loading...
تکنولوژی
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 43 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

نسل جدید باتری‌های لیتیومی IBM با استفاده از هوا شارژ می‌شوند



متخصصان بزرگ شرکت IBM موفق شدند نخستین باتری تنفسی جهان را تولید کنند. این باتری قادر است با یک بار شارژ، انرژی لازم برای خودروهای برقی را تا مسافت 500 مایل در خود ذخیره نماید. این باتری سبک وزن و با چگالی بالا بوده و می تواند با استفاده از گاز‌های موجود در هوا، شارژ شود. اما این باتری عجیب و غریب چگونه کار می کند؟ شرح این ماجرا چندان ساده نیست. بنابراین در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری از این باتری‌ها کسب کنید. پروژه باتری‌های تنفسی IBM با هدف ایجاد باتری های مناسب خودورهای الکتریکی در سال 2009 آغاز به کار کرد.

برای اطلاع از پیچیدگی عملکرد این باتری، به تصویر ابتدای مقاله دقت کنید. باتری لیتیومی-تنفسی IBM پس از جذب اکسیژن هوا آن را با عناصر لیتیوم ترکیب کرده و پروکسید لیتیوم و انرژی الکتریکی می سازد. هر زمانی که این باتری شارژ می‌شود، اکسیژن از آن خارج می گردد. به همین خاطر است که به آن باتری تنفسی اطلاق می شود.

از آنجا که اکسیژن مورد نیاز این باتری از هوا قابل جذب است، وزن آن نیز سبک‌تر از سایر باتری‌های مشابه می‌باشد. از سوی دیگر، با وجودی که از دهه 70 میلادی بحث و گفتگو بر سر باتری‌های لیتیومی بالا گرفته است، پرواضح است که اکنون با استفاده از گرافین و نانو لوله‌های کربنی، فن آوری لازم برای ساخت چنین باتری‌هایی را در اختیار داریم.

علاوه بر این، نباید از یاد ببریم که باتری‌های لیتیومی تنفسی در مقایسه با باتری های Li-ion یا Lithium-ion حجم بالاتری از انرژی را در خود ذخیره می‌نمایند. پس می‌توانند جایگزین بهتری برای سوخت های فسیلی به حساب آیند. این باتری‌ها دارای حجم انرژی ماکسیمم معادل 12 کیلو وات بر کیلوگرم هستند که تقریباً 15 برابر باتری‌های Lithium-ion انرژی را در خود جای می دهند.

سئوالی که اکنون مطرح است آنکه باتری های لیتیومی-تنفسی می توانند جایگزین بنزین شوند؟ شاید در آینده نزدیک پاسخ مان آری باشد اما اکنون نه خیر!

منبع : زومیت

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 40 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

"نخ چسب کارتن" نوآورانه‌ترین ابداع برای حل مشکل "چسب کارتن"!


یکی از مشکلات و شاید بدترین مشکل استفاده از چسب کارتن در هنگام بسته‌بندی و حمل و نقل اشیاء، مشکل جدا کردن آن از سطح کارتن و باز کردن بسته‌بندی پس از استفاده است. چسب‌های کارتن فعلی اگر چه در هنگام بسته‌بندی کاملا به درد بخور به حساب می‌آیند اما در مقصد برای باز کردن به مشکلات خاص خود بر می‌خورند اما با چسب کارتن یا چسب پهن جدیدی که اخیرا عرضه شده است فکر کنم دیگر این موضوع به آسانترین کار در هنگام رسیدن به مقصد تبدیل شود.




در چسب کارتن جدید عرضه شده از راه‌حلی به نام "بند ناف (Rip Cord)" استفاده کرده‌اند و اتفاقا محصول جدید را با همین نام عرضه خواهند کرد که در آن نوار نازکی مانند نخ اسکناس از میانه چسب تا انتهای آن کشیده شده است و هنگامی که شما آن را می‌کشید چسب درست از میانه به دو قسمت تقسیم می‌شود.




به نظر می‌رسد صرف‌نظر از اینکه چگونه دقیقا چشب را در میانه درب کارتن بچسبانیم که این نخ دقیقا در وسط آن بیفتد این ایده راه‌حل خوبی به جای استفاده از تیغ و خطرات آن و یا گاهی اوقات کلید برای باز کردن کارتن باشد! به هر حال این هم فکری بوده است که به ذهن خلاق طراح آن رسیده است!

منبع : خوارزمی

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 38 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

اولین تلویزیون ۴K و ۳D توسط LG با اندازه ۸۴ اینچ


شرکت LG به تازگی محصول جدید خود را از سری تلویزیون های Ultra Definition با اندازه ۸۴ اینچ معرفی کرد. این محصول اولین تلویزیونی میباشد که با این اندازه دارای رزولوشن ۴K و قابلیت نمایش سه بعدی (۳D) میباشد. پنل بسیار بزرگ این تلویزیون دارای رزولوشن تصویر ۲۱۶۰*۳۸۴۰ میباشد که به طور معمولی چهار برابر بیشتر از رزولوشن تلویزیون های ۱۰۸۰p یا Full HD میباشد.




اسم این محصول ۸۴LM9600 میباشد و به همراه سینمای سه بعدی LG عرضه میشود و همان طور که از نامش پیداست قابلیت سه بعدی را برای این تلویزیون به ارمغان میاورد. برای مشاهده محتوای سه بعدی بر روی این دستگاه لازم است که از عینک های مخصوص سه بعدی استفاده نمایید.

مشخصات و رزولوشن این تلویزیون بر روی کاغذ بسیار عالی به نظر میرسند اما در حقیقت محتوای بسیار کمی در دنیا وجود دارد که از رزولوشن ۴K پشتیبانی میکنند و این بدین معنی است که شما در خوشبینانه ترین حالت نیز باید در اکثر اوقات تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰p بر روی یک نمایشگر ۸۴ اینچی مشاهده کنید. قیمت این دستگاه نیز ۲۲٫۱۰۵ دلار میباشد و باعث میشود قشر وسیعی از افراد توان مالی خرید آن را نداشته باشند. اما اگر شما مقدار زیادی پول اضافی در اختیار دارید و میخواهید بهترین تلویزیون جهان را در اختیار داشته باشید خرید این محصول گزینه مناسبی برای شما میباشد. این محصول LG از ماه آینده در خارج از کره جنوبی و در قاره های آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و آمریکای لاتین عرضه میشود.

منبع : گویا آی تی

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 21 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)


Up Mouse، محصولی جدید برای کاهش آسیب های دست


یک محقق دانشگاه کلمبیا که در پی استفاده مداوم از ماوس معمولی دچار عارضه صدمات کشیدگی مکرر(RSI) شده بود، دست به ساخت نوع پیشرفته‌ای از این دستگاه زده که بجای فشار دست به پایین برای اجرای خواسته، انگشتن به سمت بالا حرکت می‌کنند.




ماوس جدید دانیل بنامی "آپ ماوس" نام داشته که در آن دکمه‌های کلیک در بالای انگشتان قرار گرفته‌اند. در یک ماوس معمولی، نیروی فشار با استفاده از تاندونهای فلکسور ایجاد می‌شود. این عضلات منجر به بسته شدن دست می‌شوند.با آپ ماوس، نیروی مورد نیاز برای کلیک کردن توسط اکستانسورها تامین می‌شود که برای باز کردن دست مورد استفاده هستند. این کار باعث یک حرکت متفاوت شده و می‌تواند درد ایجاد شده توسط RSI را کمتر کند.

