loading...
تکنولوژی
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 135 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

گوشی موبایل هواوی اسند میت - Huawei Ascend Mate

طراحی و ساخت
در نگاه اول به گوشی، این دستگاه بیشتر به یک تبلت کوچک شبیه است تا یک گوشی بزرگ. ابعاد بزرگ این گوشی، کاملا توجه همه را به خود جلب می‌نماید. اما به لطف قرار دادن کلید های کنترلی اندروید در داخل صفحه که اولین بار توسط گوشی گوگل نکسوس استفاده شد، ابعاد این گوشی از همنوعان خود یعنی Galaxy Mega 6.3 و Xperia Z Ultra کوچک‌تر است. 
Ascend Mate دارای طول 163.5 و عرض 85.7 میلی متری می‌باشد که قطر آن هم در بیشترین حد، به حدود 1 سانتی متر می‌رسد. همچنین، با یک گوشی 198 گرمی طرف هستیم که جزء سنگین وزن‌ها قرار می‌گیرد. از کیفیت ساخت دستگاه نیز، بسیار راضی بودیم. با اینکه در ساخت بدنه این گوشی از پلاستیک هم استفاده شده ، اما کیفیت پلاستیک استفاده شده در دستگاه کاملا مناسب و رضایت بخش است. از خوبی‌های بدنه گوشی می‌توان به مقاومت آن در برابر اثر انگشت اشاره نمود. در ضمن، قاب پشتی گوشی به گونه ایست که دستگاه از دست لیز نخورد و کاملا احساس امنیت را به کاربر منتقل ‌نماید.
دور تا دور گوشی را یک قاب در بر گرفته که محل قرار گیری شکاف‌ها و درگاه های گوشیست. بر روی لبه سمت راست گوشی کلید های کنترل صدا و پاور قرار گرفته‌اند. لبه سمت چپ هم محل قرار گیری شکاف کارت حافظه است که توسط درپوشی پوشانده شده. بر روی لبه بالایی، جک 3.5 میلی متری، شکاف سیم کارت که توسط درپوش محافظت شده و میکروفون دوم تعبیه شده‌اند و لبه پایینی هم، میزبان درگاه microUSB و میکروفون اصلی است. نهایتا، بر روی قاب مات پشتی گوشی، دوربین به همراه فلاش و بلندگو به چشم می‌خورند. در کل، کیفیت ساخت Ascend Mate کاملا ما را خشنود نمود و با وجود بزرگ بودن آن، احساس یک گوشی بزرگ بد دست را به ما منتقل ننمود.

صفحه نمایش
صفحه نمایش اسند میت یک صفحه نمایش 6.1 اینچی با پنل IPS+ LCD می‌باشد که رزولوشن HD یعنی 1280×720 پیکسلی را ارائه می‌نماید. با وجود ابعاد و رزولوشن این صفحه نمایش، تراکم پیکسلی 241ppi به دست می‌آید که عدد مناسبیست. البته شدیدا ترجیح می‌دادیم که همانند Z Ultra، این گوشی هم رزولوشن Full HD را دارا بود، ولی فراموش نکنیم که این گوشی در محدوده قیمتی بسیار پایین‌تری نسبت به پرچم‌داران قرار دارد و می‌توان وجود صفحه نمایشی با رزولوشن HD را بر روی آن، نکته مثبتی دانست. در ضمن، هواوی برای صفحه نمایش این گوشی، از محافظ صفحه نمایشGorilla Glass نیز استفاده نموده است. 
اما در مورد عملکرد، این صفحه نمایش عالیست. در ضمن، قابلیت کار با دستکش هم در این صفحه وجود دارد که می‌توان آن‌را خاموش یا روشن نمود.
رنگ‌ها نیز به خوبی تولید و نمایش داده می‌شوند که در منوی تنظیمات، می‌توان نحوه نمایش رنگ‌ها را تغییر داده شخصی سازی نمود. به لطف پنل IPS صفحه نمایش، عملکرد آن در زوایای مختلف هم هیچ کاهشی نخواهد داشت و انتظارات کاربر را کاملا فراهم می‌سازد. روشنایی صفحه نمایش از منوی Notification قابل تغییر است و می‌توان آن‌را در حالت اتوماتیک و یا در سه حالت 0 درصد، 50 درصد و یا 100 درصد تنظیم نمود. در کل، صفحه نمایش Ascend Mate را یکی از مزایای آن به شمار می‌آوریم که همانند صفحه نمایش رقیب سامسونگی‌اش یعنی Galaxy Mega 6.3، عملکردی بسیار خوب را ارائه می‌نماید.

