساخت بدنه این گوشی از پلاستیک هم استفاده شده ، اما کیفیت پلاستیک استفاده شده در دستگاه کاملا مناسب و رضایت بخش است. از خوبی‌های بدنه گوشی می‌توان به مقاومت آن در برابر اثر انگشت اشاره نمود. در ضمن، قاب پشتی گوشی به گونه ایست که دستگاه از دست لیز نخورد و کاملا احساس امنیت را به کاربر منتقل ‌نماید.
دور تا دور گوشی را یک قاب در بر گرفته که محل قرار گیری شکاف‌ها و درگاه های گوشیست. بر روی لبه سمت راست گوشی کلید های کنترل صدا و پاور قرار گرفته‌اند. لبه سمت چپ هم محل قرار گیری شکاف کارت حافظه است که توسط درپوشی پوشانده شده. بر روی لبه بالایی، جک 3.5 میلی متری، شکاف سیم کارت که توسط درپوش محافظت شده و میکروفون دوم تعبیه شده‌اند و لبه پایینی هم، میزبان درگاه microUSB و میکروفون اصلی است. نهایتا، بر روی قاب مات پشتی گوشی، دوربین به همراه فلاش و بلندگو به چشم می‌خورند. در کل، کیفیت ساخت Ascend Mate کاملا ما را خشنود نمود و با وجود بزرگ بودن آن، احساس یک گوشی بزرگ بد دست را به ما منتقل ننمود.

صفحه نمایش
صفحه نمایش اسند میت یک صفحه نمایش 6.1 اینچی با پنل IPS+ LCD می‌باشد که رزولوشن HD یعنی 1280×720 پیکسلی را ارائه می‌نماید. با وجود ابعاد و رزولوشن این صفحه نمایش، تراکم پیکسلی 241ppi به دست می‌آید که عدد مناسبیست. البته شدیدا ترجیح می‌دادیم که همانند Z Ultra، این گوشی هم رزولوشن Full HD را دارا بود، ولی فراموش نکنیم که این گوشی در محدوده قیمتی بسیار پایین‌تری نسبت به پرچم‌داران قرار دارد و می‌توان وجود صفحه نمایشی با رزولوشن HD را بر روی آن، نکته مثبتی دانست. در ضمن، هواوی برای صفحه نمایش این گوشی، از محافظ صفحه نمایشGorilla Glass نیز استفاده نموده است. 
اما در مورد عملکرد، این صفحه نمایش عالیست. در ضمن، قابلیت کار با دستکش هم در این صفحه وجود دارد که می‌توان آن‌را خاموش یا روشن نمود.
رنگ‌ها نیز به خوبی تولید و نمایش داده می‌شوند که در منوی تنظیمات، می‌توان نحوه نمایش رنگ‌ها را تغییر داده شخصی سازی نمود. به لطف پنل IPS صفحه نمایش، عملکرد آن در زوایای مختلف هم هیچ کاهشی نخواهد داشت و انتظارات کاربر را کاملا فراهم می‌سازد. روشنایی صفحه نمایش از منوی Notification قابل تغییر است و می‌توان آن‌را در حالت اتوماتیک و یا در سه حالت 0 درصد، 50 درصد و یا 100 درصد تنظیم نمود. در کل، صفحه نمایش Ascend Mate را یکی از مزایای آن به شمار می‌آوریم که همانند صفحه نمایش رقیب سامسونگی‌اش یعنی Galaxy Mega 6.3، عملکردی بسیار خوب را ارائه می‌نماید.

سخت افزار
سخت افزار این گوشی از یک چیپ K3V2 ساخت هواوی که شامل پردازنده چهار هسته ای از نوع Cortex-A9 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است که پردازشگر گرافیکی 16 هسته ای و 2 گیگابایت حافظه رم به عملکرد بهتر آن کمک می‌نمایند. 
اگر بخواهیم از تجربه شخصی خود در مورد کار با این گوشی بگوییم، باید گفت سرعت و واکنش آن به دستورات قابل قبول و رضایت بخش است، البته نمی‌گوییم که هیچ مکثی در آن مشاهده ننمودیم، بلکه هر از گاهی می‌توان ضعف گوشی را در برخی اعمال احساس نمود. اما در تست‌ها و بنچ مارک‌هایی که گرفته شد، عملکرد گوشی تقریبا همانند پرچم‌دار سال 2012 سامسونگ یعنی Galaxy SIII بود. در تست‌های AnTuTu، Quadrant، Pi، Linpack و Geekbench، عملکرد این گوشی دقیقا مشابه SIII بود و حتی در تست مهم Epic Citadel، مقداری از SIII هم ضعیف‌تر عمل نمود تا عملا مشخص گردد برای رقابت با مشابه سامسونگی‌اش Galaxy Mega 6.3، کمبود های زیادی دارد. تقریبا در اکثر این تست‌ها، Mega 6.3 عملکردی به مراتب بهتر از Mate را از خود به نمایش گذارد که شاید بتوان علت آن‌را در تفاوت چیپ های ساخت دو کمپانی دانست که چنین تفاوتی را ایجاد نموده‌اند.
هواوی به صورت پیش فرض بر روی این گوشی 8 گیگابایت حافظه داخلی قرار داده که با وجود پشتیبانی گوشی از کارت حافظه جانبی، می‌توان تا 32 گیگابایت دیگر به آن افزود. بنابراین، در این گوشی چندان با مشکل حافظه داخلی مواجه نخواهید بود.
در کل، با اینکه گفتیم عملکرد سخت افزاری گوشی بی نقص نیست، اما برای یک گوشی با این قیمت عملکرد خوبی به شمار می‌رود و از پس اکثر دستورات کاربر خود به خوبی بر خواهد آمد.

نرم افزار
سیستم عامل موجود بر روی این گوشی، نسخه 4.1.2 از سیستم عامل محبوب اندروید است که به رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی Emotion مزین گردیده. نتیجه یک سیستم عامل بسیار ساده، یک دست، قابل فهم و سبک است که عملکرد خوبی دارد. همان طور که در محصولات دیگر هواوی دیده بودیم، این کمپانی در رابط کاربری خود، میانبر لیست برنامه‌ها را حذف نموده و مانند سیستم عامل اپل، همه برنامه‌ها را بر روی صفحه اصلی و در فولدر های مختلف قرار داده است.
با وجود Theme های گوناگون و البته قابلیت دانلود تم های بیشتر، می‌توان با انتخاب آن ها از تنوعشان لذت برد. چرا که با تغییر تم‌ها، علاوه بر صفحات داخلی گوشی، نحوه باز کردن قفل گوشی نیز تغییر می‌کند و برای کاربر جذابیت‌های زیادی را به همراه دارد. ویجت های مختلفی هم برای استفاده وجود دارند که فقط کافیست آن‌ها را انتخاب و بر روی صفحه اصلی قرار دهید. با نگاه داشتن انگشت بر روی صفحه اصلی، امکان تغییر عکس پس زمینه، انتخاب ویجت، انتخاب افکت تغییر منوها و مدیریت صفحات اصلی را خواهید داشت. در ضمن، امکان جالب دیگری که هواوی بر روی رابط کاربری خود قرار داده، امکان تغییر عکس پس زمینه در زمان‌های معین مانند هر 5 دقیقه یا هر روز و یا امکان تغییر عکس با تکان دادن گوشی است که قابلیتی ساده اما دوست داشتنی است.
صفحه کلید مجازی گوشی، بزرگ و خوش دست طراحی گردیده که تایپ با آن، کاری ساده خواهد بود. فقط، لرزشی که در هنگام تایپ هر حرف ایجاد می‌شود مقداری زیاد است که در هنگام تایپ سریع، مقداری صدا نیز تولید می‌نماید که می‌توان این قابلیت را از منوی مخصوص ان غیر فعال نمود.
با وجود یک مدیا پلیر بر روی این گوشی ، از وجود یک MP3 یا MP4 پلیر جداگانه بی نیاز خواهید شد. بلندگوی گوشی با اینکه صدای خیلی بلندی ندارد، اما از وضوح خیلی خوبی برخوردار است، البته برای گوش دادن به موسیقی، استفاده از هندزفری را پیشنهاد می‌کنیم که کیفیت بسیار بهتری را به کاربر ارائه می‌نماید.
در نوار هشدار گوشی، تا 9 میانبر را می‌توان قرار داد که البته توسط کاربر، قابل تعویض با میانبر های دیگری نیز هستند. همچنین، تعدادی پروفایل هم به صورت پیش فرض بر روی گوشی قرار داده شده که با تغییر هر کدام از آن‌ها، می‌توانید تنظیمات گروهی متفاوتی را بر روی گوشی اعمال نمایید که یک قابلیت بسیار کاربردیست، ضمن اینکه این کار در گوشی با یک منوی بسیار زیبا که منوی پروفایل‌هاست، صورت می‌پذیرد. 
با وجود یک صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت و البته پشتیبانی گوشی از راه های مختلف ارتباط با دنیای اینترنت مانند 3G، Wi-Fi، GPRS و Edge، مرور صفحات وب در Ascend Mate به یک کار لذت بخش تبدیل خواهد شد. همچنین، قابلیت DLNA و فناوری بلوتوث هم به ارتباط این گوشی با دستگاه های دیگر کمک خواهند نمود که البته از وجود درگاه microUSB نیز نباید غافل شد. وجود گیرنده رادیو FM بر روی این گوشی، مورد دیگریست که لازم به ذکر بود، که البته برای استفاده از آن، احتیاج است که هندزفری به گوشی متصل باشد تا نقش آنتن را بازی نماید.
یک چراغ هم داخل بلندگو تعبیه شده که در مواقع مختلف لزوم به هشدار مانند تماس بی پاسخ، پیامک و کمبود شارژ، به کاربر هشدار خواهد داد.

دوربین
دوربین قرار گرفته بر روی این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی می‌باشد. با وجود فلاش LED، عکس‌های ثبت شده با این دوربین نیز کیفیت خوب و قابل قبولی را ارائه می‌کنند، هر چند که شگفت انگیز نیستند. 
رابط کاربری دوربین، همان رابط کاربری آشنای اندروید که در اکثر گوشی‌ها می‌بینیم است و تغییر زیادی در آن داده نشده. قابلیت‌هایی مانند عکاسی HDR، پانوراما، عکاسی پیاپی و تشخیص لبخند به همراه تعدادی مود مختلف عکاسی هم برای استفاده بر روی این دوربین قرار داده شده است. با انتخاب حالت عکاسی پیاپی، در 1 ثانیه 10 عکس ثبت خواهد شد که قابلیت بسیار خوبی به شمار می‌رود. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به فوکوس لمسی، تشخیص چهره و همچنین ثبت موقعیت مکانی و زمانی اشاره نمود. البته، با وجود همه این مشخصات، کیفیت عکس‌های ثبت شده با دوربین این گوشی، در حد برترین دوربین‌های 8 مگاپیکسلی موجود بر روی گوشی‌هایی مانند iPhone 5 یا Galaxy Note II نیست و عکس‌ها، در مقایسه با رقبا، بسیار معمولی هستند.
کیفیت 1080P فیلم‌های گرفته شده توسط این دوربین رضایت بخش و با وضوح بالا می‌باشند. همچنین وجود یک دوربین 1 مگاپیکسلی در قسمت جلویی گوشی، به شما جهت انجام مکالمات تصویری با کیفیت بالا کمک شایانی خواهد نمود.

باتری
باتری موجود بر روی Ascend Mate، یک باتری 4050 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونیست که برای یک گوشی با این ابعاد، مناسب به نظر می‌رسد. در مدت زمانی که این گوشی برای تست در اختیار ما بود، بیش از 48 ساعت انواع کاربری بر روی آن صورت پذیرفت، چه مرور صفحات اینترنت و چه انجام بازی و یا پخش موسیقی و ویدئو که البته به صورت متوالی نبود. با وجود همه این اعمال باتری این گوشی احتیاجی به شارژ مجدد پیدا ننمود که برای ما نشانه مثبت و خوبی از شارژ دهی مناسب باتری به همراه داشت.