بنامی برای آزمایش این ایده دست به ساخت یک نمونه پیش‌ساخت زیبا از این ماوس زده است. ازآنجایی که وی از درد ایجاد شده توسط یک ماوس معمولی رنج می‌برد، توانست از شرایط خود برای آزمایش میزان کاهندگی درد توسط این دستگاه استفاده کند. وی پس از سه ماه استفاده از این دستگاه، کارکرد آن را عالی توصیف کرد. این مبدع آمریکایی برای آزمایش سودمند بودن این دستگاه برای افراد پیشنهاد کرده که انگست اشاره را بر روی یک ماوس معمولی تا ۱۰ بار بالا ببرند. اگر این شیوه برای آنها احسااس بهتری را به ارمغان می‌آورد، در آن زمان این جایگزین برای آنها جوابگو خواهد بود.



 

 



یکی از ویژگیهای غایب در این نمونه، چرخ اسکرول است که بنامی در حال کار بر روی آن است.این ماوس برای هر دو گروه راست و چپ دست قابل انطباق است.

منبع : ورلد آی تی

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 18 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

iPhone 5 و پردازنده‌ ی ۴ هسته ای محصول سامسونگ


گوشی‌های هوشمندی که دارای پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای هستند در ربع چهارم سال ۲۰۱۲ بیش از پیش عمومیت پیدا می‌کنند. با عرضه‌ی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل یعنی iPhone 5 و همچنین چیپ‌ست چهار هسته‌ای کمپانی Qualcomm این روند سریع‌تر می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هنوز به طور رسمی خبری مبنی بر استفاده از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای در گوشی iPhone 5 منتشر نشده اما پیش از این شایعاتی شنیده‌ایم که حدس و گمان‌ها را تقویت می‌کند. طبق یکی از شایعات، مهندسین Cupertino چندی پیش مشغول آزمایش کردن پردازنده‌ی A6 در کارخانه‌ی TSMC بودند. آخرین خبری که به دست ما رسیده این است که پردازنده‌ی نسل بعدی، A6 توسط کمپانی Samsung ساخته خواهد شد و اکنون منابع خبری می‌گویند A6 چیزی جز یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای و تصحیح شده‌ی سری Exynos 4 نیست.




این پردازنده پیش از این نیز در نسخه‌ی بین‌المللی گوشی Galaxy S III نیز به کار گرفته شده بود. بنابراین یک بسته‌ی ۳۲ نانومتری HKMG که توسط سامسونگ و در کارخانه‌ای در ایالت تگزاس ساخته شده، چیزی است که در گوشی نسل بعدی اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.




اما به پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Qualcomm باز می‌گردیم. APQ8064A یک چیپ‌ست بسیار قدرتمند است چرا که رادیوی چند حالته‌ی LTE را در خود جای داده و با فرآیند ساخت ۲۸ نانومتری تولید می‌شود. در کنار این مسائل، قوی‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی یعنی Aderno 320 نیز در آن استفاده می‌شود. بنابراین گوشی‌هایی که از این محصول استفاده می‌کنند باید بسیار قدرتمند باشد و گوشی HTC One XXL یکی از این گوشی‌ها خواهد بود.

منبع : گویا آی تی

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 38 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

دانشمندان هندی گیاه ضد پیری کشف کردند



دانشمندان شهر دارمسالا، ایالت هیماچال پرداش هندوستان یک گیاه سبز از ارتفاعات هیمالیا کشف کرده اند که آنزیمی تولید می کند که می‌توان از آن به عنوان عامل ضد پیری استفاده کرد. دانشمندان موسسه فناوری منابع زیستی و همیالیا این گیاه را با نام Potentilla Atrosanguinea از ارتفاعات هیمالیا نزدیک گردنه هیماچال پرداش کشف کرده اند که سوپر اکسید دیسموتاس، آنزیم مورد نیاز برای پاک کردن Super Oxide Radical را در سلولهای گیاهی و حیوانی تولید می کند و مانند یک عامل ضد پیری عمل می کند.

دکتر پارامویر سنگ آهوجا مدیر این موسسه اظهار داشت: این آنزیم می تواند در محصولات پزشکی و دارویی، آرایشی، غذایی و گیاهی به کار برود. وی یادآور شد که دانشمندان این موسسه به ریاست دکتر سانجی کوما روی یک دهه و نیم روی این پروژه کار کردند و در نهایت موفق شدند که ژن این آنزیم را ایزوله کرده و از طریق یک فرآیند آن را تخمیر کنند. دانشمندان این گونه از گیاه را در هیمالیا و در ارتفاع 4500 متری کشف کرده اند و تحقیقات را روی آن آغاز کردند چرا که به رغم سرمای شدید این منطقه و حتی دمای بالا و نور شدید این گیاه همچنان رشد می کند.

دکتر سانجی کومار محقق ارشد بخش بیوتکنولوژی این موسسه اظهار داشت: این آنزیم در تمام گیاهان، حیوانات و انسانها وجود دارد اما این گیاه ارتباط قوی میان این آنزیم و مسمومیت با اکسیژن ناشی از استرس اکسیدیته در ارگانیزم زنده ایجاد می کند.

وی اظهار داشت که دانشمندان استفاده از این آنزیم را برای ارتقا عمر میوه ها مورد آزمایش قرار داده اند و نتایج مثبتی گرفته اند. اکنون این آزمایشها روی سیستمهای حیوانی انجام می شود تا نتیجه ضد پیری آن مشاهده شود این آنزیم می تواند به طول عمر سلولهای اندامی نیز کمک کند یا خیر.

این گیاه همچنین می تواند برای درمان آسم، روماتوئید آرتروز، درمان بافتهای زخمی یا سوخته و قرنیه به کار رود. براساس اظهارات دکتر سانجی از این گیاه می توان در تولید انواع کرمها، لوسیونها، شامپوها و همچنین در فرآیندهای ذخیره سازی مواد غذایی فرآوری نشده و حفاظت از گیاهان در برابر شرایطی چون خشکی و گرمای شدید بهره گرفت.

منبع : کنجکاو

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 34 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

آیفون ۶ با نمایشگر ۵ اینچی فول اچ دی می آید

شایعات آیفون ۶ با نمایشگر ۵ اینچی فول اچ دی قوت می گیرد

در حالی که عرضه آیفون 5s چند هفته ای است که شروع شده و می رود تا به سطح مورد انتظار اپل برسد، شایعات درباره آیفون ۶ از گوشه و کنار شروع می شوند.