سخت افزار
سخت افزار این گوشی از یک چیپ K3V2 ساخت هواوی که شامل پردازنده چهار هسته ای از نوع Cortex-A9 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است که پردازشگر گرافیکی 16 هسته ای و 2 گیگابایت حافظه رم به عملکرد بهتر آن کمک می‌نمایند. 
اگر بخواهیم از تجربه شخصی خود در مورد کار با این گوشی بگوییم، باید گفت سرعت و واکنش آن به دستورات قابل قبول و رضایت بخش است، البته نمی‌گوییم که هیچ مکثی در آن مشاهده ننمودیم، بلکه هر از گاهی می‌توان ضعف گوشی را در برخی اعمال احساس نمود. اما در تست‌ها و بنچ مارک‌هایی که گرفته شد، عملکرد گوشی تقریبا همانند پرچم‌دار سال 2012 سامسونگ یعنی Galaxy SIII بود. در تست‌های AnTuTu، Quadrant، Pi، Linpack و Geekbench، عملکرد این گوشی دقیقا مشابه SIII بود و حتی در تست مهم Epic Citadel، مقداری از SIII هم ضعیف‌تر عمل نمود تا عملا مشخص گردد برای رقابت با مشابه سامسونگی‌اش Galaxy Mega 6.3، کمبود های زیادی دارد. تقریبا در اکثر این تست‌ها، Mega 6.3 عملکردی به مراتب بهتر از Mate را از خود به نمایش گذارد که شاید بتوان علت آن‌را در تفاوت چیپ های ساخت دو کمپانی دانست که چنین تفاوتی را ایجاد نموده‌اند.
هواوی به صورت پیش فرض بر روی این گوشی 8 گیگابایت حافظه داخلی قرار داده که با وجود پشتیبانی گوشی از کارت حافظه جانبی، می‌توان تا 32 گیگابایت دیگر به آن افزود. بنابراین، در این گوشی چندان با مشکل حافظه داخلی مواجه نخواهید بود.
در کل، با اینکه گفتیم عملکرد سخت افزاری گوشی بی نقص نیست، اما برای یک گوشی با این قیمت عملکرد خوبی به شمار می‌رود و از پس اکثر دستورات کاربر خود به خوبی بر خواهد آمد.

نرم افزار
سیستم عامل موجود بر روی این گوشی، نسخه 4.1.2 از سیستم عامل محبوب اندروید است که به رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی Emotion مزین گردیده. نتیجه یک سیستم عامل بسیار ساده، یک دست، قابل فهم و سبک است که عملکرد خوبی دارد. همان طور که در محصولات دیگر هواوی دیده بودیم، این کمپانی در رابط کاربری خود، میانبر لیست برنامه‌ها را حذف نموده و مانند سیستم عامل اپل، همه برنامه‌ها را بر روی صفحه اصلی و در فولدر های مختلف قرار داده است.
با وجود Theme های گوناگون و البته قابلیت دانلود تم های بیشتر، می‌توان با انتخاب آن ها از تنوعشان لذت برد. چرا که با تغییر تم‌ها، علاوه بر صفحات داخلی گوشی، نحوه باز کردن قفل گوشی نیز تغییر می‌کند و برای کاربر جذابیت‌های زیادی را به همراه دارد. ویجت های مختلفی هم برای استفاده وجود دارند که فقط کافیست آن‌ها را انتخاب و بر روی صفحه اصلی قرار دهید. با نگاه داشتن انگشت بر روی صفحه اصلی، امکان تغییر عکس پس زمینه، انتخاب ویجت، انتخاب افکت تغییر منوها و مدیریت صفحات اصلی را خواهید داشت. در ضمن، امکان جالب دیگری که هواوی بر روی رابط کاربری خود قرار داده، امکان تغییر عکس پس زمینه در زمان‌های معین مانند هر 5 دقیقه یا هر روز و یا امکان تغییر عکس با تکان دادن گوشی است که قابلیتی ساده اما دوست داشتنی است.
صفحه کلید مجازی گوشی، بزرگ و خوش دست طراحی گردیده که تایپ با آن، کاری ساده خواهد بود. فقط، لرزشی که در هنگام تایپ هر حرف ایجاد می‌شود مقداری زیاد است که در هنگام تایپ سریع، مقداری صدا نیز تولید می‌نماید که می‌توان این قابلیت را از منوی مخصوص ان غیر فعال نمود.
با وجود یک مدیا پلیر بر روی این گوشی ، از وجود یک MP3 یا MP4 پلیر جداگانه بی نیاز خواهید شد. بلندگوی گوشی با اینکه صدای خیلی بلندی ندارد، اما از وضوح خیلی خوبی برخوردار است، البته برای گوش دادن به موسیقی، استفاده از هندزفری را پیشنهاد می‌کنیم که کیفیت بسیار بهتری را به کاربر ارائه می‌نماید.
در نوار هشدار گوشی، تا 9 میانبر را می‌توان قرار داد که البته توسط کاربر، قابل تعویض با میانبر های دیگری نیز هستند. همچنین، تعدادی پروفایل هم به صورت پیش فرض بر روی گوشی قرار داده شده که با تغییر هر کدام از آن‌ها، می‌توانید تنظیمات گروهی متفاوتی را بر روی گوشی اعمال نمایید که یک قابلیت بسیار کاربردیست، ضمن اینکه این کار در گوشی با یک منوی بسیار زیبا که منوی پروفایل‌هاست، صورت می‌پذیرد. 
با وجود یک صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت و البته پشتیبانی گوشی از راه های مختلف ارتباط با دنیای اینترنت مانند 3G، Wi-Fi، GPRS و Edge، مرور صفحات وب در Ascend Mate به یک کار لذت بخش تبدیل خواهد شد. همچنین، قابلیت DLNA و فناوری بلوتوث هم به ارتباط این گوشی با دستگاه های دیگر کمک خواهند نمود که البته از وجود درگاه microUSB نیز نباید غافل شد. وجود گیرنده رادیو FM بر روی این گوشی، مورد دیگریست که لازم به ذکر بود، که البته برای استفاده از آن، احتیاج است که هندزفری به گوشی متصل باشد تا نقش آنتن را بازی نماید.
یک چراغ هم داخل بلندگو تعبیه شده که در مواقع مختلف لزوم به هشدار مانند تماس بی پاسخ، پیامک و کمبود شارژ، به کاربر هشدار خواهد داد.