جمع بندی
در انتها، باید بگوییم Ascend Mate توانست ما را مجاب نماید تا آن‌را یک گوشی ارزشمند و دوست داشتنی بنامیم. با وجود یک صفحه نمایش 6.1 اینچی که البته فقط طرفداران خاص خود را دارد، و البته امکانات مناسب دیگری که هواوی بر روی این گوشی قرار داده، قیمت Ascend Mate بسیار مناسب است و می‌توان آن‌را ارزان‌ترین گوشی بزرگ‌تر از 6 اینچ موجود در بازار از کمپانی‌های معتبر تا به این تاریخ ( اواخر تابستان 2013 ) دانست که برای علاقه‌مندان به گوشی‌های بزرگ، یک رویای به واقعیت پیوسته محسوب می‌گردد. کیفیت ساخت، عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری، صفحه نمایش با پنل IPS و شارژ دهی خوب باتری، همه و همه از این گوشی، یک گوشی مقرون به صرفه ساخته که به طرفداران گوشی‌های بزرگ و یا بهتر بگوییم، فبلت ها، پیشنهاد می‌گردد

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 26 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

تبلت اپل آی پد مینی وای فای + 4 جی -  16 گیگابایت - Apple iPad mini WiFi + 4G - 16GB

طراحی و ساخت
باز هم محصولات تولید اپل و باز هم جنس بدنه و ساخت بی نقص! در مورد طراحی و ساخت محصولات تولیدی این کمپانی، واقعا ناچاریم همواره تعریف کنیم چرا که اپل در تولید محصولات خود، وسواس خاصی به خرج می‌دهد و همواره بی رقیب است. در مورد آیپد مینی هم همین گونه است. جنس بدنه این تبلت کوچک نیز همانند تبلت های 9.7 اینچی ساخت اپل، تماما از آلومینیوم است و همین موضوع باعث می‌گردد که در این زمینه اپل مجددا بسیار موفق عمل نماید. ابعاد این تبلت 200×135 میلی متر است و قطر آن تنها 7.2 میلی متر، یعنی حتی کمتر از آیفون 5 . قبل‌تر در مورد آیفون 5 به طور کامل گفته بودیم گه با ورود به بازار به دلیل قطر 7.6 میلی متری خود شگفتی همگان را بر انگیخت، حال آیپد مینی از آیفون 5 هم باریک‌تر تولید گردیده است. طول این تبلت تقریبا با رقبای 7 اینچی خود یعنی Nexus 7 و Kindle Fire HD برابر است، اما با اینکه حدود 1 اینچ از آن‌ها بزرگ‌تر است، تنها 1 سانتیمتر از Nexus 7 عریض‌تر است و با Kindle Fire HD عرضی مشابه دارد، اما به طور محسوسی از هر دوی آن‌ها باریک‌تر و سبک‌تر است، یعنی با وزن 310 گرم در مقابل 340 گرم Nexus 7 و یا 395 گرم Kindle Fire HD . قطر آن هم که چیزی در حد یک شگفتی است، چرا که حدود 3 میلی متر از هر دوی آن‌ها باریک‌تر است. از ابعاد این تبلت که بگذریم، کیفیت بدنه آلومینیومی آن نیز در مقابل بدنه پلاستیکی رقبا قابل مقایسه نیست. در قسمت زیرین صفحه نمایش مانند تمامی محصولات ساخت اپل، کلید کاربردی Home به چشم می‌خورد و در بالای صفحه نمایش نیز دوربین 1.2 مگاپیکسلی مکالمات تصویری قرار دارد. در لبه بالایی این تبلت، جک 3.5 میلی متری صدا به همراه کلید پاور قرار گرفته‌اند. در سمت راست کلید قطع صدا و کلید های کنترل صدا، در قسمت زیرین، بلندگوها به همراه درگاه Lightning یا رعد و نهایتا در پشت این تبلت نیز دوربین به همراه لوگوی اپل به چشم می‌خورند که در کل، ظاهر این تبلت را شبیه به مدل‌های پیشین و آیفون 5 می‌نماید. در کل، جنس بدنه این تبلت را بی اغراق برترین در بین 7 اینچی‌ها می‌دانیم.

صفحه نمایش
صفحه نمایش به کار رفته بر روی آیپد مینی یک صفحه نمایش 7.9 اینچی با پنل IPS است که رزولوشن آن 1024×768 پیکسل است که تراکم پیکسلی 162ppi را ارائه می‌نماید. این رزولوشن و تراکم پیکسلی برای کمپانی اپل مایه سرافکندگی محسوب می‌گردند. رزولوشن این تبلت با iPad 2 برابر است و کیفیت آن در برابر نسل سوم و چهارم آیپد هیچ حرفی برای گفتن ندارد، همچنین در مقابل رقبای خود نیز ضعیف‌تر است، جائیکه Nexus 7 و Kindle Fire HD با رزولوشن 1280×800 و تراکم پیکسلی 216ppi کاملا برتر عمل نموده‌اند. اما با اینکه این صفحه نمایش در مقابل رقبا کنتراست رنگ کمتری دارد اما کماکان دید در زوایای مختلف آن از رقبای خود بهتر است و برای کار کردن با آن در زیر نور مستقیم آفتاب هیچ مشکلی نخواهید داشت. در کل، صفحه نمایش این تبلت خوب است، ولی از چیزی که کاربران از اپل انتظار دارند ضعیف‌تر است. این بدین معنا نیست که با دیدن صفحه نمایش این تبلت نا امید می‌شوید، بلکه عملکرد آن کاملا رضایت بخش ارزیابی می‌گردد.

سخت افزار
از نظر قدرت سخت افزاری نیز این تبلت کاملا مشابه iPad 2 می‌باشد. با ابعادی کوچک‌تر ولی به همان قدرتمندی. یک پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1 گیگاهرتز از نوع A5 به همراه 512 مگابایت حافظه رم و البته پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX543MP2 که باعث می‌گردد عملکرد سخت افزاری این تبلت نیز همانند دیگر محصولات اپل، بدون نقص و بسیار عالی باشد. شاید اگر مورد به مورد این سخت افزار را با رقبای 7 اینچی خود مقایسه کنید، بر روی کاغذ برتری با Nexus 7 باشد، اما میدانید که عملکرد محصولات کمپانی اپل به لطف وجود سیستم عامل فوق‌العاده آن، کاملا برتر از همرده های بسیار قدرتمند تر از خود است. چیزی که قبل‌تر در مقایسه آیفون 4S با Galaxy S III سامسونگ هم مشاهده نمودید. بنابراین، از نظر قدرت سخت افزاری، این تبلت بدون هیچ نقصی به روان‌ترین شکل موجود تمامی دستورات را اجرا می‌نماید.در ضمن، آیپد مینی در سه ظرفیت 16، 32 و 64 گیگابایتی به بازار ارائه گردیده ، همچنین دو مدل Wi-Fi و Wi-Fi+4G از آن تولید و در اختیار کاربران قرار داده شده است.

نرم افزار
iOS 6 ! آیا گفتن همین یک نام برای نشان دادن قدرت نرم افزاری آیپد مینی کافی نیست؟ شاید یکی از اصلی‌ترین برتری‌های محصولات کمپانی اپل که باعث گردیده همه آن‌ها با استقبال فراوانی مواجه گردند، وجود سیستم عامل انحصاری این کمپانی است که در بین سیستم عامل‌های موجود بر روی گوشی‌های موبایل و تبلت ها، به واقع تا به امروز بی رقیب است. به طور منصفانه نباید از پیشرفت شگفت انگیز اندروید بگذریم، اما به نظر می‌رسد اندروید هنوز نتوانسته به قدرت iOS دست پیدا کند. شکل ظاهری iOS 6 نسبت به نسخه قبلی آن تغییری نداشته است. در این بخش می‌توان گفت که یکنواختی همیشگی iOS در مقابل تنوع بی انتهای سیستم عامل اندروید مقداری خسته کننده می‌نماید. به هر حال هیچ کاربری از حق انتخاب برای تنوع بدش نمی‌آید، این در مورد کاربران iOS نیز صدق می‌نماید. اما طراحی کلی iOS 6 تنوع جدیدی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. اما با اینکه شکل کلی iOS تغییری نداشته است، ولی به گفته کمپانی اپل، هیچ برنامه ای نیست که در نسخه جدید iOS بهتر نشده باشد. اولین بهبود iOS 6 در همگام سازی مطالب با Facebook می‌باشد. به طور مثال از طریق نوار Notification شما می‌توانید مطلبتان را بر روی فیس‌بوک و یا توییتر ارسال نمایید. نوار Notification نسبت به نسخه قبلی تغییر دیگری نداشته است. پیشرفت بعدی iOS 6 در مورد برنامه Siri است که با معرفی در iPhone 4S شگفتی همگان را برانگیخت و حالا با بهبود آن، کاربرد های بیشتری نیز پیدا نموده است. بر اساس اعلام کمپانی اپل، Siri به حدی هوشمند شده که می‌تواند بر اساس محلی که شما در آن قرار دارید، مکان‌های تفریحی نیز به شما پیشنهاد دهد! برای گفتن جزئیات تمامی تغییرات و عملکرد های iOS 6 نیاز به نوشتن یک نقد و بررسی جداگانه می‌باشد. بنابراین به صورت کلی سعی می‌کنیم به تغییرات اصلی آن اشاره نماییم. یکی از تغییرات مهم در این نسخه، قرار گرفتن برنامه Maps به جای برنامه Google Maps می‌باشد. این اتفاق در پی کشمکش‌های اپل و گوگل بر سر سیستم عامل اندروید و اعلام اپل مبنی بر تحریم برنامه های ساخت کمپانی گوگل به وقوع پیوست. اما اولین تجربه برای اپل چندان خوش آیند نبود. چرا که تنها چند روز پس از ورود این گوشی به بازار، سیل انتقادات کاربران در مورد مشکلات عدیده برنامه Maps به سوی اپل روانه شده است. به هر حال اپل مجبور است بهای تصمیم سرسختانه ای که در مقابل گوگل گرفته را بپردازد. این مشکل در نقشه های سه بعدی این برنامه بیشتر نمایان می‌شود. اما لازم به ذکر است که مشکلات برنامه، مربوط به تمامی شهرها نمی‌شود و بیشتر در شهر های کوچک وجود دارد. اما اگر شهر بزرگی را جستجو نمایید، نقشه 3 بعدی آن شما را بسیار هیجان زده خواهد کرد، ضمن اینکه اپل در هر نسخه جدیدی که از iOS ارائه می‌نماید، مقداری از ایرادات Maps را برطرف می‌نماید. برنامه FaceTime نیز برای مکالمات تصویری با سرعت بالاتر بر روی آیپد مینی قرار گرفته است. از دیگر برنامه های موجود بر روی آیپد مینی می‌توان به Newsstand، iBooks، Photo Booth و برنامه های همیشگی iOS اشاره کرد که در نسخه 4G آیپد برنامه های Messages و Contacts نیز قرار دارند. در کل، اگر از طرفداران ثابت iOS باشید، استفاده از این نسخه چندان شما را شگفت زده نخواهد نمود. هیچ برنامه جدیدی که برای نسخه جدید سیستم عامل اپل نسبت به نسخه پیشین یک برتری ایجاد نماید بر روی iOS 6 قرار داده نشده است. اما نباید فراموش کنیم که این نسخه در تمامی برنامه‌ها نسبت به نسخه پیشین پیشرفت‌هایی داشته است. و در انتها، باید اذعان کنیم که با وجود مشکلات در برنامه Maps و یا کاستی‌هایی که در iOS 6 وجود دارد که شاید در اندروید 4 وجود نداشته باشد، هنوز این سیستم عامل سریع‌ترین و روان‌ترین سیستم عامل موجود بر روی تبلت ها به شمار می‌رود که به کاربر راحتی و آرامش فوق‌العاده ای را اعطا می‌نماید.

دوربین
دوربین 5 مگاپیکسلی iSight با لنز F2.4 و سنسور Backside Illuminated این تبلت،کیفیت عالی را ارائه می‌کند. رنگ‌ها بسیار زنده و طبیعی بوده، نویز تصویر بسیار کم است و حتی با وجود اینکه دوربین این تبلت دارای فلاش نیست، کیفیت عکس‌های گرفته در فضاهای تاریک به لطف سنسور قدرتمند و فراخی دیافراگم بالای آن، بسیار خوب است.
کیفیت فیلم‌برداری 720p موجود در آی پد 2 اصلا راضی کننده نبود ولی فیلم‌برداری Full HD 1080p با 30 فریم بر ثانیه آی پد مینی، دارای کیفیت فوق‌العاده بالایی است. همچنین یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی برای مکالمات تصویری در قسمت جلویی آیپد مینی قرار دارد که کیفیت راضی کننده ای دارد.

باتری
باتری این مدل با توجه به کوچک‌تر بودن صفحه نمایش آن نسبت به مدل‌های پیشین اپل، عملکرد بهتری دارد و در تست‌های انجام گرفته، با کارکرد متمادی بیش از یک و نیم روز شارژدهی خواهد نمود.