در جدیدترین مورد مجله ژاپنی Mac Fan که مجله طرفداران محصولات این برند در ژاپن به شمار می رود خبر داده که گرچه اپل هنوز در حال تست اندازه نمایشگرهای مختلف است ولی اندازه ۵ اینچ با رزولوشن 1080p "برای یکی از دستگاه ها" انتخاب شده و استفاده از آن حتمی است.
رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم ۴۴۰ پیکسل در هر اینچ را رقم می زند و از این نظر آیفون را در کنار محصولات رده بالای اندرویدی نظر گلکسی S4، اچ تی سی One، ال جی G2، و سونی اکسپریا Z1 قرار می دهد. ادعا شده که تولید انبوه این پنل بر عهده شرکت LG Display خواهد بود.
اما آمدن عبارت "برای یکی از دستگاه ها" در گزارش مک فن کمی گیج کننده است. می توان از آن برداشت کرد که:
• اپل قصد معرفی آیفون هایی با قطر نمایشگر متفاوت را دارد.
• اپل چند نمونه اولیه با طراحی های مختلف را در نظر گرفته و فعلا برای یکی از آن طراحی ها روی اندازه نمایشگر ۵ اینچ به قطعیت در انتخاب رسیده. 
مک فن همچنین به نکته جالب دیگری اشاره کرده و آن این است: «اپل تا جای ممکن آیفون ۶ را باریک خواهد ساخت تا [به رغم افزایش مساحت نمایشگر] کار یک دستی با آن آسان باقی بماند.» نظرتان چیست، روی ۶ میلیمتر حساب باز کنیم یا خیر؟
البته ما بعید می دانیم کار یک دستی راحت با نمایشگر ۵ اینچی احتمالی، فقط با باریکی دستگاه به دست آید و نقش مهمی را هم برای کریگ فدریگی و جسچرهای جدید iOS باید قائل بود. بنابراین نیم نگاهی هم به WWDC 2014 خواهیم داشت.
کوپرتینو در سال های گذشته مقاومت زیادی در مقابل افزایش اندازه نمایشگر نشان داده و این در حالی است که شرکت های وابسته به اندروید از انتخاب نمایشگرهای بزرگتر به سود و محبوبیت زیادی رسیده اند.
اما قضیه ساده نیست. انتخاب نمایشگر بزرگتر، شاید مزیت رقابتی شرکت های اندرویدی را در این زمینه کمرنگ کند، ولی برای خود اپل هم چالش بر انگیز خواهد بود زیرا تاکید همیشگی بر راحت بودن استفاده یک دستی از آیفون به عنوان دلیلی برای کوچک نگه داشتن نمایشگر، دشواری های طراحی و بازاریابی زیادی برای آیفون ۶ رقم خواهد زد.
تا چه حد باریک؟ و چقدر سبک؟ با چه نامی؟ و چه محصولات همراهی؟ شاید سال آینده شاهد باشیم که اپل از شکست نسبی آیفون 5c درس گرفته و در کنار آیفون ۶ با نمایشگر بزرگتر، آیفون 5s را هم حفظ کند. در آن صورت نامگذاری آیفون ایر و آیفون مینی می تواند نشانه ای از معرفی یک فبلت با نام آیفون پرو هم باشد.

بگذارید همینجا گمانه زنی را متوقف کنیم. در یک سال باقی مانده تا معرفی آیفون های سال ۲۰۱۴، کم کم جواب ها از راه خواهند رسید و اکنون برای باور کردن شایعات، خیلی زود است.
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 22 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

 

Sony Xperia Z Ultra

گوشی موبایل سونی اکسپریا زد آلترا - Sony Xperia Z Ultra

طراحی و ساخت 
طراحی این گوشی تفاوت چندانی با مدل پیشین ندارد، همان لبه های گرد و همان سیاهی یکپارچه که در Xperia Z نیز دیده بودیم در این گوشی نیز می‌توان یافت. تفاوت اصلی به بزرگ‌تر شدن محسوس و البته غیر متعارف گوشی بر می‌گردد. بدون اغراق، با دیدن Xperia Z Ultra در نگاه اول می‌پرسید این دیگر چه تبلتیست؟ تقریبا محال است کسی که از تولید این گوشی خبر ندارد آن‌را ببیند و متوجه شود که با یک گوشی هوشمند طرف است. برای اینکه گفته ما را بهتر متوجه شوید، به مقایسه ابعاد این گوشی با تبلت 7 اینچی جدید سامسونگ یعنی Galaxy Tab 3 می‌پردازیم. ابعاد Z Ultra معادل 6.5×92.2×179.4 میلی متر و وزن آن 212 گرم می‌باشد. در حالیکه ابعاد Tab 3 معادل 9.9×111×188 میلی متر و وزن آن نیز 306 گرم می‌باشد. همان‌طور که اعداد نشان می‌دهند، طول این گوشی کمتر از 1 سانتی متر یعنی تنها 8 میلی متر از یک تبلت 7 اینچی کمتر است و عرض آن نیز کمتر از 2 سانتی متر از تب 3 کمتر است. نهایتا وزن گوشی نیز در بین رکورد داران سنگین وزن‌ترین گوشی‌ها قرار می‌گیرد. به هر حال، با یک گوشی بسیار بزرگ و تا حدود زیادی بد دست طرف هستیم. کار با یک دست که در این گوشی اصلا معنی پیدا نمی‌کند. در واقع، نگهداری با یک دست در این محصول مطرح است ! 
بر روی لبه راست گوشی، جک 3.5 میلی متری صدا، شکاف سیم کارت و کارت حافظه که البته توسط درپوشی کاملا پوشانده و تا حدودی مخفی شده است، کلید فلزی پاور، کلید های کنترل صدا و در پایین هم شکاف اتصال بند گوشی قرار گرفته‌اند. لبه سمت چپ نیز محل قرار گیری درگاه microUSB محافظت شده توسط درپوش و پین‌های اتصال داکت می‌باشد. بر روی لبه بالایی و پایینی نیز فقط بلندگوها قرار دارند. قاب پشتی نیز نهایتا دوربین و چیپ NFC را در خود جای داده و خبری از فلاش برای دوربین نیست.
اما یک نکته دیگر که لازم به ذکر است، باریکی بیش از حد گوشیست که باعث می‌گردد با وجود لبه های گرد آن، برداشتن گوشی از روز سطوح صاف، بسیار سخت شود. مانند برداشتن یک سکه از روی یک سطح شیشه ای! ولی باید اذعان کنیم که کیفیت ساخت این گوشی، باعث می‌گردد سونی را تحسین کنیم. ضمن اینکه، این گوشی دارای گواهینامه IP58 می‌باشد که به معنی مقاومت کامل گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است، در واقع طبق گفته سونی که درست نیز هست، این اولین گوشی هوشمند کاملا ضد آب با صفحه نمایشی Full HD است. این گواهینامه مقاومت گوشی را در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متری تضمین می‌نماید.

صفحه نمایش
اصلی‌ترین ایرادی که به مدل پیشین سونی یعنی Xperia Z وارد بود، عملکرد متوسط صفحه نمایش آن بود. اما کمپانی ژاپنی اعلام کرده که در گوشی جدید خود یعنی Z Ultra این مورد را بسیار بهتر نموده. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا ادعای سونی درست است یا یک ادعای تبلیغاتیست؟
صفحه نمایش اکسپریا زد الترا یک صفحه نمایش عظیم‌الجثه 6.4 اینچیست که رزولوشن 1920×1080 پیکسل یا همان Full HD را ارائه می‌نماید. این رزولوشن معادل صفحه نمایش 5 اینچی مدل پیشین می‌باشد که باعث می‌گردد با توجه به بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش، تراکم پیکسلی این مدل به 334ppi کاهش یابد. در ضمن، این صفحه نمایش قادر است تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد و تا 10 لمس همزمان را نیز درک نماید. تا به اینجا مشخصات آن‌را بیان کردیم که همگی عالی هستند. اما عملکرد صفحه نمایش Xperia Z Ultra چگونه است؟ از نظر کیفیت تصویر باید بگوییم که مجذوب آن خواهید شد. به هر حال از کمپانی معتبر سونی که از قدیم یکی از سردمداران تکنولوژی‌های صوتی تصویری بوده چیزی غیر از این هم انتظار نمی‌رفت. اما مشکل محدودیت زاویه دید را نیز سونی در این گوشی تا حد زیادی مرتفع نموده و می‌توان عملکرد صفحه نمایش Z Ultra در زوایای مختلف را مناسب دانست. چیزی که پیش‌تر در گوشی‌های سونی تا حدودی ناراحت کننده بود. در صورتی که Brightness صفحه نمایش را نیز بالا ببرید، عملکرد صفحه نمایش در شرایط نوری قوی و در زیر نور مستقیم آفتاب نیز راضی کننده خواهد بود. اما هنوز هم رنگ‌های تولید شده توسط این صفحه نمایش، در مقابل صفحه نمایش‌های با پنل IPS یا SuperAMOLED حرف چندانی برای گفتن ندارد و اگر در کنار آن‌ها به صفحه نگاه کنید، رنگ‌ها مقداری مرده به نظر می‌رسند. اما اگر این صفحه نمایش را با گوشی‌هایی مانند Galaxy S4 یا iPhone 5 مقایسه نکنید، از کیفیت آن لذت خواهید برد.