دوربین
دوربین قرار گرفته بر روی این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی می‌باشد. با وجود فلاش LED، عکس‌های ثبت شده با این دوربین نیز کیفیت خوب و قابل قبولی را ارائه می‌کنند، هر چند که شگفت انگیز نیستند. 
رابط کاربری دوربین، همان رابط کاربری آشنای اندروید که در اکثر گوشی‌ها می‌بینیم است و تغییر زیادی در آن داده نشده. قابلیت‌هایی مانند عکاسی HDR، پانوراما، عکاسی پیاپی و تشخیص لبخند به همراه تعدادی مود مختلف عکاسی هم برای استفاده بر روی این دوربین قرار داده شده است. با انتخاب حالت عکاسی پیاپی، در 1 ثانیه 10 عکس ثبت خواهد شد که قابلیت بسیار خوبی به شمار می‌رود. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به فوکوس لمسی، تشخیص چهره و همچنین ثبت موقعیت مکانی و زمانی اشاره نمود. البته، با وجود همه این مشخصات، کیفیت عکس‌های ثبت شده با دوربین این گوشی، در حد برترین دوربین‌های 8 مگاپیکسلی موجود بر روی گوشی‌هایی مانند iPhone 5 یا Galaxy Note II نیست و عکس‌ها، در مقایسه با رقبا، بسیار معمولی هستند.
کیفیت 1080P فیلم‌های گرفته شده توسط این دوربین رضایت بخش و با وضوح بالا می‌باشند. همچنین وجود یک دوربین 1 مگاپیکسلی در قسمت جلویی گوشی، به شما جهت انجام مکالمات تصویری با کیفیت بالا کمک شایانی خواهد نمود.

باتری
باتری موجود بر روی Ascend Mate، یک باتری 4050 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونیست که برای یک گوشی با این ابعاد، مناسب به نظر می‌رسد. در مدت زمانی که این گوشی برای تست در اختیار ما بود، بیش از 48 ساعت انواع کاربری بر روی آن صورت پذیرفت، چه مرور صفحات اینترنت و چه انجام بازی و یا پخش موسیقی و ویدئو که البته به صورت متوالی نبود. با وجود همه این اعمال باتری این گوشی احتیاجی به شارژ مجدد پیدا ننمود که برای ما نشانه مثبت و خوبی از شارژ دهی مناسب باتری به همراه داشت.

جمع بندی
در انتها، باید بگوییم Ascend Mate توانست ما را مجاب نماید تا آن‌را یک گوشی ارزشمند و دوست داشتنی بنامیم. با وجود یک صفحه نمایش 6.1 اینچی که البته فقط طرفداران خاص خود را دارد، و البته امکانات مناسب دیگری که هواوی بر روی این گوشی قرار داده، قیمت Ascend Mate بسیار مناسب است و می‌توان آن‌را ارزان‌ترین گوشی بزرگ‌تر از 6 اینچ موجود در بازار از کمپانی‌های معتبر تا به این تاریخ ( اواخر تابستان 2013 ) دانست که برای علاقه‌مندان به گوشی‌های بزرگ، یک رویای به واقعیت پیوسته محسوب می‌گردد. کیفیت ساخت، عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری، صفحه نمایش با پنل IPS و شارژ دهی خوب باتری، همه و همه از این گوشی، یک گوشی مقرون به صرفه ساخته که به طرفداران گوشی‌های بزرگ و یا بهتر بگوییم، فبلت ها، پیشنهاد می‌گردد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 683
  • بازدید کلی : 14,795