جمع بندی
به هر حال، تبلتی که در هفته اول فروش بیش از 3 میلیون دستگاه فروش رفته است، نمی‌تواند تبلت بدی باشد. می‌توان این تبلت را هم در نوع خود " آیپد جدید " نامید چرا که اولین تبلت 7.9 اینچی اپل است. اما به هر حال از قیمت آن نیز نمی‌توان به راحتی چشم پوشی کرد، چرا که رقبای این تبلت از کمپانی‌های Asus و Amazon، با وجود صفحه نمایش بهتر، قیمت‌های پایین‌تری دارند که این کار را برای آیپد مینی سخت می‌نماید. اما به هر حال، عملکرد بی نقص محصولات اپل چیزی نیست که مشتریان را برای خرید آن دچار تردید نماید و با وجود قیمت بالاتر، همین عملکرد بهتر است که فروش میلیونی محصولات اپل را توجیه می‌نماید. به هر حال، ما که از کار کردن با این محصول خسته نشدیم، نرمی و روانی iOS مزیتیست که در هیچ دستگاه دیگری از کمپانی‌های غیر از اپل پیدا نخواهید کرد، که البته به دلیل همین انحصار طلبی اپل هم باید هزینه بیشتری را متحمل شد. اگر خواهان داشتن تبلت 7 اینچی با قیمت مناسب هستید، 7 اینچی‌های Nexus و Amazon را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر مقداری هزینه بیشتر برایتان قابل قبول است، حتما آیپد مینی را نیز بررسی نمایید تا برتری‌های آن‌را متوجه شوید.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 38 جمعه 26 مهر 1392 نظرات (0)

طراحی و ساخت
باریک‌ترین و سبک‌ترین iPhone تولید شده تا به امروز. این واقعیتی است که اپل آن را در مراسم معرفی iPhone 5 اعلام کرد. واقعیتی که باعث می‌گردد iPhone 5 به یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار هم تبدیل گردد. بسیار ساده‌لوحانه است اگر بخواهیم این کار اپل را یک کار کوچک فرض کنیم، چرا که در حالی که برای کم کردن ضخامت، کمپانی‌ها با مشکلات متعددی مواجه هستند، کمپانی اپل به یکباره نزدیک به دو میلی‌متر گوشی خود را باریک‌تر نموده ، در حالی که تمام قابلیت‌های آن نیز نسبت به مدل پیشین ارتقا یافته است. اپل در طراحی این گوشی به طراحی ساده و زیبای مدل پیشین خود یعنی iPhone 4S وفادار مانده و تغییر چشم گیری در آن مشاهده نخواهید نمود. همان لبه های منحنی و همان کلید دایره ای Home در قسمت پایین و البته نهایتا همان صفحه نمایش رتینای دوست داشتنی، البته کمی بزرگ‌تر. این نشان می‌دهد که هنوز اعتقاد اپل به تنوع ظاهری کمتر برای انتخاب راحت‌تر کاربران وجود دارد. شاید همگان انتظار داشتند همان گونه که در نسل چهارم نسبت به نسل سوم گوشی‌های اپل، طراحی آن دست‌خوش تغییرات عمده ای گشت، در مورد نسل جدید نیز این اتفاق بی افتد که این‌گونه نشد. با این حال باید بگوییم که این گوشی شکیل‌تر نیز شده است. مورد دیگری که در طراحی iPhone 5 شما را شگفت زده خواهد کرد وزن آن است. در روزگاری که اکثر کمپانی‌ها در تولید گوشی‌های هوشمند خود فقط به فکر بزرگ‌تر کردن صفحه نمایش بدون توجه به افزایش وزن گوشی هستند، اپل دست به یک شگفتی زد و گوشی جدید خود را بزرگ‌تر ولی سبک‌تر تولید نمود. 112 گرم برای یک گوشی در این سطح فوق‌العاده است. عرض iPhone 5 نسبت به مدل پیشین هیچ تغییری نداشته است، یعنی 58.6 میلی‌متر. دلیل این امر این است که اپل اعتقاد دارد این حداکثر سایز استاندارد برای کار کردن با یک دست با گوشی می‌باشد. این امر را در حین کار کردن با گوشی‌های تولید اپل و راحتی کار با یک دست با آن‌ها احساس خواهید نمود. اما با توجه به افزایش سایز صفحه نمایش، طول iPhone 5 نسبت به iPhone 4S افزایش یافته و به 123.8 میلی متر رسیده است. و در نهایت قطر اعجاب انگیز آن که تنها 7.6 میلی متر می‌باشد. همه این‌ها باعث شده که این گوشی در عین زیبایی، به یک گوشی بسیار خوش دست و راحت نیز تبدیل گردد که کار کردن با آن حتی برای افرادی که دست‌های کوچکی نیز دارند بسیار راحت خواهد بود.
نحوه قرار گیری شکاف‌ها و کلید های iPhone5 نیز تغییرات زیادی نداشته است. کلید های فلزی کنترل صدا و البته کلید قطع صدا همانند مدل قبلی در سمت چپ قرار دارد. در سمت مقابل یعنی سمت راست شیار نانو سیم کارت قرار دارد. در بالای گوشی کلید پاور و در قسمت پایینی گوشی نیز جک 3.5 میلی متری هدفون و درگاه جدید رعد(Lightning) قرار گرفته‌اند. بالاخره پس از سال‌ها اپل درگاه انحصاری خود را کنار گذاشت و یک درگاه جدید کوچک‌تر و البته سریع‌تر برای تبادل اطلاعات با نام درگاه رعد رونمایی نمود. در کل، تنها تفاوت در چیدمان در مورد خروجی هدفون به چشم می‌خورد که این بار در قسمت پایینی گوشی و در کنار درگاه رعد قرار گرفته است. به نظر می‌رسد محل قرار گیری هدفون در بالای گوشی کاربردی‌تر بود، مخصوصا وقتی که می‌خواهید با آن موزیک گوش دهید و گوشی را داخل جیبتان بگذارید. و در نهایت در قسمت پشتی گوشی نیز دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED و یک لوگوی اپل قرار گرفته‌اند که با توجه به آلومینیومی شدن قسمت پشتی گوشی، بر زیبایی آن به طور محسوسی افزوده است. در اصل، وقتی به این گوشی از نمای جلویی نگاه کنید تفاوت خاصی بین آن و نسل قبلی نمی‌بینید، اما از نمای کناری و پشتی تفاوت‌ها کاملا عیان و قابل توجه هستند. پشت شیشه ای Gorilla Glass مدل پیشین، جای خود را به آلومینیوم آنودیزه داده است. این جنس آلومینیوم، همان موادیست که اپل در تولید لپ تاپ‌های خود نیز از آن بهره می‌برد. و شاید بتوان یکی از دلایل اصلی وزن کم این گوشی را نیز همین جنس بدنه آن به شمار برد. شاید تنها نکته ای که در مورد جنس بدنه iPhone 5 می‌توان گفت، خش پذیری نسبتا زیاد آن است. به هر حال اگر به بدنه iPhone 4S که تقریبا ضد خش بود عادت کرده باشید، ممکن است مدل جدید کمپانی اپل برایتان چندان رضایت بخش نباشد. با اینکه در کل مانند همگی محصولات اپل، این گوشی نیز از بهترین مواد تشکیل شده است اما بدنه آلومینیومی آن به راحتی خراشیده می‌شود و احتیاج به مراقبت بیشتری دارد، که البته با قرار دادن یک محافظ بر روی آن این مشکل به طور کلی برطرف می‌گردد. در کل، با دیدن iPhone 5 محو کیفیت و زیبایی آن خواهید شد. کمپانی اپل همواره وسواس زیادی در مورد کیفیت محصولات خود به خرج می‌دهد، این بار نیز با همان وسواس و ظرافت گوشی جدید خود را طراحی و تولید نموده است که آن را از محصولات دیگر موجود در بازار متمایز می‌نماید.
گوشی موبایل اپل آیفون 5 - 16 گیگابایت - Apple iPhone 5 - 16GB
صفحه نمایش
بالاخره اپل دست از اصرار برای تولید صفحه نمایش 3.5 اینچی برداشت! iPhone 5 دارای یک صفحه نمایش 4 اینچی از نوع LED-Backlit IPS TFT می‌باشد که دارای رزولوشن 1136×640 است. برای اینکه بتوانید میزان بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش آیفون 5 را تصور نمایید، می‌توانیم بگوییم که تقریبا به میزان یک ردیف بیشتر یعنی 5 ردیف اپلیکیشن در آن قرار می‌گیرد. از نظر اندازه صفحه نمایش و رزولوشن تصویر، Galaxy S III و One X و البته Lumia 920 بر آیفون 5 برتری دارند. اما جالب است که با اینکه این صفحه نمایش نسبت به مدل قبلی بزرگ‌تر شده، تراکم پیکسلی آن کاهش نیافته و کماکان 326ppi می‌باشد تا دقت آن کماکان رتینا باقی بماند. همان طور که میدانید صفحه نمایش iPhone 4S یکی از برترین صفحه نمایش‌های موجود در بازار به شمار می‌رفت. چه از لحاظ تراکم پیکسلی، چه از لحاظ وضوح رنگ‌ها و روشنایی و چه از لحاظ کنتراست. اما این صفحه نمایش در iPhone 5 مجددا پیشرفت نموده و بهتر شده است. این پیشرفت فقط در 176 ردیف پیکسلی که به آن اضافه شده است نیست. بلکه تفاوت در جاییست که این صفحه نمایش طیف sRGB را کاملا پوشش می‌دهد و باعث می‌گردد که دقت رنگ‌ها بالا برود. قابلیتی که در گوشی‌های انگشت شماری می‌توان یافت. حتی رنگ‌های تولید شده در مقایسه با iPhone 4S نیز طبیعی‌تر هستند. با علم به اینکه iPhone 4S در زمان ورودش به بازار با کیفیت صفحه نمایش خود شگفتی همگان را بر انگیخت، می‌توانید تصور نمایید که عملکرد صفحه نمایش iPhone 5 تا چه اندازه عالیست. در ضمن، با توجه به تجربه موفق iPhone 4S ، عملکرد iPhone 5 نیز در زیر نور آفتاب و در زوایای مختلف هیچ گونه کاهشی ندارد. پس در کل می‌توان گفت با اینکه از نظر اندازه صفحه نمایش، این گوشی به رقبای خود نمی‌رسد، اما از نظر کیفیت هیچ چیزی از آن‌ها کمتر ندارد و با دیدن کیفیت تصاویر در آن، مسحور آن خواهید شد.