سخت افزار
اما مغز متفکر این گوشی را یک چیپ Snapdragon 800 ساخت کمپانی Qualcomm به همراه یک پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait 400 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز تشکیل می‌دهد. در ضمن، وظیفه پردازش‌های گرافیکی دستگاه نیز بر عهده یک پردازشگر از نوع Adreno 330 می‌باشد که در کنار 2 گیگابایت حافظه رم، عملکرد بی نقص دستگاه را در تمامی جوانب تضمین می‌نمایند. اما حافظه داخلی این دستگاه 16 گیگابایت است که با وجود قابلیت پشتیبانی آن از کارت‌های حافظه microSD، می‌توان تا 64 گیگابایت دیگر نیز به آن افزود. پس بابت حافظه جهت ذخیره فایل در این گوشی مشکلی نخواهید داشت. خوب، در زمانی که همه کمپانی‌ها بالاترین قطعات سخت افزاری را بر روی گوشی‌های خود قرار می‌دهند اصلا عجیب نیست که سونی هم بهترین‌ها را برای گوشی خود استفاده نماید، و در واقع عجیب است اگر کمپانی‌ای در این رقابت با ساخت گوشی‌های متوسط خود را از رقبا عقب بیاندازد. به هر حال، این مشخصات سخت افزاری یکی از برترین‌ها تا به این تاریخ می‌باشد. در هنگام کار با دستگاه نیز می‌توان به راحتی به قدرت آن پی برد، چرا که کوچک‌ترین مکثی را در گوشی نخواهید دید. البته عملکرد بی مکث گوشی تا زمانی پایدار است که شما از نصب برنامه های بسیار زیاد و البته بی مورد و بی استفاده موجود خود داری نمایید، چرا که به هر حال، همه گوشی‌های اندرویدی تا زمانی بی مکث عمل می‌کنند که حافظه رم آن‌ها پر نشود. پس بهتر است برای بهره‌وری بیشتر گوشی‌های اندرویدی، در هر سطحی، فقط برنامه های مورد نیاز خود را نصب نمایید. به هر حال، در گوشی قبلی سونی نیز مشکلی بابت سیستم عامل و رابط کاربری وجود نداشت، و خوشبختانه عملکرد نرم افزاری این گوشی نیز کاملا رضایت بخش است.

نرم افزار
اما می‌رسیم به نرم افزار این گوشی که شامل سیستم عامل، مرورگر و ... می‌شود. سیستم عامل موجود بر روی Xperia Z Ultra نسخه 4.2 یا JellyBean از سیستم عامل موفق اندروید می‌باشد. این باعث می‌گردد که کاربران این گوشی از همه امکانات این سیستم عامل برخوردار باشند، چرا که با وجود سخت افزار مناسب این گوشی، نسخه جدید اندروید نیز بر روی آن وجود دارد. رابط کاربری نیز همان رابط کاربری ساده و بی آلایش سونی می‌باشد که پیش‌تر بر روی گوشی‌های این کمپانی دیده بودیم. اولین چیزی که ما را به واقع شگفت زده نمود، نحوه آنلاک نمودن گوشی بود که به زیبایی و با کشیدن انگشت از بالا به پایین و یا بالعکس صورت می‌پذیرفت. این رابط کاربری بی شک زیباترین رابط کاربری موجود بر روی گوشی‌های اندرویدی نیست، اما یکی از ساده‌ترین و User Friendly ترین آن‌هاست. همه برنامه های مورد نیاز و پر مصرف‌تر خیلی دم دست و سر راست هستند و دستیابی به آن‌ها به راحتی صورت می‌پذیرد. همچنین Small Apps که پیش‌تر بر روی Xperia T نیز قرار داشت، بر روی این گوشی نیز قرار دارد. هنگامی که کلید مالتی تسک را انتخاب می‌کنید، علاوه بر لیست آخرین برنامه های اجرا شده، تعدادی برنامه در نوار پایینی وجود دارند (مانند ماشین حساب، دفترچه یادداشت، ...) که با انتخاب آن‌ها، برنامه مورد نظر به صورت کوچک شده اجرا می‌شود و شما می‌توانید همزمان با کارهای دیگر، همیشه این برنامه را بر روی صفحه خود همراه داشته باشید. به طور مثال شما می‌توانید هنگام تماشای ویدئو، برنامه دفترچه یادداشت را به صورت کوچک شده بر روی صفحه خود قرار داده و نوت برداری کنید. با اینکه این قابلیت همه برنامه‌ها را شامل نمی‌شود، اما قابلیتی بسیار به درد بخور است. اما با وجود امکانات مناسب اتصال به اینترنت مانند شبکه پر سرعت 4G، 3G ، Wi-Fi، GPRS و Edge و سخت افزار و صفحه نمایش مناسب دستگاه، مرورگری اینترنت با این گوشی به یک کار لذت بخش تبدیل شده است. از دیگر راه های ارتباطی این گوشی می‌توان به نسخه 4 از فناوری بلوتوث، فناوری‌های NFC و DLNA و همچنین امکان اتصال آن به تلویزیون توسط درگاه USB و با کابل MHL اشاره نمود. اما Xperia Z Ultra یک مالتی مدیا پلیر بسیار خوب نیز هست. با وجود صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت آن، می‌توانید فیلم‌های FullHD خود را در آن نگاه کنید و نهایت لذت را ببرید. در ضمن، وجود موزیک پلیر Walkman بر روی آن، باعث می‌گردد که کیفیت پخش موزیک نیز در این گوشی فوق‌العاده باشد.

دوربین
اما دوربین تنها قسمتی است که در این گوشی نسبت به گوشی قبلی، عقب‌گرد داشته است. دوربین Xperia Z یک دوربین 13 مگاپیکسلی بود، اما دوربین موجود بر روی Xperia Z Ultra یک دوربین 8 مگاپیکسلی است. با اینکه میدانیم که مگاپیکسل بیشتر دلیل بر برتری دوربین‌ها نمی‌شود، اما باید اذعان کنیم که دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی، همان دوربینیست که سونی در بسیاری گوشی‌های دیگر خود و حتی پرچم‌داران سال گذشته‌اش استفاده نموده بود. این دوربین قادر است با کیفیت Full HD نیز فیلم برداری نماید که مسلما انتظاری غیر از این نیز نمی‌رفت. از قابلیت‌های آن نیز می‌توان به ثبت موقعیت مکانی و زمانی، فوکوس لمسی و خودکار، تشخیص چهره، پانوراما، عکاسی HDR و لرزش گیر دست اشاره نمود. همچنین، یک دوربین 2 مگاپیکسلی جهت انجام مکالمات تصویری نیز در قسمت جلویی گوشی تعبیه شده که برای این منظور بسیار مناسب است و توانایی فیلم برداری با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه را داراست. در کل، می‌توان گفت با اینکه دوربین Z Ultra یک دوربین در بین دوربین پرچم‌داران بازار نیست، اما عملکرد رضایت بخشی را داراست و کیفیت عکس‌های ثبت شده با آن، کاربر را راضی خواهد نمود.

