loading...
تکنولوژی
مدیریت سایت(آقای رهبری) بازدید : 33 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)
در این پست قصد داریم اخبار جدیدی از دنیای تکنولوژی در چند هفته اخیر و اختراعات و نوآوری های جدید دنیای تکنولوژی را برسی کنیم
پیشرفته ترین تکنولوژی های امروز

 

 

لپ تاپ دو نمایشگر Iconia ایسر از ماه دیگر در بازار

 

ساخت لپ تاپی که در قسمت پایین هم دارای نمایشگر باشد جزو ایده های قدیمی بوده که طی سال گذشته توسط چند شرکت به صورت آزمایشی یا در تعداد محدود تبدیل به واقعیت شده است و حالا نوبت ایسر رسیده که این ایده را تبدیل به یک محصول تجاری واقعی بکند. ‏شاید بهتر باشد آن را یک تبلت دو نمایشگره بنامیم در هر صورت این کامپیوتر با دو نمایشگر ۱۴ اینچی و پردازشگر Core i5 به همراه ویندوز ۷ از ماه دیگر در بازار خواهد بود. ‏

محافظ نمایشگرهای Iconia از نوع شیشه گوریلا است. بنابراین نباید نگران آسیب پذیری اش باشید و از مولتی تاچ به خوبی پشتیبانی می کند. حالا قسمت پایین لپ تاپ به جای یک کیبرد معمولی طیف گسترده ای از کارها را برایتان انجام میدهد و البته در مواقع لازم کیبرد هم هست! ایسر قیمت نسبتا مناسبی هم برایش انتخاب کرده است. می توانید آن را با ۱۲۰۰ دلار داشته باشید.

 

لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل

 


اگر دارای اتومبیل باشید و یا حتی نباشید مطمئناً یک‌بار هم نام تیوبلس به گوشتان خورده است.نوعی از لاستیک‌های رادیال و پهن که با موادی خاص منافذ آن را گرفته و درون آن را پر از هوا ( باد ) می‌کنند و دیگر از تیوب به شیوه قدیمی خبری نیست . جدیداً کمپانی معتبر و پیشرو در زمینه تولید لاستیک یعنی بریجستون طرحی از لاستیک را ارایه داده که می‌توان از آن به عنوان انقلابی در صنعت لاستیک نام برد. این نوع لاستیک جدید که ایرلس ( Airless) نام دارد و بریجستون در نمایشگاه ماشین توکیوی ژاپن از آن رونمایی کرده دیگر هوا یا همان باد لاستیک را هم حذف نموده تا دیگر غم کم بادی یا پنچری لاستیک خود را نخورید!!

این لاستیک از رویه ای نرم و آج مانند تشکیل شده که در زیر آن شبکه ای مشبک قرار دارد و دیگر تیوب و محل قرار گیری و فشرده سازی هوا شبیه آنچه در لاستیک‌های کنونی است در آن معنی و مفهومی ندارد.جنس این لاستیک‌ها از مواد بازیافتی است که می‌تواند مورد تایید انجمن‌های طرفدار محیط زیست باشد. البته ساخت این نوع لاستیک قبلاً و در ۶ سال پیش توسط میشلن یکی دیگر از غول‌های لاستیک سازی جهان آغاز شده که در سال ۲۰۰۶ به عنوان طرح برتر برگزیده شد.همان طور که در شکل می‌بینید این تایرها یادآور نسل اول تایر در ماشین‌های قدیمی است که دارای جنس سفت و غیر قابل انعطافی بوده است و نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. این طرح البته هنوز یک مدل مفهومی است و هنوز تصمیمی دال بر تولید انبوه آن از طرف کمپانی بریجستون اتخاذ نشده است.

 

رول لیوان

لیوان های یکبار مصرف امروزه در همه جا دیده می شوند خصوصا در ادارات و سازمان ها و کنار آبخوری ها ؛ این ایده طرحی برای لیوان های کاغذی یکبار مصرف است.