سخت افزار
بعد از استفاده اپل از پردازنده های A4 بر روی آیفون 4 و A5 بر روی آیفون 4S ، این بار کمپانی اپل مدل A6 را معرفی و بر روی آیفون 5 استفاده نمود. پردازنده ای که قبل از این بر روی هیچ گوشی دیگری به کار نرفته بود و برای همه کاملا ناشناخته است. پردازنده A5 را قبل‌تر بر روی iPad های کمپانی اپل دیده بودیم و وقتی بر روی گوشی 4S به بازار آمد چندان ناشناخته نبود. اما به نظر می‌رسد کمپانی اپل، پردازنده جدید خود را مخصوص آیفون 5 طراحی و تولید نموده است. پردازنده ای که طبق گفته این کمپانی، دو برابر از پردازنده آیفون 4S سریع‌تر است. به هر حال اپل چندان به اعلام جزئیات سخت افزاری گوشی‌های خود علاقه‌مند نشان نمی‌دهد. بنابراین برای یافتن مشخصات سخت افزاری محصولات این کمپانی، شرکت‌های مختلف بر روی آن‌ها تحقیق و آزمایش‌های مختلفی را انجام می‌دهند. یکی از سایت‌های بسیار معتبر در این زمینه، سایت Anandtech است که فقط به تحلیل محصولات برتر بازار می‌پردازد. بر طبق اعلام این سایت، فرکانس پردازنده آیفون 5 حداکثر 1.2GHz می‌باشد که به همراه 1 گیگابایت حافظه رم و یک پردازشگر گرافیکی بسیار قدرتمند از نوع PowerVR SGX 543MP و سه هسته ای تولید گشته است. نتیجه تست‌های مختلف صورت گرفته توسط سایت معتبر آناندتک نشان می‌دهد که باز هم باید آیفون 5 را قدرتمندترین گوشی موجود تا به امروز بنامیم. در آزمون سرعت اجرای جاوا اسکریپت، آیفون 5 حدود 50% سریع‌تر از غول LG یعنی Optimus G عمل نمود. همین‌طور حدود 2 برابر سریع‌تر از Galaxy S III و One X . در تست BrowserMark که مربوط به سرعت مرورگر می‌شود نیز آیفون در صدر قرار گرفت و Galaxy S III و One X با اختلاف در رده های بعدی ایستادند. در تست Google V8 نیز آیفون 5 مکان اول را به خود اختصاص داد و بعد از آن One X و آیفون 4S مکان‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. اما مهم‌تر از تست‌های جاوا، تست‌های گرافیکی هستند که نتایج جالبی را به ما ارائه نمودند. در آزمایش Triangle Texture Test که مربوط به قدرت پردازش گرافیکی دستگاه است یک محصول دیگر کمپانی اپل یعنی آی پد 3 با اختلافی ناچیز اول شد. آیفون 5 در رده دوم ایستاد و آیفون 4S نیز سوم شد، هر سه از اپل !!! جالب است که One X با امتیاز کمتر از نصف آیفون5 در رده چهارم و Galaxy S III در رده پنجم ایستاند. در تست کلی Egypt HD نیز آیفون 5 در صدر جدول قرار گرفت و ال‌جی را به مکان دوم جدول فرستاد. در نهایت، طبق نتایج به دست آمده، صحت ادعای کمپانی اپل اثبات گردید و مشخص شد که آیفون 5 از نظر سخت افزاری در کل تا دو برابر قوی‌تر از آیفون 4S عمل می‌نماید و بدین ترتیب مجددا گوشی تولیدی کمپانی اپل در صدر قدرتمندترین گوشی‌های بازار از نظر عملکرد سخت افزار می‌ایستد. لازم به ذکر است که نتایج بدست آمده، حاصل آزمایش‌های متخصصان آناندتک می‌باشد و نتایج اعلامی از طرف کمپانی اپل نیستند!
در مورد ظرفیت آیفون جدید نیز باید بگوییم که اپل مدل جدید خود را در سه ظرفیت 16، 32 و 64 گیگابایت تولید نموده است و همانند محصولات قبلی این کمپانی، آیفون 5 نیز از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و کاربر باید بنا بر نیاز خود یکی از این سه مدل را انتخاب نماید.
اما به یکی دیگر از تغییرات اساسی آیفون 5 می‌رسیم، یعنی تغییر در کانکتور. پس از سال‌ها استفاده از کانکتور 30 پین برای محصولات اپل، این کمپانی دست به تغییر آن زد و کانکتور رعد را جایگزین آن‌ها نمود. با وجود ابعاد کوچک این گوشی، به نظر می‌رسد که اپل مجبور بوده فضای داخلی آن را به صورت بسیار حرفه ای مدیریت کند، و یکی از تغییرات در مورد کانکتور آن اعمال گردید. این کانکتور کاملا دیجیتالی بوده و طوری طراحی گردیده که از هر دو طرف قابل اتصال است. ضمنا یک آداپتور تبدیل نیز برای آن تعبیه گردیده تا دستگاه های قدیمی نیز بتوانند از آن استفاده نمایند.

نرم افزار
iOS 6 ! آیا گفتن همین یک نام برای نشان دادن قدرت نرم افزاری آیفون 5 کافی نیست؟ شاید یکی از اصلی‌ترین برتری‌های محصولات کمپانی اپل که باعث گردیده همه آن‌ها با استقبال فراوانی مواجه گردند، وجود سیستم عامل انحصاری این کمپانی است که در بین سیستم عامل‌های موجود بر روی گوشی‌های موبایل و تبلت ها، به واقع تا به امروز بی رقیب است. به طور منصفانه نباید از پیشرفت شگفت انگیز اندروید بگذریم، اما به نظر می‌رسد اندروید هنوز نتوانسته به قدرت iOS دست پیدا کند. شکل ظاهری iOS 6 نسبت به نسخه قبلی آن تغییری نداشته است. در این بخش می‌توان گفت که یکنواختی همیشگی iOS در مقابل تنوع بی انتهای سیستم عامل اندروید مقداری خسته کننده می‌نماید. به هر حال هیچ کاربری از حق انتخاب برای تنوع بدش نمی‌آید، این در مورد کاربران iOS نیز صدق می‌نماید. اما طراحی کلی iOS 6 تنوع جدیدی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و به غیر از افزوده شدن یک ردیف بیشتر به برنامه های آن( به علت بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش) تغییر دیگری را شاهد نیستیم. اما با اینکه شکل کلی iOS تغییری نداشته است، ولی به گفته کمپانی اپل، هیچ برنامه ای نیست که در نسخه جدید iOS بهتر نشده باشد. اولین بهبود iOS 6 در همگام سازی مطالب با Facebook می‌باشد. به طور مثال از طریق نوار Notification شما می‌توانید مطلبتان را بر روی فیس‌بوک و یا توییتر ارسال نمایید. نوار Notification نسبت به نسخه قبلی تغییر دیگری نداشته است. پیشرفت بعدی iOS 6 در مورد برنامه Siri است که با معرفی در iPhone 4S شگفتی همگان را برانگیخت و حالا با بهبود آن، کاربرد های بیشتری نیز پیدا نموده است. بر اساس اعلام کمپانی اپل، Siri به حدی هوشمند شده که می‌تواند بر اساس محلی که شما در آن قرار دارید، مکان‌های تفریحی نیز به شما پیشنهاد دهد! برای گفتن جزئیات تمامی تغییرات و عملکرد های iOS 6 نیاز به نوشتن یک نقد و بررسی جداگانه می‌باشد. بنابراین به صورت کلی سعی می‌کنیم به تغییرات اصلی آن اشاره نماییم. یکی از تغییرات مهم در این نسخه، قرار گرفتن برنامه Maps به جای برنامه Google Maps می‌باشد. این اتفاق در پی کشمکش‌های اپل و گوگل بر سر سیستم عامل اندروید و اعلام اپل مبنی بر تحریم برنامه های ساخت کمپانی گوگل به وقوع پیوست. اما اولین تجربه برای اپل چندان خوش آیند نبود. چرا که تنها چند روز پس از ورود این گوشی به بازار، سیل انتقادات کاربران در مورد مشکلات عدیده برنامه Maps به سوی اپل روانه شده است. به هر حال اپل مجبور است بهای تصمیم سرسختانه ای که در مقابل گوگل گرفته را بپردازد. این مشکل در نقشه های سه بعدی این برنامه بیشتر نمایان می‌شود. اما لازم به ذکر است که مشکلات برنامه، مربوط به تمامی شهرها نمی‌شود و بیشتر در شهر های کوچک وجود دارد. اما اگر شهر بزرگی را جستجو نمایید، نقشه 3 بعدی آن شما را بسیار هیجان زده خواهد کرد.
برنامه دیگری که به iOS 6 اضافه شده برنامه Passbook نام دارد که یک برنامه Organizer بسیار قوی با امکانات بسیار خوب است که تمامی فعالیت‌های شما را می‌تواند ذخیره، برنامه ریزی و یاد آوری نماید. برنامه های Find My iPhone و Find My Friends همان‌طور که از نامشان پیداست به شما برای یافتن دوستان قدیمی و البته گوشیتان در صورت مفقود شدن کمک می‌نمایند. برنامه FaceTime نیز برای مکالمات تصویری با سرعت بالاتر و بر روی شبکه های 3G و 4G قرار گرفته است. این برنامه پیش از این فقط با اتصال Wi-Fi کار می‌کرد که هم اکنون 3G و 4G را نیز پشتیبانی می‌نماید. برنامه های دیگر آیفون نیز هر کدام به نحوی دست‌خوش تغییرات گشته‌اند و به نوعی بهتر شده‌اند. از اضافه شدن قابلیت پانوراما به دوربین تا امکان تعیین زنگ هشدار SMS برای هر کدام از مخاطب‌ها. در کل، اگر از طرفداران ثابت iOS باشید، استفاده از این نسخه چندان شما را شگفت زده نخواهد نمود. هیچ برنامه جدیدی که برای نسخه جدید سیستم عامل اپل نسبت به نسخه پیشین یک برتری ایجاد نماید بر روی iOS 6 قرار داده نشده است. اما نباید فراموش کنیم که این نسخه در تمامی برنامه‌ها نسبت به نسخه پیشین پیشرفت‌هایی داشته است. و در انتها، باید اذعان کنیم که با وجود مشکلات در برنامه Maps و یا کاستی‌هایی که در iOS 6 وجود دارد که شاید در اندروید 4 وجود نداشته باشد، هنوز این سیستم عامل سریع‌ترین و روان‌ترین سیستم عامل موجود بر روی تلفن‌های همراه و تبلت ها به شمار می‌رود که به کاربر راحتی و آرامش فوق‌العاده ای را اعطا می‌نماید.

دوربین
یکی دیگر از قسمت‌هایی که در آیفون 5 تغییرات زیادی نداشته است دوربین آن است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی با سنسور بسیار پیشرفتهBackside Illuminated CMOS و دیافراگم f/2.4 که همانند دوربین آیفون 4S عملکرد بسیار خوبی دارد. به لطف قدرت پردازشی بالاتر آن، سرعت عکاسی و پردازش آن نیز نسبت به 4S بهبود یافته است. و با قرار گیری یک لایه از جنس یاقوت بر روی لنز دوربین، هم محافظت بهتری از آن به عمل می‌آید و هم عکس‌ها شفافیت بیشتری پیدا خواهند نمود. قابلیت دیگری که با آن اضافه شده است قابلیت عکاسی پانوراماست که به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌هایی با کیفیت 28 مگاپیکسل نیز ثبت نمایید. کیفیت فیلم برداری آن نیز همان‌طور که پیش بینی می‌شد Full HD می‌باشد. نهایتا دوربین دوم یا جلویی آن نیز ارتقا یافته و دارای سنسور 1.2 مگاپیکسلی گشته است که می‌تواند با کیفیت HD فیلم برداری نماید. از دیگر قابلیت‌های دوربین می‌توان به لرزشگیر تصویر، فوکوس لمسی، ثبت موقعیت مکانی و زمانی، تشخیص چهره و عکاسی HDR اشاره نمود.

باتری
از اینکه باتری آیفون 5 از چه نوعی و چند میلی آمپری است اطلاعات موثقی وجود ندارد. اما کمپانی اپل ادعا کرده که کارکرد آن نسبت به 4S بسیار بهتر شده است و احتمالا در حالت استفاده عادی حدود 1 روز می‌توانید از آن استفاده نمایید.

جمع بندی
تا قبل از ورود آیفون 5 به بازار این برای همگان سوال بود که آیا اپل می‌تواند مانند آیفون 4S گوشی‌ای تولید نماید که در زمان خود برترین گوشی لقب گیرد یا خیر؟ با وجود رقبای سر سختی مانند Samsung Galaxy S III و HTC One X ، به نظر می‌رسید اپل برای تبدیل شدن به بهترین، کار بسیار سختی را در پیش دارد. در نگاه کلی هم که به مشخصات فنی این گوشی‌ها نگاه کنیم، از خیلی نظرها برتری با کمپانی‌های سامسونگ و HTC است. اما وقتی نتایج آزمایش‌های سخت افزاری و کارکرد گوشی را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم اپل با ارائه iPhone 5 ، مجددا به برترین گوشی تا زمان ورود خودش به بازار تبدیل گردیده است. به هر حال از بسیاری لحاظ گوشی‌های دیگری هستند که به iPhone 5 برتری دارند، به طور مثال اگر صفحه نمایش بزرگ‌تر دوست دارید به شما Galaxy Note II را پیشنهاد می‌دهیم، اگر صرفا دوربین برایتان اهمیت دارد Nokia 808 PureView بهترین گزینه برای شماست و اگر شارژدهی باتری ملاک انتخاب شماست فقط می‌توانید به Motorola Razr Maxx اعتماد نمایید. اما اگر به صورت کلی یک گوشی می‌خواهید که در همه زمینه‌ها شما را راضی نگاه دارد و همواره از کار کردن با آن لذت ببرید، آیفون 5 هیچ کمبودی که بخواهد شما را از خرید آن پشیمان نماید ندارد و می‌تواند به یک انتخاب خوب برای شما تبدیل گردد. البته منصفانه باید بگوییم برای کسانی که قبلا از iPhone 4S استفاده می‌کردند خرید iPhone 5 چندان هوشمندانه نیست، چرا که تغییر و تحول زیادی نداشته است، اما برای بقیه افراد می‌تواند یک تنوع بسیار جذاب محسوب گردد.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 458 جمعه 26 مهر 1392 نظرات (0)