باتری
با وجود بزرگی این گوشی، سونی از فضای موجود حداکثر استفاده را کرده و یک باتری 3050 میلی آمپر ساعتی را در گوشی جای داده است. به هر حال وجود یک صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن FullHD، بیش از هر زمان دیگری نیاز به همچین باتری قدرتمندی را موجب می‌گردد که خوشبختانه سونی به خوبی این نیاز را با وجود یک باتری لیتیوم-یونی برطرف نموده است. با هر مرتبه شارژ باتری، می‌توان به راحتی تا 14 ساعت با گوشی مکالمه ممتد انجام داد. همچنین بیش از 120 ساعت پخش موسیقی در توان این باتری می‌باشد. البته با وجود گواهینامه IP58 بر روی این گوشی، بالطبع قاب پشتی قابل باز شدن توسط کاربر نمی‌باشد و باتری نیز توسط کاربر قابل تعویض نیست.

جمع بندی
Xperia Z Ultra اولین فبلت سونی است که به واقع خوش ساخت هم هست. فقط ما هنوز نتوانسته ایم دلیلی را برای گرفتن یک گوشی با این ابعاد در کنار گوش بیابیم. این گوشی آنقدر از همه نظر خوب تولید شده است که بتواند حتی تا پایان سال 2013 که مسلما گوشی‌های قدرتمند زیادی معرفی خواهند شد، نماینده شایسته ای برای سونی در رقابت با دیگر کمپانی‌ها باشد. اما اگر یک مرتبه آن‌را در کنار گوش یک نفر ببینید، متوجه می‌شوید که چرا انقدر در مورد ابعاد عجیب آن صحبت نمودیم. با اینکه تکلیف این گجت مشخص نیست و نمی‌توان آن‌را کاملا یک گوشی یا یک تبلت دانست، اما عملکرد کلی دستگاه بسیار خوب است. اگر خواهان داشتن یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی تولید شده تا به امروز هستید، و البته برای نگهداری آن نیز بر روی جیبتان حساب نمی‌کنید و می‌توانید همواره مانند یک کیف پول کتی آن‌را در دست بگیرید، حتما فبلت جدید سونی را نیز در بین انتخاب‌های خود بررسی نمایید.

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 135 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

گوشی موبایل هواوی اسند میت - Huawei Ascend Mate

طراحی و ساخت
در نگاه اول به گوشی، این دستگاه بیشتر به یک تبلت کوچک شبیه است تا یک گوشی بزرگ. ابعاد بزرگ این گوشی، کاملا توجه همه را به خود جلب می‌نماید. اما به لطف قرار دادن کلید های کنترلی اندروید در داخل صفحه که اولین بار توسط گوشی گوگل نکسوس استفاده شد، ابعاد این گوشی از همنوعان خود یعنی Galaxy Mega 6.3 و Xperia Z Ultra کوچک‌تر است. 
Ascend Mate دارای طول 163.5 و عرض 85.7 میلی متری می‌باشد که قطر آن هم در بیشترین حد، به حدود 1 سانتی متر می‌رسد. همچنین، با یک گوشی 198 گرمی طرف هستیم که جزء سنگین وزن‌ها قرار می‌گیرد. از کیفیت ساخت دستگاه نیز، بسیار راضی بودیم. با اینکه در ساخت بدنه این گوشی از پلاستیک هم استفاده شده ، اما کیفیت پلاستیک استفاده شده در دستگاه کاملا مناسب و رضایت بخش است. از خوبی‌های بدنه گوشی می‌توان به مقاومت آن در برابر اثر انگشت اشاره نمود. در ضمن، قاب پشتی گوشی به گونه ایست که دستگاه از دست لیز نخورد و کاملا احساس امنیت را به کاربر منتقل ‌نماید.
دور تا دور گوشی را یک قاب در بر گرفته که محل قرار گیری شکاف‌ها و درگاه های گوشیست. بر روی لبه سمت راست گوشی کلید های کنترل صدا و پاور قرار گرفته‌اند. لبه سمت چپ هم محل قرار گیری شکاف کارت حافظه است که توسط درپوشی پوشانده شده. بر روی لبه بالایی، جک 3.5 میلی متری، شکاف سیم کارت که توسط درپوش محافظت شده و میکروفون دوم تعبیه شده‌اند و لبه پایینی هم، میزبان درگاه microUSB و میکروفون اصلی است. نهایتا، بر روی قاب مات پشتی گوشی، دوربین به همراه فلاش و بلندگو به چشم می‌خورند. در کل، کیفیت ساخت Ascend Mate کاملا ما را خشنود نمود و با وجود بزرگ بودن آن، احساس یک گوشی بزرگ بد دست را به ما منتقل ننمود.

صفحه نمایش
صفحه نمایش اسند میت یک صفحه نمایش 6.1 اینچی با پنل IPS+ LCD می‌باشد که رزولوشن HD یعنی 1280×720 پیکسلی را ارائه می‌نماید. با وجود ابعاد و رزولوشن این صفحه نمایش، تراکم پیکسلی 241ppi به دست می‌آید که عدد مناسبیست. البته شدیدا ترجیح می‌دادیم که همانند Z Ultra، این گوشی هم رزولوشن Full HD را دارا بود، ولی فراموش نکنیم که این گوشی در محدوده قیمتی بسیار پایین‌تری نسبت به پرچم‌داران قرار دارد و می‌توان وجود صفحه نمایشی با رزولوشن HD را بر روی آن، نکته مثبتی دانست. در ضمن، هواوی برای صفحه نمایش این گوشی، از محافظ صفحه نمایشGorilla Glass نیز استفاده نموده است. 
اما در مورد عملکرد، این صفحه نمایش عالیست. در ضمن، قابلیت کار با دستکش هم در این صفحه وجود دارد که می‌توان آن‌را خاموش یا روشن نمود.
رنگ‌ها نیز به خوبی تولید و نمایش داده می‌شوند که در منوی تنظیمات، می‌توان نحوه نمایش رنگ‌ها را تغییر داده شخصی سازی نمود. به لطف پنل IPS صفحه نمایش، عملکرد آن در زوایای مختلف هم هیچ کاهشی نخواهد داشت و انتظارات کاربر را کاملا فراهم می‌سازد. روشنایی صفحه نمایش از منوی Notification قابل تغییر است و می‌توان آن‌را در حالت اتوماتیک و یا در سه حالت 0 درصد، 50 درصد و یا 100 درصد تنظیم نمود. در کل، صفحه نمایش Ascend Mate را یکی از مزایای آن به شمار می‌آوریم که همانند صفحه نمایش رقیب سامسونگی‌اش یعنی Galaxy Mega 6.3، عملکردی بسیار خوب را ارائه می‌نماید.