 


ایده اصلی این طرح، کم حجم نمودن لیوان های یکبار مصرف قبل و پس از مصرف است، لیوان ها به صورت یک رول طراحی شده اند که تعداد بسیاری لیوان در حجم کمی قرار می گیرند و حمل و نقل آن بسیار آسان می شود همچنین لیوان های مصرف شده و زباله ها نیز حجم کمی پیدا می کند و جمع آوری آنها سهل است.

طراح خوش ذوق این ایده Lee Jaebin نام دارد.

 

ساخت قطار هوایی خورشیدی



سیستم مفهومی JPods‌ نمونه ای از خطوط حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT)‌ است که انرژی مورد نیاز برای حرکت کابین های الکتریکی توسط پنل های خورشیدی تأمین می شود. با توجه به لزوم ایجاد تغییرات اساسی در نسل جدید سیستم های حمل و نقل و استفاده از سوخت های پاک، سیستم‌های حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT) طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند.
سیستم حمل و نقل بدون ایجاد ترافیک، بدون نیاز به جای پارک، استفاده از سیستم هوشمند رایانه‌یی برای مسیریابی خودکار و ‌استفاده از انرژی خورشیدی از جمله مزیت‌های سیستم مفهومی JPods است که توسط "بیل جیمز" طراحی شده است.
                                                                

 

ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
 


پژوهشگران دانشگاه توکیو توانستند با استفاده از حباب صابون نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را بسازند. به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، این پژوهشگران با ابتکاراتی موفق شدند از حباب صابون به عنوان یک صفحه نمایش انعطاف پذیر و مستحکم استفاده کنند. مطابق گزارش وب سایت digitaltrends ، پژوهشگران دانشگاه توکیو در ژاپن موفق شده‌اند تصاویری را بر روی یک حباب صابون پخش کنند.

به گفته این دانشمندان در حالت معمولی سطح بیرونی حباب صابونی قادر به انعکاس نور‌ها و تصاویر نیست. آنها برای حل این مشکل سطح بیرونی حباب‌های صابون را در معرض امواج مافوق صوتی قرار دادند که از چند بلندگو پخش می‌شد.

امواج مافوق صوت، تنیدگی متراکم غشای بیرونی حباب را کاهش می‌دهد و بافت ماتی به آن می‌بخشد که قابلیت انعکاس نور و تصاویر را داراست. مشکل دیگر استفاده از حباب صابون به عنوان صفحه نمایش، شکنندگی و نازک بودن آن است و ممکن است با تاثیر کوچک‌ترین محرکی بترکد.

دانشمندان ژاپنی برای جلوگیری از ترکیدن حباب صابون ترکیب شیمیایی جدیدی ساختند که استحکام و انعطاف‌پذیری حباب را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. این ترکیب از شکر، گلیسیرین، صابون، آب، شیر و روکنشگرهای شیمیایی به دست آمده است.

 

لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور



بشر همیشه به دنبال تکامل و آسان تر کردن کارها است، حتی در ساده ترین کارها نیز به دنبال راهی برای راحتی بیشتر است. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که از اینکه از جای خود برخیزید و چراغ اتاق را روشن و یا خاموش کنید کلافه شده باشید و یا برای روبه رو نشدن با این مشکل، جای خوابیدن خود را درست در کنار کلید لامپ قرار دهید.

خوشبختانه شرکت INSTEON تولید کننده تکنولوژی های اتوماسیون خانگی، راهی را پیدا کرده که شما خود را در این شرایط بد نبینید! تولید یک ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور.

این لامپ های 60 واتی با قیمت 30 دلار میتوانند با یک ریموت کنترل از راه دور روشن و خاموش شوند. ریموت کنترلی که همان تلفن هوشمند شما است و هم برای آی او اس و هم اندروید موجود است. این لامپ ها دارای یک آدرس شبکه واحد هستند (که روی هر لامپ حک شده) و فورا توسط شبکه INSTEON شناسایی می شوند، این به این معنا است که شما میتوانید لامپ را به راحتی تعویض کنید و نگران شناسایی لامپ ها در شبکه نباشید.

 
 
 
 
 
 
منبع: نارنجی
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 107
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 128
  • بازدید ماه : 200
  • بازدید سال : 830
  • بازدید کلی : 14,942