طراحی و ساخت
بیشترین تغییر این گوشی نسبت به لومیا 920، در شکل ظاهری و کیفیت ساخت آن است. بر خلاف مدل پیشین که بدنه ای پلی کربناتی و البته بی نهایت با کیفیت و مقاوم را دارا بود، این گوشی دارای قابی آلومینیومی در دور گوشی و قاب پشتی پلی کربناتیست که ظرافت بسیاری نیز در ساخت آن به خرج داده شده و بدنه زیبایی را برای گوشی فراهم آورده است. مدل‌های پیشین لومیا اکثرا دارای بدنه‌هایی قطور و تا حدودی سنگین وزن بودند، اما نوکیا در این گوشی از آلومینیوم و پلی کربنات استفاده کرده که باعث گردیده علاوه بر زیبا شدن ظاهر گوشی، وزن آن نیز به شکل قابل توجهی کاهش یابد. از نظر طول و عرض، این گوشی کاملا مشابه Lumia 920 است، فقط قطر آن از 10.7 به 8.5 میلی متر کاهش یافته و وزن آن نیز با کاهشی 46 گرمی، به 139 گرم رسیده است. 
لبه سمت چپ و زیرین گوشی کاملا آلومینیوم یکپارچه است و هیچ کلید یا شکافی را در هود جای نداده. اما بر روی لبه راستی گوشی، می‌توان کلید های کنترل صدا، پاور و شاتر دوربین را مشاهده نمود.لبه بالایی نیز محل قرار گیری جک 3.5 میلی متری هدفون، درگاه microUSB و شکاف سیم کارت است که البته آخری توسط درپوشی آلومینیومی پوشانده شده. نهایتا بر روی قاب پشتی نیز دوربین، فلاش و بلندگو قرار دارند.
اما طراحی گوشی نیز به گونه ایست که در اطراف صفحه نمایش هیچ لبه ای وجود ندارد و صفحه نمایش مقداری از بدنه گوشی بالاتر است، به همین دلیل شما در هنگام کار با آن، لبه های گوشی را حس نمی‌کنید. این به تنهایی مورد خوب و دوست داشتنی‌ای است، اما متاسفانه قاب پشتی گوشی به میزان زیادی لیز می‌باشد که نگهداری گوشی را در دست دشوار می‌کند. یعنی همواره باید گوشی را خیلی سفت نگه دارید، چرا که قاب پشتی هیچ گونه اصطکاکی با دست ندارد و به راحتی می‌تواند از دست کاربر سر بخورد. در کل باید گفت این گوشی از مدل پیشین ظاهری زیباتر دارد که سبکی آن، یک مزیت مهم‌تر لومیا 925 نسبت به 920 محسوب می‌گردد.

گوشی موبایل نوکیا لومیا 925 - Nokia Lumia 925

برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 40 جمعه 26 مهر 1392 نظرات (0)

• طراحی و ساخت
پلاستیک، پلاستیک و باز هم پلاستیک! واقعا این بدنه های پلاستیکی گوشی‌های سطح بالای سامسونگ تبدیل به کابوس طرفداران این کمپانی شده است. Galaxy S4 را می‌توان یکی از برترین گجت های تولید شده در تاریخ دانست، اما واقعا وجود چنین بدنه ای بر روی این دستگاه حیف است و باعث می‌گردد که با دیدن گلکسی S4 آه بکشیم...
از جلو که به گوشی نگاه کنید، هیچ تغییر خاصی را در طراحی این گوشی نسبت به Galaxy S3 مشاهده نخواهید نمود. فقط مقداری لبه های گوشی باریک‌تر شده که باعث شده سامسونگ بتواند در ابعادی مشابه مدل قبلی، صفحه نمایش بزرگ‌تری را بر روی این گوشی قرار دهد. ابعاد Galaxy S4 همانند مدل Galaxy S3 برابر با 69.8×136.6 میلی متر می‌باشد که فقط حدود یک میلی متر در عرض نسبت به S3 بزرگ‌تر است و طول آن هیچ تغییری نداشته. اما قطر این گوشی 7.9 میلی متر است که نسبت به 8.6 میلی متر Galaxy S3 مقدار کمی باریک‌تر شده است. وزن گوشی نیز تغییر خاصی نداشته است و 130 گرم می‌باشد.
اما همان‌طور که گفتیم طراحی Galaxy S4 تفاوت خاصی نکرده و با همان لبه های گرد طرف هستیم که البته همانند Galaxy S3 ظاهر زیبایی را برای این گوشی به وجود آورده است. از نمای کناری اما گوشی مقداری مستطیلی‌تر شده و از آن حالت انحنا دار S3 فاصله گرفته است. اما یک نکته در مورد طراحی S4 وجود دارد که خوشحال کننده است. وقتی گوشی را در دست می‌گیرید، به دلیل وجود یک قاب در دور گوشی که مقداری هم از صفحه نمایش بر آمده تر است، امنیت و راحتی و احساس بسیار خوبی را خواهید داشت که در S3 وجود نداشت. صفحه نمایش Galaxy S3 از قاب دور آن بالا تر بود و نگهداری آن در دست نسبت به S4 مقداری سخت‌تر بود که حال می‌بینیم که کار با Galaxy S4 لذت بخش تر شده است.
اما محل قرار گیری کلیدها کوچک‌ترین تغییری نداشته است. کلید پاور گوشی کماکان بر روی لبه راست بدنه وجود دارد. در سمت مقابل نیز کلیدهای کنترل صدا را خواهید یافت. لبه بالایی نیز محل قرار گیری جک 3.5 میلی متری هدفون و میکروفون دوم به همراه یک سنسور مادون قرمز است. بر روی لبه پایینی نیز درگاه microUSB و میکروفون اصلی تعبیه شده‌اند. اما قاب پشتی گوشی تغییراتی داشته، دوربین کماکان در وسط قرار دارد در حالیکه فلاش به قسمت زیرین دوربین منتقل شده و بلندگو نیز در قسمت پایین قاب گنجانده شده. نهایتا نیز لوگوی سامسونگ در وسط که بر روی همه گوشی‌های این کمپانی وجود دارد. اما با دیدن کیفیت قاب پشتی گوشی، نا امید خواهید شد. در سالی که سونی با Xperia Z با بدنه شیشه ای ولی مقاوم در برابر آب و ضربه و HTC با One آلومینیومی و شگفت انگیز خود به بازار قدم نهاده‌اند، وجود این بدنه برای Galaxy S4 یک شکست به تمام معنا محسوب می‌گردد. ممکن است که اگر HTC One یا iPhone 5 از دستتان بیافتد صدمات ظاهری زیادی ببیند و خط‌های زیادی بر روی آن‌ها نقش ببندد، اما اگر Galaxy S4 از دستتان بیافتد به احتمال بسیار فراوان صفحه نمایش آن خرد خواهد شد! در ضمن، قاب پشتی نیز قابل باز شدن می‌باشد و با افتادن گوشی از دست، از گوشی جدا خواهد شد. اما این قاب گوشی یک طرح شطرنجی نیز دارد که البته بافت نیست و صرفا یک طرح می‌باشد.
نکته منفی دیگری که در مورد طراحی این گوشی یافتیم، دوربین خارج از بدنه آن است. این طراحی دو ایراد را برای دوربین به وجود می‌آورد. اول اینکه با قرار دادن گوشی بر روی سطوح مختلف، احتمال خط افتادن بر روی شیشه روی لنز بسیار زیاد است. در ضمن، در ویدئوهای تست ضربه این گوشی نیز دیدیم که با افتادن این گوشی بر روی زمین، لنز دوربین شکست که این یک ایراد اساسی محسوب می‌گردد و این اولین بار بود که همچین موردی را در یک گوشی سطح بالا شاهد بودیم. ولی در طرف مقابل، با وجود Gorilla Glass 3 بر روی صفحه نمایش S4، این صفحه نمایش واقعا خش ناپذیر شده که هنر Corning در ساخت محافظ‌های جدیدش برای صفحه نمایش می‌باشد. 

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 4 آی 9500 - 16 گیگابایت - Samsung Galaxy S4 I9500 - 16GB

برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 31 جمعه 26 مهر 1392 نظرات (0)
سونی پیش از معرفی رسمی این گوشی، هیاهوی زیادی را به راه انداخته بود و با به وجود آمدن شایعات فراوان حول این گوشی، همه منتظر از راه رسیدن یک گوشی شگفت انگیز بودند. اما در اولین نگاه به گوشی با خود خواهید گفت " خوب این که گوشی جدیدی نیست، همان Xperia ZL است که ارتقا یافته " و البته این حرف، چندان دور از واقعیت نیست. طراحی این گوشی کاملا مطابق با استاندارد های دیگر گوشی‌های خانواده Xperia Z است و شباهت بسیاری به Xperia ZL دارد.


اما تفاوت اصلی Z1 با Z، به استفاده سونی از آلومینیوم در ساخت بدنه و در نتیجه، وجود بدنه فلزی این گوشی می‌باشد. با وجود این قاب فلزی در دور تا دور گوشی، حس یک گوشی سطح بالا و بسیار با کیفیت به کاربر منتقل می‌شود، که البته از وزن زیاد دستگاه هم نمی‌توان چشم پوشی نمود. سطح کاملا مسطح گوشی و وزن زیاد آن، باعث می‌گردد که برداشتن آن از روی سطوح صاف مانند میز کمی مشکل باشد.


همان طور که میدانید، سونی تقریبا تنها کمپانی ایست که مشغول ساخت گوشی‌های سطح بالا با توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب است و این کار را از سال گذشته آغاز نموده. با تجربه ای که سونی در این زمینه کسب کرده، خوشبختانه هر روز از روز قبل حرفه ای تر شده و بهبودهایی را در طراحی گوشی اعمال می‌کند. یکی از این بهبودها، عدم وجود درپوش برای جک 3.5 میلی متری صدا در این گوشیست که ما را بسیار خوشحال نمود. اما دیگر درگاه‌ها و شکاف‌ها همه توسط درپوشی محافظت می‌شوند، که می‌توان امیدوار بود سونی کم کم همه درپوش‌ها را حذف کند. 


اما بر روی لبه های گوشی چه خبر است؟ لبه سمت راست گوشی، تقریبا توسط کلیدها و شکاف‌های مختلف پر شده، به ترتیب از بالا به پایین شاهد وجود شکاف سیم کارت، کلید پاور با همان طراحی Xperia Z، کلید کنترل صدا، کلید شاتر دوربین و نهایتا شکاف اتصال بند به گوشی هستیم. بر روی لبه روبرویی یعنی سمت چپ، می‌توان شکاف microSD، درگاه microUSB و محل اتصال گوشی به داک را مشاهده نمود. لبه بالایی میزبان جک 3.5 میلی متری صداست و بر روی لبه پایینی هم، فقط یک بلندگوی بزرگ با ساخت بسیار عالی دیده می‌شود. 


همان طور که گفتیم به غیر از جک 3.5 میلی متری هدفون، همه شکاف‌های دیگر گوشی توسط درپوش، پوشانده شده‌اند. قاب پشتی بسیار صیقلی Xperia Z1 هم که از جنس شیشه است، پذیرای دوربین به همراه فلاش و یک لوگوی سونی است که نمای پشتی گوشی را کاملا زیبا ساخته. در ضمن، سونی ادعا نموده که این شیشه آب دیده مقاومت مناسبی دارد که می‌توان از کیفیت ساخت گوشی تا حدودی ادعای سونی را پذیرفت، اما فراموش نکنید که به هر حال جنس شیشه ای گوشی، استعداد خش پذیری و البته شکستن را دارد و بهتر است که در هنگام استفاده از دستگاه و برای نگهداری بهتر از آن، مقداری احتیاط را چاشنی کارتان کنید. 


در مورد وزن زیاد گوشی گفتیم، اما نگفتیم ابعاد و وزن گوشی چقدر است. این گوشی دارای ابعاد 74×144 و قطر 8.5 میلی متر است که 170 گرم هم وزن دارد. ابعاد گوشی مقداری از Xperia Z بیشتر شده که می‌تواند با نیاز سونی به فضای بیشتر جهت قرار دادن دوربین مرتبط باشد. قطر دستگاه نیز مقداری بیشتر شده، اما وزن آن به طور محسوسی زیاد شده، طوری که به محض در دست گرفتن گوشی، این سوال به ذهنتان خطور می‌کند که چرا اینقدر سنگین است؟
گوشی موبایل سونی اکسپریا زد وان - Sony Xperia Z1
 
 
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 26 جمعه 26 مهر 1392 نظرات (0)
در کنفرانس سال گذشته اپل، همه چیز حول باریک‌تر و سبک‌تر بودن گوشی بود. اما امسال، هیچ صحبتی پیرامون ابعاد گوشی مطرح نشد، چرا که این گوشی نسبت به مدل قبلی، هیچ تغییری در این زمینه نداشته! ابعاد و وزن گوشی همانیست که در آیفون 5 دیده بودیم. البته می‌توان این تغییر نکردن ابعاد را یک نکته مثبت در طراحی آیفون 5S دانست، چرا که با وجود ارتقای اکثر مشخصات گوشی، هیچ تغییری در ابعاد و وزن گوشی داده نشده که چنین کاری تقریبا فقط از اپل بر می‌آید. در ضمن، فراموش نکنیم که وزن 112 گرمی این گوشی، با اینکه همانند مدل قبلیست ولی هنوز هم جزو سبک‌ترین‌ها در بین دنیای پرچم‌داران کمپانی های مختلف است. قبل‌تر هم دیده بودیم که اپل تقریبا هر دو نسل یک‌بار، تحولی در ظاهر گوشی ایجاد می‌کند و این گوشی هم نسل جدید آیفون یعنی iPhone 6 نیست، بلکه نسل جدید آیفون 5 با نام 5S است، چیزی که پیش‌تر هم در مورد گوشی‌های 3G و 3GS و همچنین 4 و 4S دیده بودیم. می‌توان گفت تقریبا از مدتها پیش، همگان مطمئن بودند که گوشی جدید اپل تغییر ظاهری نخواهد داشت و با همان ظاهر آیفون 5 تولید خواهد شد که این‌چنین نیز شد.