سخت افزار
سخت افزار این گوشی از یک چیپ K3V2 ساخت هواوی که شامل پردازنده چهار هسته ای از نوع Cortex-A9 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است که پردازشگر گرافیکی 16 هسته ای و 2 گیگابایت حافظه رم به عملکرد بهتر آن کمک می‌نمایند. 
اگر بخواهیم از تجربه شخصی خود در مورد کار با این گوشی بگوییم، باید گفت سرعت و واکنش آن به دستورات قابل قبول و رضایت بخش است، البته نمی‌گوییم که هیچ مکثی در آن مشاهده ننمودیم، بلکه هر از گاهی می‌توان ضعف گوشی را در برخی اعمال احساس نمود. اما در تست‌ها و بنچ مارک‌هایی که گرفته شد، عملکرد گوشی تقریبا همانند پرچم‌دار سال 2012 سامسونگ یعنی Galaxy SIII بود. در تست‌های AnTuTu، Quadrant، Pi، Linpack و Geekbench، عملکرد این گوشی دقیقا مشابه SIII بود و حتی در تست مهم Epic Citadel، مقداری از SIII هم ضعیف‌تر عمل نمود تا عملا مشخص گردد برای رقابت با مشابه سامسونگی‌اش Galaxy Mega 6.3، کمبود های زیادی دارد. تقریبا در اکثر این تست‌ها، Mega 6.3 عملکردی به مراتب بهتر از Mate را از خود به نمایش گذارد که شاید بتوان علت آن‌را در تفاوت چیپ های ساخت دو کمپانی دانست که چنین تفاوتی را ایجاد نموده‌اند.
هواوی به صورت پیش فرض بر روی این گوشی 8 گیگابایت حافظه داخلی قرار داده که با وجود پشتیبانی گوشی از کارت حافظه جانبی، می‌توان تا 32 گیگابایت دیگر به آن افزود. بنابراین، در این گوشی چندان با مشکل حافظه داخلی مواجه نخواهید بود.
در کل، با اینکه گفتیم عملکرد سخت افزاری گوشی بی نقص نیست، اما برای یک گوشی با این قیمت عملکرد خوبی به شمار می‌رود و از پس اکثر دستورات کاربر خود به خوبی بر خواهد آمد.

نرم افزار
سیستم عامل موجود بر روی این گوشی، نسخه 4.1.2 از سیستم عامل محبوب اندروید است که به رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی Emotion مزین گردیده. نتیجه یک سیستم عامل بسیار ساده، یک دست، قابل فهم و سبک است که عملکرد خوبی دارد. همان طور که در محصولات دیگر هواوی دیده بودیم، این کمپانی در رابط کاربری خود، میانبر لیست برنامه‌ها را حذف نموده و مانند سیستم عامل اپل، همه برنامه‌ها را بر روی صفحه اصلی و در فولدر های مختلف قرار داده است.
با وجود Theme های گوناگون و البته قابلیت دانلود تم های بیشتر، می‌توان با انتخاب آن ها از تنوعشان لذت برد. چرا که با تغییر تم‌ها، علاوه بر صفحات داخلی گوشی، نحوه باز کردن قفل گوشی نیز تغییر می‌کند و برای کاربر جذابیت‌های زیادی را به همراه دارد. ویجت های مختلفی هم برای استفاده وجود دارند که فقط کافیست آن‌ها را انتخاب و بر روی صفحه اصلی قرار دهید. با نگاه داشتن انگشت بر روی صفحه اصلی، امکان تغییر عکس پس زمینه، انتخاب ویجت، انتخاب افکت تغییر منوها و مدیریت صفحات اصلی را خواهید داشت. در ضمن، امکان جالب دیگری که هواوی بر روی رابط کاربری خود قرار داده، امکان تغییر عکس پس زمینه در زمان‌های معین مانند هر 5 دقیقه یا هر روز و یا امکان تغییر عکس با تکان دادن گوشی است که قابلیتی ساده اما دوست داشتنی است.
صفحه کلید مجازی گوشی، بزرگ و خوش دست طراحی گردیده که تایپ با آن، کاری ساده خواهد بود. فقط، لرزشی که در هنگام تایپ هر حرف ایجاد می‌شود مقداری زیاد است که در هنگام تایپ سریع، مقداری صدا نیز تولید می‌نماید که می‌توان این قابلیت را از منوی مخصوص ان غیر فعال نمود.
با وجود یک مدیا پلیر بر روی این گوشی ، از وجود یک MP3 یا MP4 پلیر جداگانه بی نیاز خواهید شد. بلندگوی گوشی با اینکه صدای خیلی بلندی ندارد، اما از وضوح خیلی خوبی برخوردار است، البته برای گوش دادن به موسیقی، استفاده از هندزفری را پیشنهاد می‌کنیم که کیفیت بسیار بهتری را به کاربر ارائه می‌نماید.
در نوار هشدار گوشی، تا 9 میانبر را می‌توان قرار داد که البته توسط کاربر، قابل تعویض با میانبر های دیگری نیز هستند. همچنین، تعدادی پروفایل هم به صورت پیش فرض بر روی گوشی قرار داده شده که با تغییر هر کدام از آن‌ها، می‌توانید تنظیمات گروهی متفاوتی را بر روی گوشی اعمال نمایید که یک قابلیت بسیار کاربردیست، ضمن اینکه این کار در گوشی با یک منوی بسیار زیبا که منوی پروفایل‌هاست، صورت می‌پذیرد. 
با وجود یک صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت و البته پشتیبانی گوشی از راه های مختلف ارتباط با دنیای اینترنت مانند 3G، Wi-Fi، GPRS و Edge، مرور صفحات وب در Ascend Mate به یک کار لذت بخش تبدیل خواهد شد. همچنین، قابلیت DLNA و فناوری بلوتوث هم به ارتباط این گوشی با دستگاه های دیگر کمک خواهند نمود که البته از وجود درگاه microUSB نیز نباید غافل شد. وجود گیرنده رادیو FM بر روی این گوشی، مورد دیگریست که لازم به ذکر بود، که البته برای استفاده از آن، احتیاج است که هندزفری به گوشی متصل باشد تا نقش آنتن را بازی نماید.
یک چراغ هم داخل بلندگو تعبیه شده که در مواقع مختلف لزوم به هشدار مانند تماس بی پاسخ، پیامک و کمبود شارژ، به کاربر هشدار خواهد داد.

دوربین
دوربین قرار گرفته بر روی این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی می‌باشد. با وجود فلاش LED، عکس‌های ثبت شده با این دوربین نیز کیفیت خوب و قابل قبولی را ارائه می‌کنند، هر چند که شگفت انگیز نیستند. 
رابط کاربری دوربین، همان رابط کاربری آشنای اندروید که در اکثر گوشی‌ها می‌بینیم است و تغییر زیادی در آن داده نشده. قابلیت‌هایی مانند عکاسی HDR، پانوراما، عکاسی پیاپی و تشخیص لبخند به همراه تعدادی مود مختلف عکاسی هم برای استفاده بر روی این دوربین قرار داده شده است. با انتخاب حالت عکاسی پیاپی، در 1 ثانیه 10 عکس ثبت خواهد شد که قابلیت بسیار خوبی به شمار می‌رود. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به فوکوس لمسی، تشخیص چهره و همچنین ثبت موقعیت مکانی و زمانی اشاره نمود. البته، با وجود همه این مشخصات، کیفیت عکس‌های ثبت شده با دوربین این گوشی، در حد برترین دوربین‌های 8 مگاپیکسلی موجود بر روی گوشی‌هایی مانند iPhone 5 یا Galaxy Note II نیست و عکس‌ها، در مقایسه با رقبا، بسیار معمولی هستند.
کیفیت 1080P فیلم‌های گرفته شده توسط این دوربین رضایت بخش و با وضوح بالا می‌باشند. همچنین وجود یک دوربین 1 مگاپیکسلی در قسمت جلویی گوشی، به شما جهت انجام مکالمات تصویری با کیفیت بالا کمک شایانی خواهد نمود.

باتری
باتری موجود بر روی Ascend Mate، یک باتری 4050 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونیست که برای یک گوشی با این ابعاد، مناسب به نظر می‌رسد. در مدت زمانی که این گوشی برای تست در اختیار ما بود، بیش از 48 ساعت انواع کاربری بر روی آن صورت پذیرفت، چه مرور صفحات اینترنت و چه انجام بازی و یا پخش موسیقی و ویدئو که البته به صورت متوالی نبود. با وجود همه این اعمال باتری این گوشی احتیاجی به شارژ مجدد پیدا ننمود که برای ما نشانه مثبت و خوبی از شارژ دهی مناسب باتری به همراه داشت.