اما در طراحی گوشی، همه چیز هم بدون تغییر نبوده، یک تحول در رنگ که در زمان حیات جابز، شاید آن‌را متصور هم نبودیم. برای اولین بار از ابتدای عمر 6 ساله آیفون‌ها، این گوشی پرطرفدار، جامه طلایی به تن کرد. نمی‌دانیم علت تولید آیفون طلایی چیست، اما می‌توان یکی از دلایل آن‌را فعالیت شرکت‌های مختلف جهت روکش نمودن نسل‌های قبلی آیفون با طلا و استقبال چشم گیر کاربران از آیفون‌های طلایی رنگ دانست. به هر حال، دلیل هر چه که باشد، خروجی خوبی داشته و یک گوشی طلایی و بسیار شیک به خانواده آیفون‌ها اضافه شده. نه یک طلایی پر زرق و برق مانند گوشی‌های Vertu، بلکه یک طلایی ساده و البته شکیل که برازنده آیفون است. یکی دیگر از نکاتی که در مورد رنگ این گوشی می‌توان به آن اشاره نمود، حذف رنگ مشکی از گوشی‌های جدید آیفون است. آیفون 5S، در رنگ‌های سفید/نقره ای، سفید/طلایی و خاکستری/طوسی تولید شده که شاهد خداحافظی با رنگ مشکی هستیم. شاید دلیل حذف رنگ مشکی را نیز بتوان به فاجعه ای که در مورد خش پذیری آیفون 5 های مشکی رخ داده بود مرتبط دانست. از معدود تغییرات دیگر که در ظاهر این گوشی ایجاد شده، وجود فلاش دوتایی در کنار دوربین است که در ادامه، مفصل به آن خواهیم پرداخت.





در کلید Home هم تغییراتی اعمال شده، که البته تغییرات بیشتر در کارایی آن محسوس است تا در شکل و شمایل آن، اما اصلی‌ترین تغییر، به وجود یک حلقه دور تا دور این کلید و حذف علامت معروف مربعی شکل داخل آن بوده که این یکی را هم در ادامه توضیح خواهیم داد.







7، عددی تاثیر گذار در آیفون جدید.



اولین موردی که در کنفرانس اپل به عنوان یک تغییر بزرگ به آن اشاره شد، استفاده از چیپ A7 در این گوشی بود. چیپی که در بر دارنده اولین پردازنده 64 بیتی استفاده شده بر روی گوشی‌های موبایل است.اما پردازنده 64 بیتی دیگر چیست و به راستی چه اهمیتی دارد که اپل بیش از یک چهارم زمان کنفرانس معرفی آیفون 5 اس را برای آن اختصاص داد؟



64 بیتی شدن پردازنده این دستگاه چیزی نیست که در کوتاه مدت و در کارهای روزمره، کاربران تفاوت آن‌را متوجه شوند، اما در واقعیت و به زبان ساده، یک انقلاب در پردازنده های موجود بر روی گوشی‌هاست. این پردازنده 64 بیتی قادر خواهد بود از تمام قدرت و ظرفیت سخت افزار های سطح بالا استفاده نماید و در اجرای چندین برنامه به صورت همزمان، قدرتمند تر از قبل ظاهر شود. این پردازنده‌ها در آدرس دهی به حافظه‌ها، توانایی بیشتری نسبت به نمونه های 32 بیتی دارند و این مورد، در عملکرد بهتر آن‌ها تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. 



اما متاسفانه مانند همیشه کمپانی اپل اطلاعات دقیقی را در مورد سخت افزار موجود در این گوشی اعلام نکرد و فقط با اعداد و ارقامی حدودی، قدرتمند تر شدن گوشی جدیدش را به رخ همگان کشید. اعدادی همچون تا دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی و آمارهایی از این دست. حتی تعداد هسته های موجود بر روی چیپ A7 را نیز اعلام ننمود، اما احتمالا iPhone 5S هم دارای دو هسته با فرکانس حدودی 1.3 گیگاهرتز می‌باشد که البته به لطف 64 بیتی شدن معماری چیپ، عملکردی بسیار بهتر از مدل پیشین خود دارد.



خوب اپل ادعا کرده که این گوشی از iPhone 5 بسیار قوی‌تر است، اما در عمل واقعا این موضوع صحت دارد؟ باید بگوییم که بلی، این ادعای تیم کوک کاملا با واقعیت مطابقت دارد و با یک غول به تمام معنا طرف هستیم. در تست‌های گرفته شده از آیفون 5S، این گوشی عملکردی خارق‌العاده را به نمایش گذاشت. 

در تست 3DMark، این گوشی مقتدرانه در صدر ایستاد و گوشی‌های Moto X و Galaxy S4 رده های بعدی را به خود اختصاص دادند. 

تست Linpack هم گویای قدرت عجیب و غریب این گوشی بود، چرا که عملکرد 5S حدود 2.5 برابر از HTC One و Galaxy S4 بهتر بود که واقعا ما را شگفت زده نمود.

 در بنچمارک SunSpider اما رتبه های اول تا سوم همه متعلق به اپلی ها بود و به ترتیب آیفون 5S، 5C و 5 در رده های اول تا سوم ایستادند.

 Geekbench 3 هم دیگر تستی بود که نشان داد عملکرد تک هسته ای و چند هسته ای این گوشی از همه رقبا بهتر است و iPhone 5S را به تنهایی در صدر قرار داد. بنابراین مجبوریم یک‌بار دیگر کلاهمان را به احترام دست پخت جدید تیم کوک و جانی آیو از سر برداریم و این گوشی را نه تنها قوی‌ترین آیفون تولید شده تا به حال، بلکه تقریبا قوی‌ترین گوشی هوشمند تولید شده تا به امروز بنامیم. یکی دیگر از موارد خوشحال کننده در مورد آیفون  5S، سازگاری چیپ A7 با OpenGL ES 3.0 است که قابلیت‌های گرافیکی بسیاری را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. این استاندارد، به کمپانی‌های سازنده بازی این اجازه را می‌دهد که به بازی جزئیات بیشتری را اضافه نمایند و آن‌را به واقعیت نزدیک‌تر کنند. 



اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود. اپل در کنار چیپ قدرتمند A7، یک چیپ جدید را هم با نام M7 طراحی نموده و بر روی iPhone 5S قرار داده است. طبق اعلام اپل، این چیپ جدید وظیفه پردازش دستورات حرکتی را بر عهده دارد. شاید کارکرد این سنسور در حال حاضر چندان ملموس نباشد، اما شاید یکی از دلایلی که تیم کوک این گوشی را آینده نگرانه ترین تلفن این کمپانی نامید، وجود همین چیپ M7 بر روی iPhone 5S باشد. این چیپ در حال حاضر به عملکرد بهتر برنامه‌هایی که وابسته به انجام اعمال حرکتی هستند کمک می‌نماید، اما مسلما این همه خواسته اپل از M7 نخواهد بود. به نظر می‌رسد وجود M7 بر روی 5S، سرآغاز داستان گجت های پوشیدنی کمپانی اپل باشد، چرا که از مدتها قبل، شایعه معرفی ساعت هوشمند اپل با نام احتمالی iWatch سر زبان‌ها افتاده که چیپ M7 می‌تواند یک نشانی دیگر بر به وقوع پیوستن این شایعه در سال 2014 باشد. در ضمن، با وجود چیپ کمکی جدید، احتمالا چیپ A7 کمتر از قبل درگیر انجام محاسبات مربوط به اعمال حرکتی گردد و مصرف باتری آن هم کاهش خواهد یافت. همزمان با معرفی چیپ M7، برنامه جدید کمپانی ورزشی نایک هم که برای آیفون 5S و چیپ جدید طراحش شده با نام Nike + Move معرفی گشت.



در ضمن، آیفون 5S هم در سه ظرفیت 16، 32 و 64 گیگابایت تولید شد و خبری از آیفون 128 گیگابایتی نشد، در واقع برای آیفون 128 گیگابایتی با ناراحتی باید بگوییم : شاید وقتی دیگر .




8 بزرگ‌تر از 8 ؟



خوب در مورد شکل ظاهری و سخت افزار این گوشی صحبت کردیم، برسیم به یکی دیگر از تغییرات اپل بر روی پرچم‌دار جدیدش یعنی دوربین.



خوشحالیم که طبق سنت همیشگی اپل مبنی بر ایجاد بهبود در عملکرد دوربین گوشی‌های نسل جدید، iPhone 5s نیز مجهز به دوربینی بهتر نسبت به iPhone 5 شده است. چند وقت پیش هم فیل شیلر سخنانی را در رابطه با اینکه برای بهبود کیفیت تصویر، بهتر است به جای افزایش تعداد پیکسل‌ها، سایز آن‌ها را بزرگ کرد، خطاب نمود. فکر کنم این صحبت را از دهان استیو جابز هم شنیده بودیم.



سایز سنسور تصویر در دوربین iPhone 5s بزرگ‌تر شده است. بنابراین در حالی که رزولوشن در همان 8 مگاپیکسل حفظ شده، پیکسل‌ها درشت شده‌اند. پیکسل‌ها واقعا خیلی هم بزرگ‌تر نیستند. تنها 1.5 میکرون در برابر 1.4 میکرون در iPhone 5. البته فقط قطر پیکسل را اندازه گرفته‌ایم و به طور کلی هر پیکسل 15 درصد بزرگ‌تر شده است. به جز سنسور تصویر، اپل در اپتیک دوربین هم تغییراتی ایجاد کرده تا عملکرد آن را در شرایط نوری ضعیف بهبود بخشد. بدین ترتیب از لنزی با کمینه‌ی نسبت کانونی f/2.2 به جای f/2.4 که بر روی مدل قبلی استفاده شده بود بهره جسته است. اپل این دوربین را، iSight نام نهاده. بدین ترتیب کیفیت عکس‌های دوربین دست کم در شرایط نوری ضعیف بهبود می‌یابد. این تقریبا همان کاری است که در HTC One هم انجام شده  بود.



این بهبودها باعث شده‌اند که iPhone 5s ، دیگر از آن کلکی که iPhone 5 برای بهبود عکس‌ها در شرایط نوری ضعیف می‌زد استفاده نکند. در حقیقت iPhone 5 در شرایط ضعیف نوری، به صورت خودکار بر روی عکس‌هایی که گرفته می‌شد الگوریتم کوچک سازی Binning 2X2 را اجرا می‌کرد. این الگوریتمی است که برای کم کردن نویز تصویر به صورت گسترده در عکاسی نجومی استفاده می‌شود. در iPhone 5 عکس با الگوریتمی کاملا پیشرفته کوچک می‌شود و سپس برای اینکه کسی نفهمد! دوباره به صورت دیجیتالی به 8 مگاپیکسل باز گردانده می‌شود. این عمل به هر صورت عوارضی جانبی را در کیفیت تصویر ایجاد می‌کرد. دوربین 5s دیگر به انجام چنین کارهایی احتیاج ندارد و عکس‌هایش واقعی هستند. در تست‌های انجام شده نیز همواره عکس‌های شرایط نوری ضعیف 5s بهتر از 5 به نظر می‌رسند.

برخلاف دوربین بعضی گوشی‌های هوشمند سطح بالای امروزی، دوربین 5s فاقد لرزش گیر تصویر اپتیکال است. این در حالیست که تا به حال HTC، LG و نوکیا گوشی‌هایی با این قابلیت را ارائه کرده‌اند و همواره از عملکرد این سیستم آن‌ها راضی بودیم. در عوض این گوشی از لرزش گیر تصویر دیجیتالی بهره می‌برد که عملکردی قابل قبول دارد. به هر صورت اگر سیستم لرزش گیری اپتیکال تصویر را در iPhone 6 ببینیم قطعا ذوق زده خواهیم شد! 



اپل همچنان یکی از بهترین مودهای عکاسی اتوماتیکی که تا به حال بر روی یک گوشی هوشمند دیده‌ایم را بر روی 5s قرار داده است. شاید خیلی‌ها به دنبال تنظیمات کاملا دستی هم باشند ولی برای بیشتر کاربران، عکاسی اتوماتیک کاربردی‌تر است. عکاسی با 5s فوق‌العاده سریع است و این گوشی آن را مدیون سیستم عامل iOS7 و پردازنده‌ی A7 می‌باشد. آن قدر سریع که عکاسی پیاپی دوربین آن به 10 فریم بر ثانیه رسیده است. برای این کار کافیست که بر روی Burst mode بروید و انگشتتان را بر روی دکمه‌ی مجازی شاتر نگه دارید. عکاسی می‌تواند تا 999 شات ادامه پیدا کند. عکس‌های گرفته شده به صورت خودکار و هوشمند ترکیب می‌شوند تا گالری عکس‌های شما به یکباره با تعداد زیادی عکس اشغال نگردد. اپلیکیشن دوربین به صورت خودکار می‌تواند آن عکس‌هایی که به نظرش مهم‌تر می‌آید را انتخاب کند. ولی در نهایت شما مختار هستید که هر چند تا از عکس‌ها را که خواستید انتخاب کنید. همه‌ی عکس‌ها نیز به طور کامل بر روی کارت حافظه ذخیره می‌شوند. 



دوربین 5s مجهز به فلاش دوقلوی LED جدیدی هم هست. فلاشی که اپل آن را True Tone Flash می‌خواند. در حقیقت اپل به جای اینکه مثل مدل پیشین از تک فلاش LED استفاده کند، از دو فلاش LED با دو رنگ متفاوت بهره برده است. یکی از آن‌ها رنگ سرد متمایل به آبی و دیگری رنگ گرم متمایل به نارنجی دارد. دوربین می‌تواند قدرت هرکدام از این فلاش ها را به صورت جداگانه تنظیم کند تا مقدار صحیحی نور سرد یا گرم به صحنه بتابد. بدین ترتیب رنگ‌های عکس طبیعی‌تر خواهند شد. کاملا مشهود است که اپل قصد داشته عملکرد عکاسی دوربین این گوشی را در شرایط ضعیف نوری حتی با استفاده از فلاش بهبود بخشد.



iPhone 5s و iPhone 5c هر دو از دوربین جلوی مشابهی بهره می‌برند. دوربینی که آن را FaceTime HD نامیده‌اند و نسبت به دوربین جلویی iPhone 5 پیشرفته تر است. پیکسل‌های این دوربین هم درشت‌تر شده‌اند و سایز آن‌ها از 1.75 میکرون به 1.9 میکرون افزایش یافته است. این بدین معناست که سایز سنسور بزرگ شده است. اما رزولوشن و کمینه‌ی نسبت کانونی بر روی همان اعداد 720p و f/2.4 حفظ شده‌اند. پس عملکرد در شرایط نوری ضعیف این دوربین هم بهبود یافته است. 



در نهایت، رابط کاربری دوربین هم تغییرات بنیادینی داشته و دیگر خبری از آن رابط کاربری خسته کننده قدیم در این گوشی نیست. امکانات و مود های مختلف عکاسی و فیلم برداری به این دوربین افزوده شده‌اند که تجربه عکاسی با آن‌را برای کاربر بسیار خوش آیند تر خواهد ساخت.





یکی دیگر از موارد جذابی که در این گوشی اضافه شده، امکان فیلم برداری با سرعت 120 فریم بر ثانیه و با کیفیت HD است. البته حالت استاندارد فیلم برداری این گوشی، با کیفیت Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه است، اما می‌توان از مود اسلوموشن هم استفاده نمود. جالب‌تر اینکه می‌توان تنها یک قسمت انتخابی از فیلم را اسلوموشن کرد که نتیجه، بسیار جذاب و هیجان انگیز است. در کل، شاید همگان انتظار داشتند که اپل بر روی گوشی جدید خود از یک دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده نماید تا دوربین ارتقا یابد، اما اپل با استفاده از دوربین 8 مگاپیکسلی متحول شده خود، همانند HTC One یک قدم مثبت در راستای آگاه سازی کاربران برداشت تا ثابت نماید که مگاپیکسل بیشتر دلیل بر کیفیت بهتر نیست، و این موردیست که در این دوربین نیز، به خوبی اثبات گردید.





اپل، ناتوان از ساخت صفحه نمایش بزرگ‌تر با رزولوشنی بهتر؟



صفحه نمایش آیفون 5 اس چگونه است؟ صفحه نمایش این گوشی هم، همانند مدل پیشین یک صفحه نمایش 4 اینچی از نوع IPS است که رزولوشن 640×1136 را ارائه می‌نماید. در زمانی که تقریبا تمامی پرچم‌داران کمپانی‌های دیگر رزولوشن Full HD را ارائه می‌کنند، رزولوشن این گوشی به نظر خنده دار و خجالت آور می‌رسد. اما آیا فکر می‌کنید کمپانی اپل، از تولید گوشی با صفحه نمایش بزرگ‌تر از 4 اینچ و یا با رزولوشن Full HD عاجز است؟ خیلی ساده‌لوحانه است که فکر کنیم این موضوع برای اپل سخت بوده، اما اصل قضیه به اصول این کمپانی بر می‌گردد. طبق یک قانون نانوشته در کوپرتینو، این کمپانی از هر چیزی در دستگاه های خود، به میزان کافی و مورد نیاز استفاده می‌نماید، و نه بیشتر. برای مثال، در زمانی که تقریبا میزان رم همه دستگاه های اندرویدی به 1 گیگابایت و بیشتر ارتقا پیدا کرده بودند، اپل کماکان بر روی 4S از 512 مگابایت رم استفاده می‌کرد، چرا که با توجه به قابلیت‌های iOS، این میزان برای دستگاه کافی بود، حتی اگر منجر به تمسخر از طرف سامسونگ در مقایسه با Galaxy S3 می‌شد. نام رتینا هم توسط همین کمپانی ایجاد شد، که بر طبق آن، حداکثر رزولوشنی که چشم انسان قادر به درک آن است و کافیست، همین میزان است. بنابراین اپل کماکان اعتقاد دارد که از این رزولوشن بیشتر، بی مورد است و به میزان کافی بسنده نموده، با اینکه این بار هم مضحکه رقیبان شده! 





البته، پیش بینی ما این است که اپل بالاخره به ساخت گوشی‌های بزرگ‌تر از 4 اینچ هم رو می‌آورد. گواه حرف ما، تناقضاتیست که بعد از فوت جابز یک به یک از اپل دیدیم. ابتدا اصرار جابز به عدم ساخت گوشی‌های بزرگ‌تر از 3.5 اینچ نقض گردید و آیفون 5 با صفحه ای 4 اینچی و با توجیه مناسب بودن حداکثر 4 اینچ برای کار با یک دست تولید گشت. آیپد کوچک‌تر از 9.7 اینچی مورد دیگری بود که شاید اگر حیات استیو جابز ادامه پیدا می‌کرد، هنوز شاهد ورود آن به بازار نبودیم. و نهایتا، آیفون پلاستیکی موردیست که شاید اگر جناب جابز هنوز زنده بود و آن‌را می‌دید، از شدت عصبانیت دار فانی را وداع می‌گفت. بنابراین، می‌بینیم که سیاست‌های مدیر جدید اپل، چندان هم مطابق با استیو جابز نیست، بنابراین هیچ بعید نیست که برای آیفون نسل بعدی یعنی آیفون 6، که طبق تاریخچه باید یک تحول ظاهری هم داشته باشد، شاهد یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، مثلا 4.7 اینچی باشیم. اما عملکرد صفحه نمایش آیفون 5 اس هم مانند آیفون‌های قبلی، جزو بهترین‌های زمان خود است. با اینکه به نظر ما دیگر نباید آیفون را با گوشی‌هایی همچون HTC One و یا Galaxy S4 به دلیل اختلاف ابعاد مقایسه نمود، اما از نظر عملکرد صفحه نمایش و تاچ، این گوشی هم در زمره بهترین‌هاست. از قدیم‌الایام، هرگاه می‌خواستیم عملکرد صفحه نمایشی را در زوایای مختلف محک بزنیم، آن‌را با گوشی‌های اپل مقایسه می‌کردیم، پس چندان دور از انتظار نبود که عملکرد این صفحه نمایش هم در زوایای مختلف، بی نقص باشد. اما کیفیت تصاویر و جزئیات چگونه هستند؟ میزان روشنایی رنگ سفید در این گوشی، مقداری کمتر از 5C و 5 و البته بهتر از دیگر رقباست، در مورد رنگ سیاه هم، اوضاع تقریبا به همین صورت است. البته در این قسمت، SuperAMOLED ها در مقایسه قرار ندارند. 



تاچ دستگاه هم که بی نظیر به نظر می‌رسد. البته، عملکرد تاچ دستگاه به موارد مختلفی مربوط می‌شود، از جمله میزان حساسیت سخت افزاری، بهینه بودن نرم افزاری در سیستم عامل از این مهم سهم دارند. اما در تست‌هایی که توسط شرکتی با نام Agawi صورت پذیرفته، سرعت پاسخ‌دهی و یا در واقع واکنش iPhone 5S به لمس‌ها، بیش از 2 برابر از Galaxy S4، Lumia 928، HTC One و حتی Motorola Moto X سریع‌تر است. به هر حال، با اینکه خیلی‌ها منتظر معرفی آیفون جدید با صفحه نمایش Full HD بودند، اپل این گوشی را با همان صفحه نمایش قبلی معرفی نمود تا طرفدارانش در این مورد، حرفی برای گفتن نداشته باشند. ولی فراموش نکنیم که با این حال، هرچقدر هم که بر روی این صفحه نمایش زوم نمایید، موفق به دیدن پیکسل‌ها نخواهید شد و کار با آن، همواره لذت بخش خواهد بود.





بر روی شارژ این گوشی چقدر حساب کنیم؟



مانند سال‌های قبل، این بار هم اپل از اعلام ظرفیت باتری خود داری نمود و فقط به اعلام میزان شارژ دهی آن بسنده کرد. اما ما قصد نداریم میزان اعلامی اپل را بازگو نماییم، بلکه نتیجه تست‌ها واقعی‌تر و گویاترند. در مرورگری اینترنت با Wi-Fi، باتری این گوشی عملکردی شبیه به برادران اپلی خود داشت که حدود 9 ساعت بود، البته در همین تست، LG G2 حدود 2 ساعت و HTC One حدود 1 ساعت بیشتر دوام آورند. اما در مرور صفحات وب با سیم کارت، اوضاع iPhone 5S بهتر شد و بیشترین شارژ دهی را از خود به نمایش گذارد که حدود 8.5 ساعت بود. برای مکالمه هم، می‌توان تا حدود 9 ساعت بر روی این گوشی حساب نمود که در مقابل 23 ساعت LG G2 یا 14 ساعت HTC One و 12 ساعت Moto X، به میزان قابل توجهی کمتر است. اگر پیش‌تر هم از یکی از گوشی‌های اپل استفاده نموده‌اید، می‌توانیم به طور کلی بگوییم که عملکرد باتری این دستگاه هم شباهت بسیاری به دیگر گوشی‌های اپل دارد و چندان پیشرفتی نداشته.





iOS 7، تخت؟ عمیق؟



با معرفی نسل جدید آیفون‌ها، نسخه نهایی سیستم عامل موبایل اپل یعنی iOS 7 هم معرفی شد. بعد از افتضاحی که اسکات فورستال در مورد برنامه Maps بر روی iOS 6 به بار آورد که منجر به از دست دادن شغلش در اپل هم شد، تیم کوک مسئولیت طراحی نسخه بعدی iOS را به پسر خلاق و دوست داشتنی اپل یعنی جانی آیو سپرد. آیو هم از همان ابتدا هدف خود را اعلام نمود، ساده تر کردن iOS و عمق دادن به آن. با اینکه این سیستم عامل به طور کلی متحول شده، اما هنوز هم طراحی آن به گونه ایست که در اولین نگاه به آن، به یاد نسخه های قبلی بیافتید. البته، نقش رنگ‌ها در این نسخه بسیار زیاد شده، چرا که با دیدن این نسخه، رنگ آمیزی آیکون‌ها کاملا برایتان خود نمایی می‌نماید و حتی شاید برای برخی، مقداری بچه‌گانه به نظر برسد. 