جمع بندی
در انتها، باید بگوییم Ascend Mate توانست ما را مجاب نماید تا آن‌را یک گوشی ارزشمند و دوست داشتنی بنامیم. با وجود یک صفحه نمایش 6.1 اینچی که البته فقط طرفداران خاص خود را دارد، و البته امکانات مناسب دیگری که هواوی بر روی این گوشی قرار داده، قیمت Ascend Mate بسیار مناسب است و می‌توان آن‌را ارزان‌ترین گوشی بزرگ‌تر از 6 اینچ موجود در بازار از کمپانی‌های معتبر تا به این تاریخ ( اواخر تابستان 2013 ) دانست که برای علاقه‌مندان به گوشی‌های بزرگ، یک رویای به واقعیت پیوسته محسوب می‌گردد. کیفیت ساخت، عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری، صفحه نمایش با پنل IPS و شارژ دهی خوب باتری، همه و همه از این گوشی، یک گوشی مقرون به صرفه ساخته که به طرفداران گوشی‌های بزرگ و یا بهتر بگوییم، فبلت ها، پیشنهاد می‌گردد

مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 26 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

تبلت اپل آی پد مینی وای فای + 4 جی -  16 گیگابایت - Apple iPad mini WiFi + 4G - 16GB

طراحی و ساخت
باز هم محصولات تولید اپل و باز هم جنس بدنه و ساخت بی نقص! در مورد طراحی و ساخت محصولات تولیدی این کمپانی، واقعا ناچاریم همواره تعریف کنیم چرا که اپل در تولید محصولات خود، وسواس خاصی به خرج می‌دهد و همواره بی رقیب است. در مورد آیپد مینی هم همین گونه است. جنس بدنه این تبلت کوچک نیز همانند تبلت های 9.7 اینچی ساخت اپل، تماما از آلومینیوم است و همین موضوع باعث می‌گردد که در این زمینه اپل مجددا بسیار موفق عمل نماید. ابعاد این تبلت 200×135 میلی متر است و قطر آن تنها 7.2 میلی متر، یعنی حتی کمتر از آیفون 5 . قبل‌تر در مورد آیفون 5 به طور کامل گفته بودیم گه با ورود به بازار به دلیل قطر 7.6 میلی متری خود شگفتی همگان را بر انگیخت، حال آیپد مینی از آیفون 5 هم باریک‌تر تولید گردیده است. طول این تبلت تقریبا با رقبای 7 اینچی خود یعنی Nexus 7 و Kindle Fire HD برابر است، اما با اینکه حدود 1 اینچ از آن‌ها بزرگ‌تر است، تنها 1 سانتیمتر از Nexus 7 عریض‌تر است و با Kindle Fire HD عرضی مشابه دارد، اما به طور محسوسی از هر دوی آن‌ها باریک‌تر و سبک‌تر است، یعنی با وزن 310 گرم در مقابل 340 گرم Nexus 7 و یا 395 گرم Kindle Fire HD . قطر آن هم که چیزی در حد یک شگفتی است، چرا که حدود 3 میلی متر از هر دوی آن‌ها باریک‌تر است. از ابعاد این تبلت که بگذریم، کیفیت بدنه آلومینیومی آن نیز در مقابل بدنه پلاستیکی رقبا قابل مقایسه نیست. در قسمت زیرین صفحه نمایش مانند تمامی محصولات ساخت اپل، کلید کاربردی Home به چشم می‌خورد و در بالای صفحه نمایش نیز دوربین 1.2 مگاپیکسلی مکالمات تصویری قرار دارد. در لبه بالایی این تبلت، جک 3.5 میلی متری صدا به همراه کلید پاور قرار گرفته‌اند. در سمت راست کلید قطع صدا و کلید های کنترل صدا، در قسمت زیرین، بلندگوها به همراه درگاه Lightning یا رعد و نهایتا در پشت این تبلت نیز دوربین به همراه لوگوی اپل به چشم می‌خورند که در کل، ظاهر این تبلت را شبیه به مدل‌های پیشین و آیفون 5 می‌نماید. در کل، جنس بدنه این تبلت را بی اغراق برترین در بین 7 اینچی‌ها می‌دانیم.

صفحه نمایش
صفحه نمایش به کار رفته بر روی آیپد مینی یک صفحه نمایش 7.9 اینچی با پنل IPS است که رزولوشن آن 1024×768 پیکسل است که تراکم پیکسلی 162ppi را ارائه می‌نماید. این رزولوشن و تراکم پیکسلی برای کمپانی اپل مایه سرافکندگی محسوب می‌گردند. رزولوشن این تبلت با iPad 2 برابر است و کیفیت آن در برابر نسل سوم و چهارم آیپد هیچ حرفی برای گفتن ندارد، همچنین در مقابل رقبای خود نیز ضعیف‌تر است، جائیکه Nexus 7 و Kindle Fire HD با رزولوشن 1280×800 و تراکم پیکسلی 216ppi کاملا برتر عمل نموده‌اند. اما با اینکه این صفحه نمایش در مقابل رقبا کنتراست رنگ کمتری دارد اما کماکان دید در زوایای مختلف آن از رقبای خود بهتر است و برای کار کردن با آن در زیر نور مستقیم آفتاب هیچ مشکلی نخواهید داشت. در کل، صفحه نمایش این تبلت خوب است، ولی از چیزی که کاربران از اپل انتظار دارند ضعیف‌تر است. این بدین معنا نیست که با دیدن صفحه نمایش این تبلت نا امید می‌شوید، بلکه عملکرد آن کاملا رضایت بخش ارزیابی می‌گردد.

سخت افزار
از نظر قدرت سخت افزاری نیز این تبلت کاملا مشابه iPad 2 می‌باشد. با ابعادی کوچک‌تر ولی به همان قدرتمندی. یک پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1 گیگاهرتز از نوع A5 به همراه 512 مگابایت حافظه رم و البته پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX543MP2 که باعث می‌گردد عملکرد سخت افزاری این تبلت نیز همانند دیگر محصولات اپل، بدون نقص و بسیار عالی باشد. شاید اگر مورد به مورد این سخت افزار را با رقبای 7 اینچی خود مقایسه کنید، بر روی کاغذ برتری با Nexus 7 باشد، اما میدانید که عملکرد محصولات کمپانی اپل به لطف وجود سیستم عامل فوق‌العاده آن، کاملا برتر از همرده های بسیار قدرتمند تر از خود است. چیزی که قبل‌تر در مقایسه آیفون 4S با Galaxy S III سامسونگ هم مشاهده نمودید. بنابراین، از نظر قدرت سخت افزاری، این تبلت بدون هیچ نقصی به روان‌ترین شکل موجود تمامی دستورات را اجرا می‌نماید.در ضمن، آیپد مینی در سه ظرفیت 16، 32 و 64 گیگابایتی به بازار ارائه گردیده ، همچنین دو مدل Wi-Fi و Wi-Fi+4G از آن تولید و در اختیار کاربران قرار داده شده است.