موارد بسیاری در iOS 7 تغییر یافته که سعی می‌کنیم به صورت خلاصه به همه آن‌ها اشاره ای داشته باشیم.



اولین تغییری که مشاهده می‌نمایید، نحوه باز شدن قفل صفحه نمایش است که دیگر خبری از آن نوار معروف نیست و کل صفحه را باید به سمت دیگر بکشید. البته با وجود تاچ آی‌دی که در ادامه توضیح می‌دهیم، این صفحه چندان نیازی به کشیده شدن به سمت راست  نخواهد داشت.





اما اپل هم مجبور شد بالاخره از یک امکان بسیار کاربردی اندروید تقلید نماید و Notification Bar موجود بر روی گوشی‌های اندرویدی را، با نام Control Center شبیه سازی نماید. البته خلاقیت بسیاری به خرج داده‌اند و برای اینکه کسی متوجه تقلید آشکارای آن‌ها نشود، این نوار را در قسمت پایینی صفحه نمایش تعبیه کرده‌اند که با کشیدن انگشت به بالا، نمایان می‌گردد! از مواردی که در این نوار می‌توان آن‌ها را کنترل نمود، می‌توان به پخش موسیقی و صدای دستگاه، حالت Airplane، خاموش یا روشن نمودن Wi-Fi، BlueTooth، Don’t Disturb و قفل چرخش صفحه نمایش اشاره نمود. همچنین کلید های میانبر AirDrop، ساعت، دوربین و البته میزان روشنایی صفحه نمایش نیز وجود دارند.



مورد دیگری که در گوشی‌های ساخت اپل آزار دهنده بود، عدم امکان ارسال و دریافت فایل‌ها از طریق BlueTooth بود. حال اپل، این مورد را مقداری تعدیل نموده. چرا میگوییم تعدیل؟ به این علت که هنوز هم این مورد در مورد انتقال داده بین دستگاه های اپل با دیگر دستگاه‌ها وجود دارد و فقط در مورد محصولات خود این کمپانی با وجود AirDrop برطرف گشته. AirDrop یک شبکه محلی ایجاد می‌نماید و به کاربران اپل که نزدیک به این محل هستند این اجازه را می‌دهد که فایل‌های خود را با یکدیگر به صورت بی سیم به اشتراک بگذارند.



iTunes رادیو هم به iOS 7 اضافه شده که برای طرفداران برنامه iTunes، می‌تواند یک خبر خوش باشد. اما با استفاده از Facetime در iOS7، زین پس می‌توان مکالمات صوتی هم داشت که احتیاج به پهنای باند کمتری دارد و با اینترنت‌های کم سرعت هم قابل استفاده است. Safari هم بهبودهایی داشته و امکان Full Screen کردن آن برای مرور صفحات اینترنت وجود دارد. 





حتما نوار جستجوی معروف اپل را به یاد دارید؟ صفحه ای که در منتها علیه سمت چپ صفحات منو قرار داشت و می‌شد در آن، در بین همه محتوای موجود به جستجو پرداخت. خوب از این صفحه دیگر خبری نیست! البته نگران نشوید، این بدان معناست که برای دسترسی به صفحه Spotlight، کافیست در هر صفحه ای که هستید، انگشتتان را از بالا به پایین بکشید تا این نوار بسیار کاربردی پیش رویتان حاضر شود و بگوید " در خدمتم ارباب " .

 


اما گالری عکس‌ها هم دست‌خوش تغییراتی گشته و نحوه مرتب کردن عکس‌ها می‌تواند به خواسته کاربر تغییر کند. طوری که می‌توان انتخاب کرد که عکس‌های ثبت شده در تاریخ X و یا در مکان Y را نمایش دهد.



کاغذ دیواری‌های پویا، قابلیت دیگری هستند که در iOS 7 اضافه شده‌اند. البته نمی‌توان این عکس‌های پس زمینه متحرک را قابلیت نامید، اما به هر حال برای اولین بار بر روی iOS 7 این عکس‌ها قرار گرفته‌اند که عملکردشان شبیه به Live Wallpaper های اندروید است، اما همانند آن‌ها نیست. بلکه با سنسور های حرکتی و با حرکاتی که به دستگاه می‌دهید حرکت می‌کنند، نه با مرور صفحات مختلف منو. به نظر می‌رسد، با وجود چیپ M7، این Dynamic Wallpaper ها، بار اضافی را بر روی دوش باتری نیندازند و در عمر باتری تاثیر بسزایی نداشته باشند.



Siri هم بسیار هوشمند تر از قبل شده و نتایج بهتری را ارائه می‌کند، با اینکه هنوز هم کارایی این دستیار حداقل در ایران چندان چشمگیر نیست. مورد مهمی که به سیری اضافه شده، قابلیت تربیت آن برای شناخت کلمات و یا نام‌های خاص هستند که برای کاربران آیفون، بسیار خوش آیند است. پیش‌تر تقریبا نمی‌شد با گفتن یک نام ایرانی از دفتر تلفن، شماره شخص مورد نظر را از طریق سیری گرفت، اما با قابلیت یاد گیری سیری، می‌توان به آن نام‌ها را آموخت.



راستی، پیش از این برای داشتن برنامه‌هایی همچون iMovie ، iPhotoو  iWork که منحصر به iOS بودند باید مبلغی را پرداخت می‌کردید، اما در تصمیم جدید کوپرتینو، این برنامه‌ها نیز رایگان شدند.



نوار Notification بالایی هم مانند گذشته وجود دارد و هشدارها از طریق این نوار به اطلاع کاربر خواهند رسید. اما قابلیت مالتی تسکینگ هم در iOS 7 وجود دارد و با دو مرتبه فشار دادن کلید Home، لیست برنامه های باز را مشاهده می‌نمایید و با کشیدن هر کدام به بالا، می‌توانید آن‌ها را به طور کامل ببندید. در کل، هنوز می‌توان این سیستم عامل را برترین سیستم عامل موجود بر روی گوشی‌های هوشمند دانست، البته سایه سنگین اندروید با پیشرفت‌های چشمگیرش کاملا بالای سر iOS احساس می‌گردد و شاید سال آینده در نقد آیفون 6، دیگر نتوانیم سیستم عامل اپل را برترین بدانیم.





و بالاخره نو آوری اپل !



کل مدت کنفرانس اپل، تا قبل از معرفی تاچ آی‌دی، برای طرفداران این کمپانی دلهره و اضطراب بود، که آیا اپل باز هم می‌خواهد مانند آیفون 5، یک گوشی بدون نو آوری معرفی نماید؟ آیا این گفته که با فوت استیو جابز، نو آوری هم از اپل رفت صحت دارد؟



اما در آخرین بخش سمینار، بالاخره لحظه موعود فرا رسید و با یک پیش زمینه در مورد معایب استفاده از رمز عبور و عدم تمایل بسیاری از کاربران از آن، نو آوری جدید اپل معرفی گشت : حسگر اثر انگشت !

 

یک حسگر با ضخامت تنها 170 میکرون و رزولوشن 500 پیکسل در اینچ که بر روی کلید Home تعبیه شده و با اسکن 360 درجه ای انگشت، قادر است حضور انگشت بر روی کلید Home را حس نماید و حتی احتیاجی به فشردن کلید نیست. با وجود این سنسور، حتی خرید از آیتیونز از این به بعد با اثر انگشت انجام می‌پذیرد که روش جدیدی در خرید های اینترنتیست. باید از این امکان خوشحال باشیم، چرا که احتمالا به زودی روزی خواهد رسید که شما هم قادر باشید تنها از طریق اثر انگشتتان، از سایت دیجی کالا هم خرید نمایید. بنابراین باید گفت خداحافظ رمز عبور!



با وجود این حسگر، در هنگام کار با این گوشی، احساس حضور در فیلم‌های امنیتی به شما دست می‌دهد! گوشی را بر می‌دارید، انگشتتان را بر روی کلید هوم می‌گذارید و ... تمام، شما مجاز به استفاده از گوشی هستید. و البته، فقط شما مجاز به استفاده از گوشی هستید و این یعنی امنیت بیشتر برای کاربر. حتی در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی هم، فقط ناراحت گوشی از دست رفته‌تان خواهید بود، و نگرانی اطلاعات یا عکس‌های شخصیتان را نخواهید داشت.



عملکرد این سنسور شگفت زده‌تان خواهد کرد. ابتدای به امر باید چند ثانیه ای را به شناساندن یک یا چند انگشت خود به سنسور تخصیص دهید. چرا که حسگر به اسکن 360 درجه ای انگشت شما خواهد پرداخت. بعد از آن، فقط کافیست هر بار انگشت را از هر جهتی بر روی کلید هوم بگذارید تا با اسکن شدن اثر انگشت، قفل صفحه نمایش باز گردد. خوشبختانه، سرعت عمل TouchID هم به اندازه ای خوب است که حوصله کاربر را سر نبرد و او را از خداحافظی با رمز عبور، پشیمان نکند.



راستی، شما هم جزو افرادی هستید که بابت حریم خصوصی خود نگرانید و فکر می‌کنید که با وجود این حسگر، اثر انگشت شما در اختیار دستگاه های امنیتی آمریکا قرار خواهد گرفت؟ خوب نمی‌دانیم که آیا این اتفاق می‌افتد یا خیر، اما اپل تضمین داده که این اطلاعات کاملا در داخل گوشی محفوظ خواهد ماند، هرگز به سرورهای این کمپانی منتقا نمی شوند و جایشان کاملا امن است. این نو آوری اپل، می‌تواند آینده خرید های اینترنتی را متحول نماید. 



البته، تقریبا از بعد از معرفی این گوشی، گروه های بسیاری در جهان در پی هک کردن این حسگر هستند که تا به امروز این اتفاق نیفتاده، اما به هر حال بعید هم نیست که روزی گروهی موفق به این مهم گردد، چرا که این محصول ساخته بشر بوده و عاری از خطا نیست، اما تجربه ثابت کرده که اپل، کمپانی‌ای نیست که یک گوشی را با چنین ایراد بزرگی به بازار روانه سازد. در ضمن، در صورت پیدا شدن خطا بر روی آن هم، امکان رفع نرم افزاری ان وجود خواهد داشت. بنابراین، از این نو آوری جدید لذت ببرید و زیاد فکرتان را درگیر این موضوعات نسازید که آیا امنیت دستگاه کافیست یا خیر؟ به هر حال، امنیت این سنسور از رمز 4 رقمی قبلی، بیشتر است.





جمع بندی



آینده نگرانه ترین آیفونی که تا به حال تولید شده. این درست‌ترین تعبیریست که خود اپل در مورد گوشی جدید خود گفته. واقعا به نظر می‌رسد با وجود پردازنده 64 بیتی، چیپ M7 و حسگر اثر انگشت، در آینده شاهد حضور صدها و شاید هزاران برنامه جهت استفاده از پتانسیل این موارد خواهیم بود که مسلما، همه آن‌ها در جهت بهتر شدن تجربه کاری کاربران آیفون خواهند بود. ممکن است وجود هر یک از این‌ها را امروز نتوان چندان حس نمود، اما احتمالا تا چند ماه دیگر با خود بگوییم، چطور تا الان بدون حسگر اثر انگشت با گوشیمان کار می‌کردیم؟ آیفون 5S را یکی از برترین گوشی‌های تولید شده تا به امروز می‌نامیم، چرا که در همه جوانب این گوشی عملکردی عالی را از خود به نمایش می‌گذارد. در واقع، آیفون جدید را می‌توان در سه جمله این‌گونه تعریف نمود : پردازشگر A7 و M7،  دوربین فوق‌العاده و تاچ آی دی. یک‌بار دیگر شاهد معرفی یک تلفن هوشمند خارق‌العاده از اپل بودیم که باز هم به ما ثابت نمود که چرا اپل همواره پیشروست !

مزایا:
پردازنده 64 بیتی با عملکردی بی نظیر
سنسور اثر انگشت برای امنیت بیشتر
صفحه نمایش از نوع IPS با کیفیت عالی
دوربین 8 مگاپیکسلی با عملکردی بهتر از رقیبان
قابلیت فیلم برداری اسلوموشن با سرعت 120 فریم بر ثانیه
نسخه 7 از سیستم عامل iOS
پشتیبانی گوشی از شبکه پر سرعت 4G LTE
وجود چیپ M7 برای پردازش اعمال حرکتی
کیفیت ساخت بسیار عالی
صفحه نمایش ضد خش با پوشش مقاوم در برابر اثر انگشت
معایب:
عدم بهبود باتری نسبت به مدل‌های پیشین
خش پذیری نسبتا زیاد بدنه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 656
  • بازدید کلی : 14,768