نرم افزار
iOS 6 ! آیا گفتن همین یک نام برای نشان دادن قدرت نرم افزاری آیپد مینی کافی نیست؟ شاید یکی از اصلی‌ترین برتری‌های محصولات کمپانی اپل که باعث گردیده همه آن‌ها با استقبال فراوانی مواجه گردند، وجود سیستم عامل انحصاری این کمپانی است که در بین سیستم عامل‌های موجود بر روی گوشی‌های موبایل و تبلت ها، به واقع تا به امروز بی رقیب است. به طور منصفانه نباید از پیشرفت شگفت انگیز اندروید بگذریم، اما به نظر می‌رسد اندروید هنوز نتوانسته به قدرت iOS دست پیدا کند. شکل ظاهری iOS 6 نسبت به نسخه قبلی آن تغییری نداشته است. در این بخش می‌توان گفت که یکنواختی همیشگی iOS در مقابل تنوع بی انتهای سیستم عامل اندروید مقداری خسته کننده می‌نماید. به هر حال هیچ کاربری از حق انتخاب برای تنوع بدش نمی‌آید، این در مورد کاربران iOS نیز صدق می‌نماید. اما طراحی کلی iOS 6 تنوع جدیدی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. اما با اینکه شکل کلی iOS تغییری نداشته است، ولی به گفته کمپانی اپل، هیچ برنامه ای نیست که در نسخه جدید iOS بهتر نشده باشد. اولین بهبود iOS 6 در همگام سازی مطالب با Facebook می‌باشد. به طور مثال از طریق نوار Notification شما می‌توانید مطلبتان را بر روی فیس‌بوک و یا توییتر ارسال نمایید. نوار Notification نسبت به نسخه قبلی تغییر دیگری نداشته است. پیشرفت بعدی iOS 6 در مورد برنامه Siri است که با معرفی در iPhone 4S شگفتی همگان را برانگیخت و حالا با بهبود آن، کاربرد های بیشتری نیز پیدا نموده است. بر اساس اعلام کمپانی اپل، Siri به حدی هوشمند شده که می‌تواند بر اساس محلی که شما در آن قرار دارید، مکان‌های تفریحی نیز به شما پیشنهاد دهد! برای گفتن جزئیات تمامی تغییرات و عملکرد های iOS 6 نیاز به نوشتن یک نقد و بررسی جداگانه می‌باشد. بنابراین به صورت کلی سعی می‌کنیم به تغییرات اصلی آن اشاره نماییم. یکی از تغییرات مهم در این نسخه، قرار گرفتن برنامه Maps به جای برنامه Google Maps می‌باشد. این اتفاق در پی کشمکش‌های اپل و گوگل بر سر سیستم عامل اندروید و اعلام اپل مبنی بر تحریم برنامه های ساخت کمپانی گوگل به وقوع پیوست. اما اولین تجربه برای اپل چندان خوش آیند نبود. چرا که تنها چند روز پس از ورود این گوشی به بازار، سیل انتقادات کاربران در مورد مشکلات عدیده برنامه Maps به سوی اپل روانه شده است. به هر حال اپل مجبور است بهای تصمیم سرسختانه ای که در مقابل گوگل گرفته را بپردازد. این مشکل در نقشه های سه بعدی این برنامه بیشتر نمایان می‌شود. اما لازم به ذکر است که مشکلات برنامه، مربوط به تمامی شهرها نمی‌شود و بیشتر در شهر های کوچک وجود دارد. اما اگر شهر بزرگی را جستجو نمایید، نقشه 3 بعدی آن شما را بسیار هیجان زده خواهد کرد، ضمن اینکه اپل در هر نسخه جدیدی که از iOS ارائه می‌نماید، مقداری از ایرادات Maps را برطرف می‌نماید. برنامه FaceTime نیز برای مکالمات تصویری با سرعت بالاتر بر روی آیپد مینی قرار گرفته است. از دیگر برنامه های موجود بر روی آیپد مینی می‌توان به Newsstand، iBooks، Photo Booth و برنامه های همیشگی iOS اشاره کرد که در نسخه 4G آیپد برنامه های Messages و Contacts نیز قرار دارند. در کل، اگر از طرفداران ثابت iOS باشید، استفاده از این نسخه چندان شما را شگفت زده نخواهد نمود. هیچ برنامه جدیدی که برای نسخه جدید سیستم عامل اپل نسبت به نسخه پیشین یک برتری ایجاد نماید بر روی iOS 6 قرار داده نشده است. اما نباید فراموش کنیم که این نسخه در تمامی برنامه‌ها نسبت به نسخه پیشین پیشرفت‌هایی داشته است. و در انتها، باید اذعان کنیم که با وجود مشکلات در برنامه Maps و یا کاستی‌هایی که در iOS 6 وجود دارد که شاید در اندروید 4 وجود نداشته باشد، هنوز این سیستم عامل سریع‌ترین و روان‌ترین سیستم عامل موجود بر روی تبلت ها به شمار می‌رود که به کاربر راحتی و آرامش فوق‌العاده ای را اعطا می‌نماید.

دوربین
دوربین 5 مگاپیکسلی iSight با لنز F2.4 و سنسور Backside Illuminated این تبلت،کیفیت عالی را ارائه می‌کند. رنگ‌ها بسیار زنده و طبیعی بوده، نویز تصویر بسیار کم است و حتی با وجود اینکه دوربین این تبلت دارای فلاش نیست، کیفیت عکس‌های گرفته در فضاهای تاریک به لطف سنسور قدرتمند و فراخی دیافراگم بالای آن، بسیار خوب است.
کیفیت فیلم‌برداری 720p موجود در آی پد 2 اصلا راضی کننده نبود ولی فیلم‌برداری Full HD 1080p با 30 فریم بر ثانیه آی پد مینی، دارای کیفیت فوق‌العاده بالایی است. همچنین یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی برای مکالمات تصویری در قسمت جلویی آیپد مینی قرار دارد که کیفیت راضی کننده ای دارد.

باتری
باتری این مدل با توجه به کوچک‌تر بودن صفحه نمایش آن نسبت به مدل‌های پیشین اپل، عملکرد بهتری دارد و در تست‌های انجام گرفته، با کارکرد متمادی بیش از یک و نیم روز شارژدهی خواهد نمود.

جمع بندی
به هر حال، تبلتی که در هفته اول فروش بیش از 3 میلیون دستگاه فروش رفته است، نمی‌تواند تبلت بدی باشد. می‌توان این تبلت را هم در نوع خود " آیپد جدید " نامید چرا که اولین تبلت 7.9 اینچی اپل است. اما به هر حال از قیمت آن نیز نمی‌توان به راحتی چشم پوشی کرد، چرا که رقبای این تبلت از کمپانی‌های Asus و Amazon، با وجود صفحه نمایش بهتر، قیمت‌های پایین‌تری دارند که این کار را برای آیپد مینی سخت می‌نماید. اما به هر حال، عملکرد بی نقص محصولات اپل چیزی نیست که مشتریان را برای خرید آن دچار تردید نماید و با وجود قیمت بالاتر، همین عملکرد بهتر است که فروش میلیونی محصولات اپل را توجیه می‌نماید. به هر حال، ما که از کار کردن با این محصول خسته نشدیم، نرمی و روانی iOS مزیتیست که در هیچ دستگاه دیگری از کمپانی‌های غیر از اپل پیدا نخواهید کرد، که البته به دلیل همین انحصار طلبی اپل هم باید هزینه بیشتری را متحمل شد. اگر خواهان داشتن تبلت 7 اینچی با قیمت مناسب هستید، 7 اینچی‌های Nexus و Amazon را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر مقداری هزینه بیشتر برایتان قابل قبول است، حتما آیپد مینی را نیز بررسی نمایید تا برتری‌های آن‌را متوجه شوید.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 670
  • بازدید کلی : 14,782